Verkopen of niet!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:27

Hoi Chantal!
Moeilijke beslissing, het is zo'n mooi paard!

_Romana_

Re: Verkopen of niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:34

tsja ik zou gewoon zeggen, ga af op je gevoel.. Tis wel een erg mooi paard!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:40

Jeej, lastig te beoordelen van achter de compu.
Kan me voorstellen dat je een keer over verkoop na gaat denken als er maar geen verbetering in zit.
Maar ik zou de beslissing pas nemen als je voor jou gevoel alles geprobeerd hebt!
Het is een bloedmooi dier waar zeker meer uit te halen is dan de L maarja, dan moet ie wel meewerken.....
Wat zegt je instructie?
Doet ie t zowel indoor als outdoor?
Welke locaties reed je m in de B (toen was ie wel goed toch?)
Ik denk persoonlijk dat t nu nog niet echt aan t werk ligt, zo hard zijn ze nou ook weer niet aan t werk in de L.

Suc6 ermee!

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:54

Wat een frustratie! Je paard is een plaatje om te zien, maar als hij niet doet wat je wilt.....

Moeilijk, moeilijk moeilijk, de keuze tussen het idividuele dier (volgens mij ben je mal op dit dier, anders had je hem al lang weg gedaan) en je eigen ambities.

Stel je voor hoe goed het moet voelen als je doorzet met dit dier, en het wel red! Zie de kleine verbeteringen, verwacht geen wonderen. Op de foto's kan het dier best lopen, maar het is jong. Misschien met meer vertrouwen in elkaar? Werk daar eens aan, laat je ambities even varen en investeer in de band met je paard.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:11

het kan zijn dat je paard last heeft van zijn tanden of van het zadel etc.
als ik zelf dit probleem had
zou ik hem naar het Balingehof brengen www.balingehof.nl
daar gaan ze er mee aan het werk en dan kunnen het probleem opsporen (kosten 450 euro per maand)
wie weet is het iets wat makkelijk op te lossen is
als dat niet zou lukken zou ik hem pas verkopen
wel een prachtig paard trouwens

misschien heb je hier wat aan
kijk eens op deze link
dit is het verhaal van iemand die een paard heeft die haar tot wanhoop bracht met haar schrikgedrag
heel mooi om te lezen dat het helemaal goed gekomen is
http://www.jovarna.tk/

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:55

Van die website uit de vorige post vond ik dit toch erg typisch:
Citaat:
Annemiek kwam bij Jovarna, ze voelde haar lichaam van voor naar achteren, aan beide kanten, en zei toen dat ze doorkreeg dat Jovarna een blokkade in haar hals had. Die blokkade (een soort 'knoop') zat tussen haar wervels en hierdoor werden er bepaalde zenuwen afgekneld. Hierdoor werd de bloedtoevoer (en dus toevoer van zuurstof) naar haar hoofd èn benen geblokkeerd. Gevolg was dat Jovarna altijd een naar, soort wazig, duizelig gevoel in haar hoofd had, waardoor ze niet zichzelf kon zijn. Dit nare gevoel in haar hoofd maakte haar erg onzeker, bijzonder alert, op haar hoede en (in meer of mindere mate) gespannen. Ook kon ze niet goed waarnemen, wat haar ook weer onzeker maakte, waardoor ze ook weer gespannen liep, op haar hoede, alert en schrikkerig. Dit wazige gevoel en de 'wazige wereld' die ze waarnam, maakte haar soms zo angstig, dat ze hierdoor volledig van de kaart raakte, helemaal in paniek en te bang om nog een stap te zetten. Dit gevoel maakte haar ook tot een 'underdog'. Ze zat niet lekker in haar vel (hoofd), dat straalde ze uit, ze handelde ernaar en andere paarden reageerden dus ook zo op haar. ......

