Tips gevraagd voor rechtop zitten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_4you

Re: Tips gevraagd voor rechtop zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:42

ik zou een privelesje nemen, en vaak zonder zadel rijden en dan oefenen aan de longe. ik doe dat ook vaak en het resultaat dat ik echt perfect zit gewoon en lekker recht, want ik heb een mooie houding zeggen mensen nu

ben er ttots op

sjaslique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:44

Wat betreft je schouders kan je het jasje aan, jasje uit een aantal keer achter elkaar doen. Bij jasje aan beweeg je je schouders naar voren en bij jasje uit je schouders naar achteren. Dit een aantal keer herhalen en daarna je schouders weer ontspannen af laten hangn. En tussen je ellebogen in gaan zitten. Succes.

Rogue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:29

toen ik wat serieuzer mee begon te doen met wedstrijden en dus ook rijden in de les (toen reed ik al een paar jaar) werd me steeds gezegd dat ik recht op moest zitten, ik wist niet eens dat ik dat fout deed.

Mij was het trukje geleerd: Schouders omhoog, naar achter duwen en naar beneden halen en hoppa, je zit qua houding inderdaad rechtop.

Ik heb er altijd een groot probleem mee gehad, mede denk ik ook omdat ik ook nooit rechtop kon lopen.
Dat is inmiddels al een aantal jaren goed nu en ik merk dus nu als ik rij dat ik automatisch recht op zit.

De truc van 'zonder beugels rijden' kende ik niet, maar lijkt me inderdaad ook een hele goede

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 17:24

oke, ik zal het proberen

saaraah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:29

Als je naar voren kijkt zit je meestal ook al behoorlijk rechtop en ik heb wel een trucje om mooi naar voren te kijken: Het bandje van je cap zo strak doen dat het pijn doet als je omlaag kijkt!

MissSira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:40

Met iets achter je rug rijden dat niet gemakkelijk plooit kan heel hard helpen, dan ga je verplicht zijn om recht te zitten. Dit kan echt heel hard helpen want naar voren ziten is een vervelend probleem hoor

Je voeten daar weet ik zo direct niets op, hebben ze daar geen andere stijgbeugels voor dat je voeten automatisch al naar binnen gaan?

Groetjes!

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 23:56

voor je uit kijken en je lang maken!