Pirouetten op de weg!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arwennn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:29

@Unamie: bedankt voor de tip! Ik zal het proberen
alleen gaat mijne altijd omdraaien en zodra ze omgedraait is wil ze niet meer andere kant op.. maar ik zal het proberen
dank je wel!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 00:23

Ik sluit me helemaal aan bij Unamie . Boos worden heeft een averechts effect, gewoon wachten . Neus in de richting die jij wilt en wachten maar. De 'vooruit' knop komt vanzelf weer naar boven .

Arwenn, als ze omdraait gewoon doordraaien totdat die neus weer in de goede richting staat . Niet proberen terug te draaien want dat lukt niet, gebruik maken van de beweging en snelheid in de draai en gewoon doordraaien .

Panache, ik hoop dat je de methode van 'met twee zwepen rijden, want daar is ze bang voor dus durft niet om te draaien' niet serieus meent. Ik hoop toch altijd nog dat mn paard met mij op pad gaat omdat hij het leuk vind (en ja, dan mag hij wat onzeker zijn op sommige momenten) en niet omdat hij banger voor mij is dan voor de dingen die hij onderweg tegen zal gaan komen.

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:38

heb je me PM al? Hoop het wel, stond nogal wat tekst in

En die methode met twee zwepen, lijkt me ook niet helemaal ''goed''

xoxsannexox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 13:01

Heb je PM nog niet gehad! @Unamie ga het ook proberen!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:06

verdikkie mij!

Ga even kijken of ik hem nog in mijn outbox heb staan...

xoxsannexox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 13:21

Ja, is goed!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:28

staat er nog in...

maar kan hem hier niet plaatsen, hij zegt dat hij wel verstuurd is

xoxsannexox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 13:44

Wil je proberen om hem nog en keer te versturen?

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:41

Ik heb precies hetzelfde, veel pirouettes maken, steigeren, en het lijkt alleen maar erger te worden. Vaak moet ik hem meetrekken naar de hei, waar hij ineens wel normaal kan doen

Het begint al als ik aan de andere kant van het hek opstap, en ik krijg hem ook niet eens meer de kant op waar ik heen wil.

Ik vind het echt heel vervelend, en ik ben bang dat hij het ook tijdens de endurance gaat doen

Ik ben wel erg benieuwd naar dat suk van ijslanderfan!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:45

IJslanderfan, kun je dat stuk anders hier in het topic plaatsen? Ik ben ook wel benieuwd nl .

Snovje

Re: Pirouetten op de weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:52

Ik zelf heb het niet gedaan maar een vriendin van me wel....

Haar paard wou ook altijd in volle draf naar huis of alleen stappen of in galop. Ze heeft toen het paard gewoon zijn zin gegeven zeg maar...zij bleef rustig op het paard zitten, ontspannen, naar een paar minuten werd het paard rustig. Ze probeerde het opnieuw en vervolgens ging het stukken beterder en deed ze ook wat er gevraagd werd.

Zij deed dit in de binnenbak , dus als je dit buiten doet ben dan voorzichtig of zorg dat iemand meeloppt.....vooral als er een weg in de buurt is.

Het kan nl. zijn dat een paard een vervelende iets ooit heeft meegemaakt of er een bepaald verband mee legt zeg maar...

Probeer het eerst met 100 m en breidt het steeds verder uit en laat ´m zien c.q merken dat je ook weer terug gaat, naar huis.

Suc-6

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:53

Ik ben ook wel benieuwd naar het stuk, dus als je het hier kan posten, graag

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:23

Snovje schreef:
Ik zelf heb het niet gedaan maar een vriendin van me wel....

Haar paard wou ook altijd in volle draf naar huis of alleen stappen of in galop. Ze heeft toen het paard gewoon zijn zin gegeven zeg maar...zij bleef rustig op het paard zitten, ontspannen, naar een paar minuten werd het paard rustig. Ze probeerde het opnieuw en vervolgens ging het stukken beterder en deed ze ook wat er gevraagd werd.

Zij deed dit in de binnenbak , dus als je dit buiten doet ben dan voorzichtig of zorg dat iemand meeloppt.....vooral als er een weg in de buurt is.