(stukje uit "de ommekeer" van bovenstaande website)

Zoals uit mijn reactie op de vorige pagina bleek, is mijn paard ook zo'n schrikpaard. Nu is er afgelopen woensdag voor het eerst een osteopaat langs geweest en hij had o.a. ook een geblokkeerde eerste halswervel. Hij moet nu een week op rust, dus ik weet niet hoe hij verder verandert is. Maar ik merk dat hij veel zachtaardiger is geworden in zijn gedrag. Dus dat stuk hierboven vond ik erg typisch. Ik ben benieuwd of ik dezelfde resultaten ga behalen.
Zo ja, dan kan ik de TS misschien een osteopaat erg aanbevelen

Bonny_CT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:43

ik heb een soort hetzelfde probleem... Ik volg de opleiding in deurne en daar heb je natuurlijk een werkwillig paard voor nodig.. Nu heeft die van mij met springen geen enkel probleem vind hij leuk en doet hij goed zijn best...

Dressuur vind hij geen drol aan ik ook niet, en daar probeert hij meestal ook onder uit te komen... steigeren enz... maar ontzettend hoog.. Ik zit ook sterk in twijfels dat als hij in mei niet sterk verbeterd is om naar een ander te gaan kijken.. Maar het is erg moeilijk.. verder is het echt een schat...

Succes met je beslissing

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:00

gaaf paard!

jammer dat hij zo kijkerig uit, maar hou jij hem wel aan het werk als je aan het rijden bent? zorg je voor genoeg afwisseling? ga je vaak naar buiten, longeer je veel, spring je ook wel eens? misschien is hij wel gewoon verveeld. Op concour is hij ook kijkerig zeg je, maar je zegt ook dat dat zo is omdat dat zijn karakter is. Misschien ben je op wedstrijd wel zo met jezelf bezig dat je hem een beetje zijn gang laat gaan en hij dus de kans heeft om ertussenuit te glippen. hoe los je zijn kijkerigheid op? Wat zegt je instructeur dat je meot doen?

Sorry als deze vragen al gesteld zijn maar ik heb de rest van het topic nog niet gelezen/..

Vally4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:27

Je hebt een heel mooi paard, maar ikvind niet dat een Rijtechnisch probleem de rede mag of kan zijn om je paard te verkopen! Doe er gewoon wat aan. Een paard is een vriendje voor het leven niet alleen een dier om op te rijden ik begrijp dat die wedstrijden belangrijk voor je zijn, maar ieder paard heeft wel wat. En als je ze zo gek bent op hem kun je hem toch niet meer wegdoen

Em_Willem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:29

Het is echt een schitterend paard! Mijn paardje heeft het probleem om op wedstrijd alleen maar te hinniken... Nu beginnen we met kleine wedstrijdjes en soms naar een grote maar dan niet meedoen gewoon om hem te laten wennen. Hij is ook pas 6, nog best onervaren. Ik zou eerst proberen een oplossing te zoeken en dan pas verkopen, het is een prachtig paard dat volgens mij heel veel kan bereiken!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:09

hey,

Nou ik zou dit paard houden als ik jou was en gewoon verder oevenen!
Je wilt niet weten hoelang ik nu al in de b hang en wees blij dat je al in de L1 zit!
Ik zou gewoon zovaak mogelijk lessen en gewoon doorgaan met die wedstrijden!
Mijn pony was in het begin ook o zo kijkerig, maar dat is gewoon een fase, dat gaat heus voorbij

safety

Re: Verkopen of niet! update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 23:31

Update: We hebben er weer een probleem bij.

Vandaag had ik met Safety les, ik had hem even los gestap. Toen kwam mijn instructrice bij. Op het moment dat ze de rijbaan binnen kwam lopen vroeg ze wat ik gisteren (maandag) had gedaan. ik zei niets, heb hem niet gereden en ook niet gelongeerd, hij had zijn dagje vrij. Ze zei dag hij achter ontzettend stijf liep. Ik had achter bandage's om, en ze vroeg of ik die niet te strak , nee. heb de bandage's toen afgezdaan om te kijken of er verschil was. maar nee. het was heel vreemd. hij liep ook de hele tijd verschillend. Ik hebtoen zo'n 10 minuten verder gereden om te kijken of het beter ging.
Hioj draaide zijn achter hand steeds naar binnen. als ik dan meer buiten teugel enr bij deed en binnen been om hen rect te maken, wist hij hele maal niet meer hoe hij moest lopen, en was dan hele maal een soort onregelmatig, ging dan voor dribbelen en heel kort lopen.

ik hem toen gestopt, om stal heeft mijn instructrice zijn rug na gevoeld. er al ze percies op de rug drukte in het midden van de rug, in het midden waar het zadel zit zakt hij helemaal door zijn rug, hij geeft dan een hele pijn lijk reactie.

