Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

KiWiKo schreef:Hoe oud wordt Bonfire ook al weer??? en die heeft toch echt al heel jong heel veel moeten presteren![]()
![]()

Ik snap ook echt niet waarom veel mensen hun paard zo vroeg inrijden! Waarom hebben die mensen niet het geduld om een half jaartje te wachten? Echt belachelijk... Ik kan me daar zo druk om maken. En dan zijn die mensen ook nog verbaasd dat hun paard op zijn 8e versleten is. Zulke mensen verdienen geen paard vind ik.
.
.fresco schreef:Dames wat vinden jullie dan van het feit dat het bv KWPN 3 jarige hengsten een 70 dagen test laten ondergaan?
Die paarden zijn zeker allemaal al een half jaar onder het zadel hoor, anders kunnen ze nooit zo'n 70 dagen test afleggen.
Dus eigenlijk kan je het zo zien, dat grote stamboeken ervoor zijn om de paarden op tijd in te rijden...
(ben ik tegen hoor, die van mij komt pas na haar 3e onder het zadel)

.
Ik denk dat heel veel er over geslagen worden in de trainingen voor de keuring. Soms geven ze zo wapper van achter dat dat niet echt natuurlijk lijkt.

Ik wil ook die lange buitenrit maken maar ik moet er zelf ook aan toe zijn en er naar toe groeien met mijn paard. (ben niet zo'n held) PhiaBink schreef:Een hengstenkeuring van het KWPN is eigenlijk het slechte voorbeeld geven voor de amateur. Zij kijken en denken van: Die is 3 en die loopt al zo, dus ik kan dat ook met mijn 3 jarige.
Met het vrijspringen zie je hengsten in paniek over de hindernissen gaan. Heel raar!Ik denk dat heel veel er over geslagen worden in de trainingen voor de keuring. Soms geven ze zo wapper van achter dat dat niet echt natuurlijk lijkt.
Geld is natuurlijk de oorzaak van dit soort praktijken. Waarom staat geld op nr. 1 i.pl.v. het paard.