alleen gaat mijne altijd omdraaien en zodra ze omgedraait is wil ze niet meer andere kant op.. maar ik zal het proberen
dank je wel!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Boos worden heeft een averechts effect, gewoon wachten
. Neus in de richting die jij wilt en wachten maar. De 'vooruit' knop komt vanzelf weer naar boven
.
. Niet proberen terug te draaien want dat lukt niet, gebruik maken van de beweging en snelheid in de draai en gewoon doordraaien
. 

.
Snovje schreef:Ik zelf heb het niet gedaan maar een vriendin van me wel....
Haar paard wou ook altijd in volle draf naar huis of alleen stappen of in galop. Ze heeft toen het paard gewoon zijn zin gegeven zeg maar...zij bleef rustig op het paard zitten, ontspannen, naar een paar minuten werd het paard rustig. Ze probeerde het opnieuw en vervolgens ging het stukken beterder en deed ze ook wat er gevraagd werd.
Zij deed dit in de binnenbak , dus als je dit buiten doet ben dan voorzichtig of zorg dat iemand meeloppt.....vooral als er een weg in de buurt is.
Het kan nl. zijn dat een paard een vervelende iets ooit heeft meegemaakt of er een bepaald verband mee legt zeg maar...
Probeer het eerst met 100 m en breidt het steeds verder uit en laat ´m zien c.q merken dat je ook weer terug gaat, naar huis.
Suc-6
Alleen dus met 1 pony niet... die loopt ze altijd achterna.. en dan wil ze soms zelfs voorop! Ze heeft dan wel eens de neiging om terug te gaan.. maar zodra ik haar dan weer voorwaarts rij.. dan gaat ze ook gewoon weer mee.. echt heel apart..