De laaste 2 weken begint hij zich ok meteen te bijten als de deken af gaat.
deed hij normaal nooit.

Hij bijt zich ook op zijn voor benen, schouders,

Sinds vandaag 28-02-2006 slaat hij als hij op de poets plaats staat ook naar achteren met hij achter benen. ook als ik niet ik de buurt van hem sta.

Ook gaat hij op sommige momenten helemaal lang staan. breed staan. dus om zijn rug te ont lasten.

Hij heeft misschien een klap in zijn rug gehad met bokken in de bak als hij los is, misschien vast gelegen in de stal, maar hij heeft geen wondjes.

Nu denkt mijn instructrice dat het iets met een ZENUW trekking te maken heeft.

Heeft iemand hier er varing mee!!!!

Ze adverseerde mij om nu enkele dagen gewoon beweging te geven aan de longe zonder bij te zeten en als het weer wat beter gaat enkele dagen te longeren met de passoa.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 04:57

Haal daar maar een fysoiterapeut bij.

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 05:04

Ja ik zou voor een fysio gaan en het gewoon even rustig aan te doen met je(mooie!) paard. Gewoon aan de longe, rustig aan en voorlopig geen passoa.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 09:14

het kan ook goed door je zadel komen
9 van de 10 zadels passen niet goed
ik heb al jaren deze zadelmaker
eenvoudig goedkoop en vooral erg goed!!
http://members.home.nl/zadelherstelleri ... itten.html
hij past ook je zadel aan (oa. boom verbreden) en dat is niet duur
want het gaat hem niet om de winst
voor meer info kun je me altijd PMen

mijn tips
voorlopig even niet rijden
osteopaath laten kijken
tanden na laten kijken
zadel aan laten passen
dan weer zachtjes aan beginnen met longeren
en hopelijk ben je dan van je problemen af
succes

ps. veel mensen die een stout paard hebben (veroorzaakt door het knellend zadel)
doen eerder het paard weg als het zadel
omdat het paard onhandelbaar geworden is...
maar eigenlijk wil het dier alleen maar zeggen ik heb pijn!!

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 10:10

Maar staar je daar niet blind op. Er zijn ook mensen die jarenlang fysio en osteo en natuurgenezers en weet ik veel aflopen. Geen euro meer hebben maar wel dat paard in de wei, 12 jaar B dressuur en keihard lachend. Omdat het niet de pijn was, maar meneer niet wil werken of beter zou passen bij een andere ruiter, en daar gelukkiger zou worden.

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 10:41

als eerste ik heb niet alles gelezen :

ik wilde even kwijt dat mensen zo snel een paard ergens de schuld van geven.. denk is even na 9 van de 10 keer ligt het probleem bij de ruiter!

voorbeeld er reed bij ons een meisje en die geen ong dezelfde problemen aan als jou.. ze verkoopt haar paard en koopt een nieuwe (net alsof het een auto is dat je inruild maargoed) nou beter gaat het niet hoor en dan is het nog wel een hoogloped paard Z1 volgens mij..

nou heb ik haar paard overgenomen en bij mij lukt het wel
(wat haar niet lukte dus)!!!
Gewoon omdat ik in het begin niks van hem verwachte
(ik dacht dat hij het echt niet kon)
Maar ik merkte dat omdat ik hem zoveel aandacht gaf dat hij opeens
vanalles kon ... dat zelfs mijn instructriese zei van joh ik wist niet dat het in zich had!!

Ik zou zeggen versterk je band met het paard zorg dat hij hard voor je wil werken. Het is ook een levend wezen en heeft ook heel veel liefde en aandacht nodig (als je een vriend hebt en je bent er bijna nooit en je geeft hem geen liefde nou zorg maar dat je voor je verjaardig een leuk cadeau krijt dacht het niet)

het is geven en nemen,
er moet wederzijds respect zijn.

