Paard 'hangt' aan teugels...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:22

Ik vind dit niet netjes eerlijk gezegd. De meeste mensen weten precies over welke pony het gaat. Ik vind dit meer lijken op een steek in de rug van de eigenaresse van de pony.

Het niet aan het been zijn is met twee weken eruit gereden, aangezien je (Dennis) als zoveel ervaring met inrijden heeft, zal zij dat ook wel weten en ee spoortje is naar mijn mening dan zeer zeker niet de oplossing.

Ik denk dat dat het belanrijkste punt is waar als eerste aan gewerkt moet worden.

Nogmaals jullie hadden net zo goed namen kunnen noemen want iedereen weet over wie het gaat daarom vind ik het niet netjes over komen hoe jullie in dit topic bezig zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:30

Nou eerlijk gezegd heb ik geen idee en boeit dat me ook voor geen meter....

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 19:53

karoliena schreef:
Ik vind dit niet netjes eerlijk gezegd. De meeste mensen weten precies over welke pony het gaat. Ik vind dit meer lijken op een steek in de rug van de eigenaresse van de pony.

Nogmaals jullie hadden net zo goed namen kunnen noemen want iedereen weet over wie het gaat daarom vind ik het niet netjes over komen hoe jullie in dit topic bezig zijn.

Karoliena, heb dit expres niet gedaan, omdat ik juist veel respect heb voor de eigenaresse, en wat ze allemaal met haar bereikt heeft.
Wil er dus verder ook niet op ingaan, ik hoop gewoon dat zij zelf weet hoe het zit, en dat ik een oplossing op mezelf zoek.

Vandaag ging het trouwens alweer veel beter, en we zijn er aan aan het werken.

Moniek_Jordy

Re: Paard 'hangt' aan teugels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:59

ik weet welke pony het is
het ligt aan de ruiter ze is goed terijden ze heeft veel been nodig
en als ze dat doet vraagt ze meer teugel ze houd niet van strak rijden

een andere bittje is zeker niet nodig

probeer losser terijden en je zult zien ze rijd al veel beter

ze heeft een vreselijk verleden gehad
en daar heeft het misschien ook mee temaken

als je weet hoe ze verder is dan zie je al snel dat het beter word
het is niet een pony waar ierdereen zomaar mee kan rijden

_Ulster_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:04

niet te vast houden van voren
en als die dan gaat hangen een schop geven of
een tikje met de zweep

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 20:10

Aalstreep: Het ging vandaag al veel beter, heb idd meer been gegeven, en het ging gewoon lekker.
Eigenlijk is hiermee het probleem dus al opgelost.

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:48

Ik vind dit net als Karoliena erg flauw gaan, en achter de rug om van Yvonne.

Als je respect voor haar had gehad, had je het haar eerst verteld, en gevraagt of jullie een topic mochten starten, over dit probleem.
Zoals jullie haar verleden weten, hadden jullie met de eigenaresse moeten overleggen, voor zelf aan de gang gaan..

Het is nu eenmaal gebeurd maar wilde dit toch even zeggen. Aangezien ik dit wel erg flauw vind gaan.

Moniek_Jordy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:00

horsewisper: ik geef je zeker gelijk ik heb ook eerst aan yvon gevraagt of ik wat mocht posten
omdat ik floor ook goed kan
ik zal niet zomaar wat om de rug van zus op iets van haar pony's posten

ps wou ik even kwijt

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 16:15

horsewisper schreef:
Ik vind dit net als Karoliena erg flauw gaan, en achter de rug om van Yvonne.

Als je respect voor haar had gehad, had je het haar eerst verteld, en gevraagt of jullie een topic mochten starten, over dit probleem.
Zoals jullie haar verleden weten, hadden jullie met de eigenaresse moeten overleggen, voor zelf aan de gang gaan..

Het is nu eenmaal gebeurd maar wilde dit toch even zeggen. Aangezien ik dit wel erg flauw vind gaan.

Yvonne wist hiervan, en heb het er ook met haar over gehad.
En over het zelf aan de gang gaan: dat is dus juist niet gebeurd, daarom is dit topic eerst gestart.
Vind het een beetje jammer dat het zo moet gaan, aangezien ik toch niet degene was die duidelijk maakte dat het om Floor ging.

En zowieso: het was een kwestie van uitproberen, en het is al opgelost.

