zonder zadel rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bonjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:50

uhm waar rij springen we zelfs zonder zadel om mijn zit te verbeteren. en voor de paarden is het zelfs beter en zelfs buiten de bak gebruiken we soms geen zadel.

Marije_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:16

Het zadel is eigenlijk iets heel onnatuurlijks. Zonder zadel is ten eerste goed voor je zit en ik heb het gevoel dat ik meer "contact"met mijn pony heb als ik zonder zadel rijdt...ik hoop dat je snapt wat ik hiermee bedoel Als je erg bonkt e.d lijkt me een zadel me wel ene beter plan btw

princesa

Re: zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:12

Zonder zadel rijden is hardstikke goed voor het contact met jou en je paard.....alleen die zitbeenknobbels in die rug kunnen wat spierpijn geven. Een barepad kan uitkomst bieden. Zo'n soort schabrak met singel weet je wel?

MariekeA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:41

Inderdaad eem barebackpad is wellicht wel slim.

Overigens wil ik wel even zeggen dat je zit absoluut niet hoeft te verbeteren zonder zadel.

Wat je namelijk heel vaak ziet is dat mensen hun bekken achterover kantelen en dus hun onderrug alle schokken op laten vangen!!

Wel is het een goede balansoefening en goed om de bewegingen van je paard eens heel exact te volgen.