Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
broadway schreef:ja,dit kun je trainen, maar kost tijd en is afhankelijk van het type paard en bespiering en de leeftijd van het paard. Zoek goeie hulp, die daar ook kijk op heeft , die niet alléén rijtechnisch kijkt maar ook paardgericht!
broadway schreef:is het paard links voor in de schouder kreupel geweest?
ik zie duidelijk aangetrokken onderhals spieren, een wat naar binnenstaand voorbeen, links
linksachter een uitst. knie(vangt voorbeen op)ingevallen bilspieren, dus moeilijke evenwicht links-rechts
hoekige kont-rechte rug-strakke lendenen-weinig draagkracht.
hij heeft er dus echt moeite mee, is hij door een blessure aan schouder of voorbeen uit de springsport gegaan?
broadway schreef:heb je ook een foto dat je erop zit?
Hans__ schreef:Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien hele raar en tegenstrijdig maar ik heb dit jaren geleden bij een clinic geleerd en het is inderdaad helemaal waar:
Een paard verbruikt tijdens het rijden energie, hoe hoger de training, hoe meer energie verbruik. Dit raakt uiteraard naarmate je langer rijdt op. Stel dat jij intensief met je paard bezig bent qua dressuur en je paard begint op te raken en jij hebt dat niet door.. raad maar eens wat je paard gaat doen.. protesteren!
Ik heb het al zo vaak meegemaakt met mijn eigen paarden en dat protesteren is (uizonderingen daargelaten he) geen vorm van "niet willen" maar van "niet meer kunnen" en wat dan helpt is even een rondje aan de lange teugel en je paard dan weer rustig oppakken.
Bij mij heeft het altijd gewerkt.