bonjo schreef:oke want de gene die de vraag stelde was een ander
Ja, maar ik zeg even tegen je dat je normaal moet reageren in je post en mensen niet moet afzeiken over leren lezen en zo, want jij moet leren schrijven....
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bonjo schreef:oke want de gene die de vraag stelde was een ander

Foresttravel schreef:amondi let jij ook ff op je woordgebruik. jij zat ook al te schelden. en dit dier reageert niet echt makkelijk op natuurlijke methodes helaas.
amondi schreef:En toch geeft hij een vreemd advies! Uit het verhaal blijkt dat de pony zich in de bak goed gedraagt en juist dat gaat hij afraden? Waarom? Hoe kun je nu goed gedrag belonen door het een beest extra moeilijk te maken?
Het enige wat de pony moet leren is om vertrouwen te hebben in zijn ruiter, ook in het bos of op vreemd terrein.
Ik zou dat meisje juist heel veel met hem laten doen. Te beginnen met grondwerk en NH. Leer zijn bui herkennen, Probeer de alfa te worden. Dus hop naar de Biep en wat boeken van Emiel Voest, Henry blake of wie dan ook ophalen.
('t is toch k*tweer)

Foresttravel schreef:deze pony is vaker hard aangepakt. door degene die erop rijd en die er altijd op gereden heeft. hij is zelfs toen die er vandor ging met striemen op de huid teruggekomen. heeft niks geholpen.
dus zeg mij niet dat je dit dier harder aan moet pakken.
iemand nog diervriendelijke reacties? dankjewel

en je moet m goed belonen als ze iets goed doen vinden ze leuk
sandra1986 schreef:t lijkt mij dat deze ponny geen respect heeft ofwel vertrouwen in mensen. respect dwing je niet af en vertrouwen ook niet. ik zou zeggen, ga leuke dingen met hem doen. maar wees consequent. ik doe altijd bjit je mij dan bijt k terug dreig je mei dan dreig k trug ma k zal haar nooit zomaar slaan.
veel succes en kijk uit dat het niet gevaarlijk word. viligheid bovenalles en wees nooit lang boos doe net alsof je gek bent. dan komt het naar mijn ervaringen wel goed met hem
Foresttravel schreef:Klopt.. vertrouwen en respect zijn voor zover ik kan zien ver te zoeken. maar als je leuke dingen doet (wat jij leuk vind? of wat de pony leuk vind?) als je gaat doen wat de pony leuk vind. of wat makkelijk gaat. zal het nooit opgelost worden.