Cassidy schreef:sorayalover1 schreef:We zijn het rijden nu pas aan het oppakken en 1 a 2x per week longeer ik haar oftewel poging totEn dan meestal een halfuurtje..
Die poging tot longeren...is dat omdat zij het niet kan of jij niet weet wat je moet doen?
Niemand neemt het jouw kwalijk dat er in de opleiding van dit paard dingen niet zo zijn verlopen zoals het eigenlijk zou moeten, of dat men dingen heeft overgeslagen. Maar dat valt nog in te halen. Als je maar verstandig genoeg bent om de tijd te nemen, en dat stapje terug te doen, is het allemaal nog op te lossen. Maar als je lekker eigenwijs je gang blijft gaan zou ik zo zeggen: zoek het uit.
Ze kan het niet en ik weet zeker wel wat ik moet doen! Ik heb veel met jonge paarden gewerkt (leren longeren en inrijden etc)
Tja wat ze doet met longeren.. Nee niet bokken of wegvliegen maar ze trekt zich naar buiten dan probeer ik haar voorwaarts te houden etc maar ze trekt gewoon heel erg en dan blijft haar hoofd wel naar binnen maar de achterkant zeg maar vliegt naar buiten..
In stap gaat het nu goed en in draf redelijk maar de draf moet goed zijn voordat ik aan de galop kan gaan beginnen.
En dan meestal een halfuurtje..
) totdat je aan de andere hoek van de lange zijde zit. Als je bij je laatste volte terugkomt in die hoek moet je hem direct vanuit de volte de hulpen voor de galop geven en dan kan ie bijna niet anders dan links galopperen, omdat ie door die voltes al helemaal "links" is.