Het paard voelt echt wel dat er iets mis is en zeker op het moment dat je erover denkt hem te verkopen..!!

EEN PAARD KOOP JE VOOR HET LEVEN EN NIET ALS HIJ IETS NIET NAAR JOU ZIN DOET GEWOON VERKOPEN EN OP NAAR DE VOLGENDE!!!!!

Tremona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:00

Ik zou er eens door een goede dierenarts naar laten kijken. Even bloed laten trekken en de rug nalaten kijken. Met wie wij thuis goede ervaringen hebben voor paarden die pijn hebben of vage klachten is met Rodinde Hoogenraad. www.paardenkliniekvinkega.nl

MiRaHtJeUh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:07

Hooj,

Ik veronderstel dat je je paard heel graag ziet, en het is ook een heel mooi beestje. Je moet dan voor jezelf de keuze maken of je hem wil verkopen omdat hij niet goed loopt op de wedstrijden, of dat je hem wil bijhouden en dit er dan bijneemt.
misschien moet je een tijdje gas terugnemen. Maar vooral niet opgeven en blijven oefenen.

Groetjes XXX

Opie1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:17

Ik zou eens contact opnemen met Erik Laarakker. Hij is holistisch arts en kan je misschien telefonisch al een eind op weg helpen. Succes ermee.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:32

Juist, Eric is echt een topper. Helaas wel een wachtlijst van een paar maanden en hij komt niet aan huis, maar heeft voor mijn paardje ook heel veel gedaan en betekend.

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:47

MIjn paard deed hetzelfde als die van jou, maar was toen 4,5 jaar oud. Ik heb doorgezet, je komt erwel, ga leuke dingen doen, denk niet teveel aan presteren. Misschien duurt het lang, ik ben 2 jaar verder en ze begint nu pas normaal te doen.

MAAR IK HEB DOORGEZET PUUR OMDAT PAARDEN LEVENDE DINGEN ZIJN EN NIET DINGEN DIE JE ZO MAAR FF WEG DOET. JE KOOPT HEM INDERDAAD VOOR JE LEVEN!

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:57

Er wordt gezegd: MAAR IK HEB DOORGEZET PUUR OMDAT PAARDEN LEVENDE DINGEN ZIJN EN NIET DINGEN DIE JE ZO MAAR FF WEG DOET. JE KOOPT HEM INDERDAAD VOOR JE LEVEN!

Dat vind ik zo'n onzin!! En erg egoistisch... Je koopt een paard om jezelf EN het paard er gelukkige tijden mee te bezorgen. Misschien is dit paard bij een ander veel beter op zijn plek en zou je gelukkiger zijn met een ander paard... Moet je dan kost wat het kost omdat je hem mooi vind jullie beider levens zo moeilijk maken!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:11

een paard koop je zeker niet ALTIJD voor je leven
soms klikt de combinatie gewoon niet of de karakters botsen
jij ongelukkig.. paard ongelukkig...das toch niet de bedoeling
lijkt me ook niet eerlijk to het paard
ben het met mireille1970 eens dat een paard soms bij iemand anders veel beter op zijn plek kan zijn

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:33

iedereen heeft zijn eigen mening maar ik vind het egoistisch als je niet verder komt met je paard dat je hem inruild dan gaat het puur om je zelf en dat het paard voor je heeft gewerkt en liefde heeft gegeven dat maakt allemaal niet uit..!!

en wanneer klikt het niet tussen een paard en een mens dat ligt 9 van de 10 keer bij het karakter van een mens.(want als het paard niet naar jou wensen is dan klikt het niet)

als je een paard liefde geeft dan komt die band vanzelf wel en bij de 1 duurt het langer als bij de ander.. dus wanneer kan je zeggen dat het niet klikt na een week, een maand, een jaar, een paar jaar ... het is hetzelde als bij mensen wanneer mag je iemand wel en wanneer mag je iemand niet..!!

ik vind dat mensen altijd zo makkelijk denken.. je gunt het zo een beestje tog niet om van de 1 naar de ander doorverkocht te worden want zo gaat het wel bij jullie begrijp ik ...