Je leert het snel af hoor!

Heb ik zelf een keer gehad met achteroverzitten. Dat deed ik niet echt. Toen kwamen er 2 vrienden lesgeven, en die riepen iedere keer "ACHTEROVER".
En toen heb ik bijna niet meer voorover gezeten hoor
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kit_for_ever schreef:Volledig met Romkabouter eens! Ik rijd mijn paard in trainingen standaard met hand breed. Dit omdat ik dan beter mijn paard kan 'vertellen' wat zijn hals houding moet zijn. Mijn merrie moet de hals meer laten vallen, en dit lukt mij door hand breed. Als dit wat constanter is kan ik mijn hand bij elkaar doen en houd ze dit ook vol. Wel gaat ze dan sneller weer de fout in.
Precies wat Romkabouter zei: Hand bij elkaar is resultaat, geen startpunt!
Kit_for_ever schreef:Volledig met Romkabouter eens! Ik rijd mijn paard in trainingen standaard met hand breed. Dit omdat ik dan beter mijn paard kan 'vertellen' wat zijn hals houding moet zijn. Mijn merrie moet de hals meer laten vallen, en dit lukt mij door hand breed. Als dit wat constanter is kan ik mijn hand bij elkaar doen en houd ze dit ook vol. Wel gaat ze dan sneller weer de fout in.
runningkawa schreef:Ik wilde net als rom zeggen dat ik wel eens bewust mijn hander meer wijd heb.
Bij jonge paarden die bijvoorbeeld het sturen nog niet snappen, geen idee hebben wat binnenbeen betekend en als een banaan de bocht door gaan, kan ik ze zo net wat beter begeleiden.
Het moet dan idd wel zo zijn dat dit bewust wijd is en niet continue

(en niet blij omdat ik nu zogenaamd gelijk heb, maar oprecht blij voor jou en je paard)
)Bonny4life schreef:Kit_for_ever schreef:Volledig met Romkabouter eens! Ik rijd mijn paard in trainingen standaard met hand breed. Dit omdat ik dan beter mijn paard kan 'vertellen' wat zijn hals houding moet zijn. Mijn merrie moet de hals meer laten vallen, en dit lukt mij door hand breed. Als dit wat constanter is kan ik mijn hand bij elkaar doen en houd ze dit ook vol. Wel gaat ze dan sneller weer de fout in.
vandaag heb ik weer geoefend. wilde gaan oefenen met handen bij elkaar maar dat is er niet van gekomen, want ze was heel kijkerig en heel erg aan het wisselen met vasthouden van kant, ik kan dan beter mijn handen breed houden is mijn mening omdat je meer kan zeggen en zo de halshouding beter kan sturen, op dagen dat ze lekker door het lijf is (was ze vandaag niet zo erg dus dan rijd ik op ontspanning ien is mijn mening mn handen komen wel) oefen ik het wel maar nu heb ik het even achterwege gelaten, is dat niet erg?

)