Ze schrikt de hele tijd..wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NF_Daphne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 16:21

jarrah schreef:
KiWiKo schreef:
naar voren rijden is iets anders dan plat door de bocht.

Ja maar bij deze pony is dat verschil heel klein....voor een meer ervaren ruiter zou het idd een oplossing zijn, maar ik denk dat dit meisje op deze manier in een gat valt waar ze zelf niet uit zou komen. Vandaar dat ik in zo'n geval een beetje bang ben voor zo'n opmerking, zo'n meisje kan dat totaal verkeerd opvatten!

wat bedoel je hiermee?

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:14

NF_Daphne schreef:

wat bedoel je hiermee?

Wat begrijp je er niet aan?

NF_Daphne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 17:39

jarrah schreef:
NF_Daphne schreef:

wat bedoel je hiermee?

Wat begrijp je er niet aan?

nouu dat ik in een zwart gat val ofzo..ik kan me er wel uitredden hoor als ze door de bak rent..da bedoel je toch?
enne hoezo zou ik dat verkeerd opvatten dan?

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:52

Ik bedoel alleen maar....bij laura deed ze dit soort dingen nooit, lau heeft haar in een half jaar van de B naar de M (met winst) gereden en die pony heeft nooit een stap verkeerd gezet. Laura reed die pony ook voorwaarts als er iets was, maar bij jou gaat dat voorwaarste blijkbaar iets te veel richting het rennen, vandaar dat ik hierin een beetje tegen die opmerking ben. Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat...het is niet banketstaaf bedoelt ofzo hoor
Maar als ik jou was zou ik gewoon vragen aan erik of jullie dan buiten kunnen lessen ipv binnen, een les is een mogelijkheid om problemen aan te pakken. Als je dan met je les binnen blijft rijden, blijft het buitenrij probleem dus bestaan en kan je nooit lekker fatsoenlijk buitenrijden. De enige manier om problemen op te lossen is om ze eerst op te zoeken en ze vervolgens op de goede manier de wereld uit te helpen, ik hoop dat het gaat lukken! Je hebt een mooie en goede pony dus ik weet zeker dat als je dit overwonnen hebt dat je een goude pony aan dr hebt! Overigens zag ik in een ander topic van jou dat je haar de laatste tijd nog maar heel weinig rijd, dat kan er ook mee te maken hebben! Zorg eerst dat je die regelmaat er weer in hebt, dat is ook eerlijker tegenover je pony!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:59

Duidelijk

NF_Daphne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 20:18

jarrah schreef:
Ik bedoel alleen maar....bij laura deed ze dit soort dingen nooit, lau heeft haar in een half jaar van de B naar de M (met winst) gereden en die pony heeft nooit een stap verkeerd gezet. Laura reed die pony ook voorwaarts als er iets was, maar bij jou gaat dat voorwaarste blijkbaar iets te veel richting het rennen, vandaar dat ik hierin een beetje tegen die opmerking ben. Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat...het is niet banketstaaf bedoelt ofzo hoor
Maar als ik jou was zou ik gewoon vragen aan erik of jullie dan buiten kunnen lessen ipv binnen, een les is een mogelijkheid om problemen aan te pakken. Als je dan met je les binnen blijft rijden, blijft het buitenrij probleem dus bestaan en kan je nooit lekker fatsoenlijk buitenrijden. De enige manier om problemen op te lossen is om ze eerst op te zoeken en ze vervolgens op de goede manier de wereld uit te helpen, ik hoop dat het gaat lukken! Je hebt een mooie en goede pony dus ik weet zeker dat als je dit overwonnen hebt dat je een goude pony aan dr hebt! Overigens zag ik in een ander topic van jou dat je haar de laatste tijd nog maar heel weinig rijd, dat kan er ook mee te maken hebben! Zorg eerst dat je die regelmaat er weer in hebt, dat is ook eerlijker tegenover je pony!

okee thnx.. ik zal ook ff vragen of ik ook buiten les kan nemen..

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:26

Ahw, mijn paard doet dit zelfs in de binnenbak.
Hij is sowieso een typetje waar je continue moet opletten, éven je aandacht ergens anders en meneer maakt er misbruik van.
Vreselijk moeilijk, maar probeer door te zetten!
Ik zit momenteel ook op zo'n 'dood punt'; Ik kan geen half rondje normaal over de hoefslag rijden.
Vreselijk frustrerend, maar we blijven doorhobbelen.

Fitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:19

Dat ken ik! Heb nu anderhalf jaar met een paardje met deze streken gewerkt en het resultaat was best redelijk! Helaas kan ik omdat ik verhuisd ben nog maar 2x per week ipv 4x per week komen en gaat het helemaal niet meer... Ik stop er dan ook mee! Ik raad je aan om, voordat je in die bak gaat rijden, er eerst een paar keer alleen een rondje met haar doorheen loopt en daarna naar de binnenbak gaat, of even longeren in de buitenbak ofzo. Als dat rustig gaat kun je er op gaan.

sabrinaboer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:35

KiWiKo schreef:
sabrinaboer schreef:
mijn paard had nog nooit zonder oogkleppen gereden en ik heb haar nu een jaar en rij ook gewoon buiten het woord nu steeds minder maar heb het niet genegeerd grote mond en doorgaan nu gaat het echt heel goed hoor ze blijf wel heet buiten maar springt niet meer weg en schrik ook niet meer zo snel

maar voorlopig heb jij wel een strenger bit nodig.............

dit is missy en niet paljas

NF_Daphne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 20:41

Fitch schreef:
Dat ken ik! Heb nu anderhalf jaar met een paardje met deze streken gewerkt en het resultaat was best redelijk! Helaas kan ik omdat ik verhuisd ben nog maar 2x per week ipv 4x per week komen en gaat het helemaal niet meer... Ik stop er dan ook mee! Ik raad je aan om, voordat je in die bak gaat rijden, er eerst een paar keer alleen een rondje met haar doorheen loopt en daarna naar de binnenbak gaat, of even longeren in de buitenbak ofzo. Als dat rustig gaat kun je er op gaan.

ja maar dan zit ze me voor de gek te houden..want dan is ze bijv. na een paar rondjes in de baan ernaast lopen rustig en als ik er weer op zit dan schrikt ze zogenaamd weer overal van..

MiRaHtJeUh

Re: Ze schrikt de hele tijd..wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:14

Hooj,

Ga vooral niet op zoek naar dingen waarvan je paardje kan verschieten, want die gaat namelijk net het zelfde doen.
Blijf vooral kalm, en wanneer je paard gaat lopen probeer je paard dan om te draaien. Laat hem rustig kijken naar het enge voorwerp zodat hij het kan bestuderen. De meeste paarden vinden het dan niet zo eng meer.
Veel succes ermeej!

Groetjes XXX