Melanie_HCS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 08:55

Niet los gooien en niet gelijk een hulp teugel eraan gooien. Dit zijn allebij manieren dat je er heel even vanaf bent, maar gooi je de hulp teugel eraf of pak je je teugels weer op maat kan je weer bij het begin beginnen. En de gene die zeiden een hulpteugel hoop ik niet dat ze een slofteugel bedoelen, die raad ik helemaal af.

Ik heb hetzelfde probleem gehad als jou, binnen 2 dagen was het verholpen en heb ik er geen last van gehad.

Je geeft op allebij je teugels een halve ophouding, op dit zelfde de moment geef je je paard been en daarna sta je gelijk toe. Op het moment dat je toestaat moet je paard gaan klimmen, gebeurt dit niet, dat blijf je dit herhalen. Vergeet het toestaan niet, want doe je dat wel dat hebben de andere hulpen geen zin gehad.

Heel veel succes!

Li_lee_yang

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:01

mijn paardje deed dit de laatste keer dat ik hem reed ook, ze heeft het nooit eerder gedaan, na die keer heb ik een ongelukje gehad en een maand niet kunnen rijden, morgen weer voor het eerst, ik weet hniet of ze het dan weer doet. maar ik hoe dit topic in de gaten ..
* als het niet alleen gerussie is tenminste

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:51

oet voraarts opgelost worden, inderdaad.. En dat met nejes contact in de paardenmond, een rustige ontspannen hand van de ruiter.. Vastzetten of een trage hand van de ruiter die te lang druk op de teugels houdt (misschien onbewust) zal het probleem niet verbeteren in ieder geval..

En verder wat betreft het niet netjes zijn en achter de rug om dingen doen van de eigenaresse... Volgens mij zijn er meer mensen die hier totaal buiten staan. Lijkt mij niet nodig om dit topic door zoiets (voor mij dus echt niet interessant iets) af te laten dwalen van het probleem en de oplossing/ adviezen die daarvoor worden gegeven..

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:56

Ik heb dit eens gehad met een shire. Alles leuk en aardig, maar dan wordt je letterlijk uit het zadel getrokken.
Ik heb dit opgelost door wat actiever te gaan rijden met dit paard. Wat meer overgangen, en wat meer schakelen. Maar zodra ze een overgang terug maakte trok ze me toch echt steeds weer bijna op haar hals.
Oplossing die ik er dus BIJ heb gedaan was een halsverlenger. Klinkt vreemd, maar ik heb hem andersom op gedaan. Van het bit naar tussen de oren, en dan aan de haakjes van je zadel. Even netjes vast maken en kijken dat het nergens knelt of schuurt. Het heeft mij echt geholpen bij dit paard, want vasthouden en blijven zitten was er dus echt niet bij, daar was ze veel te sterk voor. Ze heeft het na een week met dat ding NOOIT meer gedaan. Lang leve het elastiekje en het schakelen.

superbig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:19

Dit is ook bij mij een groot probleem. Alleen die van mij trekt niet naar onderen maar naar voren. Hij pakt het bit vast en brengt ( trekt ) zijn neus naar voren. Dit is ook erg irritant want je wordt de hele tijd naar voren getrokken. Eerst had ik het zelf niet egt in de gaten ik was eraan gewend geraakt. Maar als ik een vol uur aktief had gereden had ik 3 dagen last van spierpijn in me schouders. Het werd steeds erger dus toen het op zn ergst was begon ik er pas wat aan te doen. (erg he! ) Hij is nog heel jong. en ik was van plan om alles hem meteen goed aan te leren.
Ik moet van mijn instructrice van prive les en de instructrice van clubles allebei hetzelfde doen: Korte sterke ophoudingen maken en daarbij een klopje met mn kuit. Als hij dan niet loslaat nog sterkere ophouding. Allebeide instructrices zeggen dan wel hetzelfde maar ik heb er zo mn twijfels over. Ik zit hem wel telkens enorm in zn mond wat ik juist niet wil. Mijn paard is wel enorm goed aan het been dus daar kan het niet aan liggen.
In april ga ik stage lopen bij een bekende dressuur rijder. Ik hoop dat hij een oplossing heeft want zolang dit gebeurt ga ik hem nog niet starten. Als ik ''de'' oplossing heb, plaats ik het wel ff!!!
Groetjes

MabuPets

Re: Paard 'hangt' aan teugels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:11

die achterhand flink eronder zetten, misschien met een hulpteugel dan kan hij niet op de hand gaan hangen,,