Het kan nl. zijn dat een paard een vervelende iets ooit heeft meegemaakt of er een bepaald verband mee legt zeg maar...

Probeer het eerst met 100 m en breidt het steeds verder uit en laat ´m zien c.q merken dat je ook weer terug gaat, naar huis.

Suc-6

Mijn pony heeft nog nooit iets vervelends meegemaakt.. ik denk dat mijne gewoon aan het puberen is.. buitenritjes begonnen super goed.. ik reed altijd met vriendin mee en ze was super braaf voor een 3 jarige.. maar nu (4 jaar) ging ik een keer alleen en deed ze zo.. en nu doet ze als ik alleen ben altijd zo.. en zelfs als ik met een ander paard ben doet ze het soms.. Alleen dus met 1 pony niet... die loopt ze altijd achterna.. en dan wil ze soms zelfs voorop! Ze heeft dan wel eens de neiging om terug te gaan.. maar zodra ik haar dan weer voorwaarts rij.. dan gaat ze ook gewoon weer mee.. echt heel apart..

xoxsannexox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 22:36

Mijn pony is inderdaad ook 4 jaar! Vast de leeftijd dan! Maard at zal het zeker niet alleen zijn!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:45

die PB kan ik niet nog een keer versturen dus ga het nog een keer overtypen.

dit stukje komt uit; (voordat ik hier allemaal commentaar op krijg: Het rijden van IJslanders en andere gangenpaarden: Helene Deodatus.

Paarden dien iet van huis willen noemen we steegs. Over het algemeen komt het alleen voor als het paard in zijn eentje op pad moet. Sommige paarden vinden het prima om alleen op stap te gaan, anderen vinden het vreselijk. Bij jonge paarden is het normaal dat ze het in het begin eng vinden om alleen op stap te gaan. Steegsheid is erfelijk of aangeleerd. Soms worden paarden steegs als ze onderweg vervelende dingen hebben meegemaakt. Bv. een toeterende auto, vrachtwagen etc etc... Ook kan het zijn dat de ruiter ooit te harde hulpen onderweg heeft gegeven. Ook kan het zijn dat het paard overvraagt is: geef zo'n paard eerst weer vertrouwen door kleine stukjes met hem te gaan wandelen, breid dit gelijkdelijk uit, beloon veel, en praat altijd met hem. Maak de ritten kort, en afwisselend. Als het paard gespannen word, blijf ontspannen en voorkom dat je boos word. Neem het paard dan liever aan de hand. Als je de training heeel rustig hebt opgebouwt, en het paard niet bang is maar gewoon geen zin heeft, en steedxs blijft staan en dan probeert om te draaien, neem dna niemand mee die het op precies het goede moment een tik op de achterhand geeft. Sla zo'n paard nooit op de voorhand, het zou dan makkelijker kunnen omdraaien. Voordat je dit doet, moet je er 200% zeker van zijn, dat dit het is, en dus zeker weten dat het niet bang is. Hierdoor maak je het alleen maar erger. Steegsheid kan erfelijk zijn, dus het is verstandig om niet met zo'n paard te fokken.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Wieteke

Lorimba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:47

bedankt ijslanderfan!

xoxsannexox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 18:58

Ja, super bedankt!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:54

graag gedaan

Weet hoe lastig dit is, mn IJsco doet het soms nog wel is... erg lastig. Maar die behoort tot de laatste catogorie

Succes!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:39

Ik heb echt PRECIES hetzelfde gehad als jij. Van die halve pirouettes. Ik ga mee met de vorige reacties.. Wat m'n opa een keer heeft gedaan en wat goed heeft geholpen is met de fiets erachter en met de fiets tegen m aanslaan.. (zachtjes hoor) En anders toch maar wel met de zweep.. Hij zal toch moeten luisteren!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:40

Dat wat Apple zei had bij mijn fjord echter totaal geen effect.. Hij bleef gewoon doorgaan. Hij kon niet met z'n neus naar de weg stilstaan.. Hij bleef gewoon draaien!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:54

dan behoort jouw fjord ook tot de laatste catorgarie!