Hij zei dat ik me er niet druk over moesten maken, hij wist er wel een oplossing voor. Dus hij heeft me niet echt verteld wat ik moest doen als die dat deed, was ik het mee eens. Hij heeft alleen gezegt gewoon vooruit oplossen, dus iets been geven, tegenhouden (niet trekken) en dan weer wat loslaten.
Maar ik moest dus in de les als volgt rijden:
Omdat ze nog niet op 2 teugels loopt (fout van mij, deed ik met me pony ook al, ging later ook wel beter, dus dat is goedgekomen maar nu doe ik het met me nieuwe paard weer, dus word weer werken) Maar omdat die dus Nog niet op 2 teugels loopt, zou het daar door liggen. En omdat ze dus van de hoefslag af gaat (me moeder dacht misschien dat ze dat niet gewent was ofzo, want zovaak is ze niet gereden, en waar ze dus stond voordat ik haar kreeg werd ze buiten gereden) Maar dan deed ik dus automatisch me buitenteugel terug, om het als het ware naar de hoefslag te sturen, maar dat lukt natuurlijk niet. En omdat die links al niet goed aanneemt, kan ik beter niet ook nog met me rechterteugel terug houden. Dus met een oplettende instructeur, doe je dat de hele les niet meer. Zo gauw je dat weer doet, word dat je gelijk weer even duidelijk gemaakt
Dus dat ging eigenlijk later wel goed, en nu moest ik me linkerhand (dit is dus allemaal even op de linkerhand vertelt) die moest ik wat omhoog doen, niet te overdreven
en dan iets korter nemen, zodat ik eigenlijk in beide handen evenveel gewicht had. Daar heb ik dus de hele les aangewerkt, met tussendoor dus overgangen niet al te veel, het was al moeilijk zat, en heb geen zin om het haar nu al te moeilijk te maken.
Beetje duidelijk!?
Het ligt dus waarschijnlijk wel aan rijtechnisch probleem, want deze les ging alweer duidelijk beter dan dat ik zelf vrij reed. Vorige week had ik met les er nog niet echt naar gevraagd, toen waren we nog niet echt aan het werk zeg maar. Het was de eerste keer dat we de les ingingen, en ze vond de andere paarden nog wat spannend, dus heb ik gewoon lekker mee gedaan, en haar lekker laten wennen.