sterk paard niet te houden wie weet raad??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Re: sterk paard niet te houden wie weet raad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:32

Wie zegt dat het paard wel eens voor de kar staat? Is het paard altijd zo, of is dat pas gekomen toen ze drachtig werd? Want in dat laatste geval heeft ze er gewoon last van als je erop zit.

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:45

Je zadel ligt wel te veel naar voren. De singel zit in de oksel van je paard, daar moet minimaal een handbreedte tussen zitten!
Verder wel een leuk paard om te zien, hoop dat het toch nog goed gaat komen met haar. Succes i.i.g.!!

Ladymoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:47

Probeer eens je knieen heel stevig in je zadel te duwen... En nbatuurlijk veel achteruit zitten

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:50

ik zou, ma wie ben ik, dat paard eerst eens laten uitrasen aan de longeerlijn. ieder paard kan rondjes lopen dus ieder paard kan longeren en dat ze dan ni zo goed op dede hulpen reageerd dat komt wel. maar zoek wel iemand om te helpen want das wel zo veilig heb ik ook bij veel paarden gedaan. les is handig maar iemand die je wil helpen met rijden iemand met ervaring en een bak kna ook,, doe k ook namelijk en veel succes. maar begin van voor af aan dit is vragen om ongelukken. eerst longeren en dan rijden.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:14

horseyfries schreef:
Omdat je paardje een nogal naar voren gebouwde sterke hals heeft kan ik me voorstellen dat ze sterk kan worden. Je kunt het beste een Tiedeman teugel kopen, waardoor ze zich niet zo sterk in haar hals kan maken en je meer controle houdt.

Ik zou het eerst eens met een brug in de teugels proberen. Zonder lengte in de hals kunnen ze niet harder.
Een thiedemann helpt wel, maar zou toch eerst iets anders proberen.

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 22:19

nou longeren heb ik geprobeert MET hulp en ze kan geen rondjes lopem :S.
En als ik de singel een handbreedte achter dr voor benen doe schuift de singel automatich naat voren.

En mijn paard is niet VET!!!!!
Ze is iets te dik en DRACHTIG!

Ik heb dr nu met een trensje gereden.. dat ging aardig aangezien ze smorgens al in een zware bak had gelopen.
Ik ga de volgende keer weer met trens rijden.
Ik had haar vandaag zelfs aan de teugel .
Dat komt haast niet voor en ik had in de wei gereden en normaal schiet ze er dan vandoor maar vandaag niet.
Ze was heel beheersd en goed op de hulpen aan het reageren.

Ze is nooit voor de kar geweest al zijn we er wel eens aan begonnen in het tuig loopt ze goed en reageert ze matig op het bit.

Maar ik hoop dat het donderdag ook weer zo goed gaat.

Ik kan geen les betalen dus daarom heb ik het hier gevraagd.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:22

dorientjuh schreef:
Wie zegt dat het paard wel eens voor de kar staat? Is het paard altijd zo, of is dat pas gekomen toen ze drachtig werd? Want in dat laatste geval heeft ze er gewoon last van als je erop zit.

Daar heb je gelijk in Maar vanwege dat TS vertelde dat ze met menbit rijdt heb ik dat waarschijnlijk in mijn hoofd gehaald.. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat iemand besluit om met een stang voor het mennen te gaan rijden, als die dez voor het betreffende paard niet toevallig al in de kast heeft hangen..

Maar je hebt gelijk, ik corrigeer mij zelf dus even.. ALS het paard voor de kar loopt, dan kun je met twee lijnen longeren proberen te longeren (evt. onder begeleiding als je dit nooit heb gedaan) dan kun je het paard longeren aanleren mbv de teugelhulpen die het paard van het voor de kar open al kent

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:52

branka16 schreef:
En mijn paard is niet VET!!!!!
Ze is iets te dik en DRACHTIG!

Ik kan geen les betalen dus daarom heb ik het hier gevraagd.

Vandaar dat het zadel niet past! ook een opgemeten zadel past niet meer op een paard waarvan het lijf veranderd...

En geen les kunnen betalen, maar wel 7 paarden vind ik lichtelijk triest

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:41

ik zou eigenlijk ook geen paard wegdoen om de les te kunnen betalen hoor, en dat is toch haar keus verootjoo, ze vraagt om advies, niet wat jij van het niet kunnen betalen van een les vind. daar kiest zij voor en dat moet ieder voor zichzelf weten.

Komt goed hoor branka, ik zou het gewoon tot na de dracht af wachten en dan lekker overnieuw beginnen. misschien woont er iemand in de buurt die je kan helpen.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:44

Hollybolly schreef:
ik zou eigenlijk ook geen paard wegdoen om de les te kunnen betalen hoor, en dat is toch haar keus verootjoo, ze vraagt om advies, niet wat jij van het niet kunnen betalen van een les vind. daar kiest zij voor en dat moet ieder voor zichzelf weten.

Komt goed hoor branka, ik zou het gewoon tot na de dracht af wachten en dan lekker overnieuw beginnen. misschien woont er iemand in de buurt die je kan helpen.

Het advies is -> les.....

