Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
horseyfries schreef:Omdat je paardje een nogal naar voren gebouwde sterke hals heeft kan ik me voorstellen dat ze sterk kan worden. Je kunt het beste een Tiedeman teugel kopen, waardoor ze zich niet zo sterk in haar hals kan maken en je meer controle houdt.
.dorientjuh schreef:Wie zegt dat het paard wel eens voor de kar staat? Is het paard altijd zo, of is dat pas gekomen toen ze drachtig werd? Want in dat laatste geval heeft ze er gewoon last van als je erop zit.
Maar vanwege dat TS vertelde dat ze met menbit rijdt heb ik dat waarschijnlijk in mijn hoofd gehaald.. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat iemand besluit om met een stang voor het mennen te gaan rijden, als die dez voor het betreffende paard niet toevallig al in de kast heeft hangen..
branka16 schreef:En mijn paard is niet VET!!!!!
Ze is iets te dik en DRACHTIG!
Ik kan geen les betalen dus daarom heb ik het hier gevraagd.
Hollybolly schreef:ik zou eigenlijk ook geen paard wegdoen om de les te kunnen betalen hoor, en dat is toch haar keus verootjoo, ze vraagt om advies, niet wat jij van het niet kunnen betalen van een les vind. daar kiest zij voor en dat moet ieder voor zichzelf weten.
Komt goed hoor branka, ik zou het gewoon tot na de dracht af wachten en dan lekker overnieuw beginnen. misschien woont er iemand in de buurt die je kan helpen.
Hollybolly schreef:ik zou eigenlijk ook geen paard wegdoen om de les te kunnen betalen hoor, en dat is toch haar keus verootjoo, ze vraagt om advies, niet wat jij van het niet kunnen betalen van een les vind. daar kiest zij voor en dat moet ieder voor zichzelf weten.
Komt goed hoor branka, ik zou het gewoon tot na de dracht af wachten en dan lekker overnieuw beginnen. misschien woont er iemand in de buurt die je kan helpen.

verootjoo schreef:Hollybolly schreef:ik zou eigenlijk ook geen paard wegdoen om de les te kunnen betalen hoor, en dat is toch haar keus verootjoo, ze vraagt om advies, niet wat jij van het niet kunnen betalen van een les vind. daar kiest zij voor en dat moet ieder voor zichzelf weten.
Mijn advies is idd les nemen. Van het zelf aankloten is nog nooit een paard beter geworden. Om rijtechnische problemen op te kunnen lossen, moet je haar zien rijden, anders weet je niet wat er fout gaat. Van een forum kun je niet leren rijden. Op deze manier rondbanjeren is voor het paard niet goed, en er zouden ongelukken van kunnen komen. Ik vind les het belangrijkste als je een paard hebt, en wel 7 paarden kunnen betalen en geen les, vind ik overdreven. Dus het is gewoon een advies, geen aanval ofzo...
marleen_usar schreef:Longeren kan je ieder paard leren, het is niet zo van zij kan geen rondjes lopen dus klaar, en inderdaad haar leren luisteren naar je stem. Als les te duur is dan koop je een goed boek kan je veel uit leren, en eerst de beginselen er in brengen gewoon opnieuw gaan beginnen en dan pas rijden.
marleen_usar schreef:Longeren kan je ieder paard leren, het is niet zo van zij kan geen rondjes lopen dus klaar, en inderdaad haar leren luisteren naar je stem. Als les te duur is dan koop je een goed boek kan je veel uit leren, en eerst de beginselen er in brengen gewoon opnieuw gaan beginnen en dan pas rijden.