Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bergkraai schreef:het is altijd eerst een periode van wennen als je aan een nieuw paard ' begint' ik zou zelf nog niet meteen gaan starten maar eerst een paar goede lessen nemen en als je elkaar begrijpt pas beginnen met starten... wedstrijden rijden is toch niet waar je het allemaal voor doet? Maar toch ook het plezier wat je eruit haalt?

Dustinlover schreef:Zo ben net weer terug van men paardje
Het ging weer redelijk goed en heb voor het grootste deel zonder zweep gereden
Op een gegeven moment kwam Tess binnen wandelen(Haike op bokt)en tjah toen hebben we gevraagd of zij er even op wilde als Z2 dressuurruiter
Het ging super goed bij haar(zee reed met de schoenen zonder sporen)en zij zei ook zodra je je been maar iets te weinig doet dan valt die gelijk terug in de verzameling en kun je als je bijvoorbeel een appuyment wilt inzetten weinig.
Ze vond het wel heel fijn en zei ook dat alles heel netjes was aangeleerd en dat hij zen oefeningen ook heel netjes afmaakte..
Ik heb gevraagd of zij hem af en toe een keer wilde rijden en dat wilde ze wel
Dus zij kan mij nu ook een beetje vertellen welke hulpen ik moet geven.
Ik merkte wel gelijk een heel verschil toen ik hem ging uitstappen(beter aan de hulpen)maja daar heb je dus een leerpaard voor

Dustinlover schreef:Ik heb gevraagd of zij hem af en toe een keer wilde rijden en dat wilde ze wel
Dus zij kan mij nu ook een beetje vertellen welke hulpen ik moet geven.
Ik merkte wel gelijk een heel verschil toen ik hem ging uitstappen(beter aan de hulpen)maja daar heb je dus een leerpaard voor