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:16

Hollybolly schreef:

Mijn advies is idd les nemen. Van het zelf aankloten is nog nooit een paard beter geworden. Om rijtechnische problemen op te kunnen lossen, moet je haar zien rijden, anders weet je niet wat er fout gaat. Van een forum kun je niet leren rijden. Op deze manier rondbanjeren is voor het paard niet goed, en er zouden ongelukken van kunnen komen. Ik vind les het belangrijkste als je een paard hebt, en wel 7 paarden kunnen betalen en geen les, vind ik overdreven. Dus het is gewoon een advies, geen aanval ofzo...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:27

dan is het goed, zij moet weten wat ze met het advies doet. Het is wel het beste advies inderdaad maar we kennen haar situatie niet. Dus wens ik haar verder succes ermee

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:32

Haaj ja dit heb ik ok wel eens gehad en als hij er van door gaat moet je hem niet inhouden laat hem maar eens een keertje helemaal moe worden van dat galopperen . als hij Graag wil renneok dan gaat hij Maar renne dit moetje gewoon 1 xtje doen en de rest hou je hem in . Ik hoop dat je er wat mee doet.

Doei doei

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:44

ja idd je kunt hem ook lekker laten lopen als hij qwil stoppen laat maar door rausen zou k wel uit kijken hoelang hij al dragend is hoor

bowena_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:25

verootjoo schreef:
Hollybolly schreef:

Mijn advies is idd les nemen. Van het zelf aankloten is nog nooit een paard beter geworden. Om rijtechnische problemen op te kunnen lossen, moet je haar zien rijden, anders weet je niet wat er fout gaat. Van een forum kun je niet leren rijden. Op deze manier rondbanjeren is voor het paard niet goed, en er zouden ongelukken van kunnen komen. Ik vind les het belangrijkste als je een paard hebt, en wel 7 paarden kunnen betalen en geen les, vind ik overdreven. Dus het is gewoon een advies, geen aanval ofzo...

Amen... Als ze met het beestje op straatgaat en hij rast zo door zouden er wel eens flinke ongelukken kunnen gebeuren.
In feite ga je overal tegen in. Je zadel past wel volgens jou, je paard kan niet gelongeerd worden, je hebt geen geld voor les... Terwijl dit wel belangrijke punten zijn, dus hoe zouden wij jou dan verder kunnen helpen? Ik zou zeggen, laat der staan tot het veulen er is, ga sparen voor les, en als ze weer gereden kan worden, neem dan gewoon les, dat is toch het beste dan dat je zelf wat gaat experimenteren.
Dit is absoluut niet aanvallend bedoelt, we willen je heel graag helpen, maar dan moet je ook iets aannemen

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:29

wanner moet het veulen komen dan?
paarden kunnen heel humeurig worden tijdens de drachtigheid. dat is onze fokmerrie ook.
je kunt ook aan iemand die goed kan rijden vragen of die je wil helpen.
waar woon je in de buurt dan? als k vragen mag. klinkt voor mij als een uitdaging.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:34

ach kom wat kost nou een les...........

al les je maar om de week of eens in de maand.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:38

Longeren kan je ieder paard leren, het is niet zo van zij kan geen rondjes lopen dus klaar, en inderdaad haar leren luisteren naar je stem. Als les te duur is dan koop je een goed boek kan je veel uit leren, en eerst de beginselen er in brengen gewoon opnieuw gaan beginnen en dan pas rijden.

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:54

marleen_usar schreef:
Longeren kan je ieder paard leren, het is niet zo van zij kan geen rondjes lopen dus klaar, en inderdaad haar leren luisteren naar je stem. Als les te duur is dan koop je een goed boek kan je veel uit leren, en eerst de beginselen er in brengen gewoon opnieuw gaan beginnen en dan pas rijden.

inderdaad helemaal mee eens

misschien wel eerst het grondwerk nu ze dragend is. je maakt het er nu niet veiliger op door te gaan rijden en zeker als je de weg op gaat! heeft ze egenlijk ooit wel `normaal`gelopen? goed reageren op hulpen enzo

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:55

marleen_usar schreef:

inderdaad helemaal mee eens

misschien wel eerst het grondwerk nu ze dragend is. je maakt het er nu niet veiliger op door te gaan rijden en zeker als je de weg op gaat! heeft ze egenlijk ooit wel `normaal`gelopen? goed reageren op hulpen enzo

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:55

sorrie 1 keer was ook genoeg geweest eigenlijk haha

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:03

Inderdad, 1x was genoeg geweest (hihi)

Vraag me trouwens ook af of het paard ooit daadwerkelijk goed is ingereden zodat het de hulpen kent. Een paard afmatten in galop totdat het moe is ben ik geen voorstander van. Ik persoonlijk heb nooit na zo'n actie een prettig gevoel bij het rijden als ik er op terug kijk. Met een dragend paard is dat sowieso uitkijken in een weiland (gras + nat is glad).

Een paard moe rijden leer je naar mijn idee ook niet een paard mee luisteren, als dit paard nog nooit geleerd heeft wat de hulpen zij en dat hi daarnaar mag/moet luisteren.. Dan leer je hem ook niet te luisteren naar de teugelhulpen door hem over zijn max rond te laten rennen lijkt mij tenminste..

rivarachella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:06

ik weet niet of het al geplaats is , maar een
pessoa bit kan ook helpen .. het geeft meer nadruk op wat je wil.

ik weet dat ik dalijk commentaar krijg van ah das zielig , nou niet dus , het geeft meer NADRUK niet pijn..

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:07

jaaaaaa een rijtechnisch probleem verdoezelen met een bit......

ben je absoluut bezig jezelf beter te maken

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:13

ik ben het met bowena84 eens.

probeer eens het advies van sommige op te volgen daar vroeg je tenslotte om en vervolgens doe je er naar mijn idee weinig mee,maar dat is mijn mening