elmiran schreef:Toen ik net op m'n nieuwe paard reed bewoog ik m'n handen ook heel erg, vooral omdat ze zo hoog opgooit (kon dat van te voren niet weten, paard was nog helemaal groen) iemand die erbij was zei dat ik een plukje manen bij de teugels vast moest houden. Je kunt dan wel minder goed sturen maar bij mij heeft het wel geholpen.
Dat is bij mij dus ook zo, mijn nieuwe paard gooit in draf ook veel hoger op, de passen zijn anders dan ik gewend was, en in combinatie met een ander zadel, denk ik dat het komt dat ik hier nu tegen aan loop. Ik rijd al enkele jaren maar ik moet op dit paard voor mij gevoel helemaal opnieuw leren rijden.
) hand te krijgen, maar de basis ligt bij je zit. Mijn tip: neem zitles!
het duurde bij nijn ruiter een weekje ofzo
maar als ik de onderkant van mijn handen daarbovenop houd.. dan is mijn houding presies goed... maar mijn paardje heeft ook wel een lage nek dus als hij naar beneden loopt dan loopt ie ook echt heel laag... ik weeet niet of dat er ook nog mee te maken heeft maar bij mij werkt t wel!! maar toch bedankt voor je berichtje... ik zal opletten of t bij andere dekjes niet verkeerd gaat