Crossen over hindernis...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Herilda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:58

Heerlijk he die hete paardjes!
Dressuurmatig is nog niet perfect ( wat is perfect) Maar gaat het wel super goed vooruit. Hij heeft in september een blessure gehad en was daardoor slecht aan het been.
Maar gelukkig is hij daarvan weer helemaal genezen!
Hij wordt steeds soepeler.
Als ik spring rij ik tussen door lekker vlot dressuur met veel afwisselende oefeningen en probeer daarna weer een sprongetje... maar dan begint hetzelfde probleem weer *Zucht*

Herilda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 18:26

Verder niemand met tips...?

Latisha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:15

Diep in je zadel gaan zitten voor de hindernis en inhouden en pas op het laatste moment meegeven, en inderdaad eerst lekker rustig door 't parcourtje rijden zodat de spanning eraf is.. bij mijn paard lukte dit in ieder geval goed.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:14

Bouw een kruisje in de bak en ga alleen maar dressuur rijden. Je zegt trouwens dat je paard in het M2 gesprongen heeft, dit kan niet, want de M2 bestaat niet bij het springen.
Waarschijnlijk ga je zelf iets verkrampen omdat hij op de hindernis af vliegt, niet doen, door ademen en pas als je normaal in de bak kan rijden als er een hindernis in staat rustig aan stappen en pas de laatste pas gaan draven, belonen na de sprong en wel goede begeleiding zoeken, want je paard op de rem trekken voor de sprong is heel erg slecht advies...

floor01

Re: Crossen over hindernis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:49

Hai Hai!

Ik heb ook zo een heetgeblakerd geval te rijden en die werd vroeger ook altijd het racekanon genoemd toen hij nog wedstrijden sprong..(niet onder mij!)

Maar mij is geleerd (van de vrouw van wie hij is, en die er ook M mee gesprongen heeft) dat ik hem na de hindernis stop moet zetten.
Dus eigenlijk meot hij landen en dan vrijwel gelijk stil staan (lukt mij ook niet helemaal), dan weet hij op een gegeven moment dat hij na de hindernis moeten stoppen en dan gaat hij al rustiger eroverheen..
En een volte riden zodat je zo uitkomt dat hij nog maar een of twee galopsprongen voor de hindernis heeft... en tussen hindernissen door veeeeeeeeel rust.

verder hoef ik ook niet met hem te springen zonder pessoa bit, maar er is wel verbetering in gekomen, hij is tegenworrdig al controleerbaar in het parcours bij mij!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:26

Dat heb ik ook gehad met een paardje, hij vloog dr echt op af. Zo laag als we sprongen was dat geen probleem, maar als dat hoger zou geweest zijn had hij zichzelf echt kunnen bezeren. In ieder geval, als ik hem naar de hindernis reed, en ik merkte dat hij ging crossen, men hele gewicht naar achter verplaatst, en bij hem hielp het echt.

Ik ken jouw paard natuurlijk niet en het kan zijn dat het bij hem totaal niet helpt, maar bij mij hielp het in ieder geval wel. Wel nog even dit: als ik dat dus eens vergat doordat het zo goed ging na een tijdje, ging die weer meteen erop afvliegen..

Enne verder sluit ik me ook bij de rest aan: gewoon dressuur rijden terwijl er een paar hindernissen in de bak staan, en hem niet laten springen, zodat ie ook leert dat hindernissen niet per se springen betekent.

Freedom1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:12

hoi, ik ben hier niet met de ideale oplossing,
maar probeer eens met over 1balkje te stappen, leg die op de volte en ga er zoveel keer over tot hij echt stapt! hij zal het wel leren, want zo springen is ook niet goed!
en daarna leg je een heel laag kruisje waar ze nog gewoon kunnen overstappen, doe dit ook weer in stap, bouw zo op tot in gallop. met dat je telkens afwend kan je paard niet zo rap gaan.

wat doet je paard als je aan de hand over 1 balkje loopt rent die dan ook? hoe hem dan vast dat ie dat nt kan doen.

Freedom1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:13

ik bedoeld hou hem dan vast dat ie dat niet kan doen

Vogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:18

wat je kan doen is geen hindernissen neer zetten maar cavaletti... en dan moet je proberen om eerst eens dressuur matig er tussen door te rijden zonder deze x dat je er op zit te springen... dit moet je net zo lang doen tot dat hij er rustig door heen rijd... daarna kan moet je het zelfde beginnen met rijden en dan af en toe een cavaletti nemen. en wat ook kan helpen is om zo kort mogelijk aan te rijden... hierdoor heeft hij heen tijd om te versnellen, en als hij toch versneld nooit en dan ook nooit springen...