En zodra ze goed volgt halstertouw opzij gooien en lekker zonder doen, ze blijft toch wel bij je, jij bent de baas
(kijkt stoer
) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(kijkt stoer
) Sily schreef:Als je al wat onzeker ben is het verstandig op de grond te beginnen, begin gewoon weer even lekker opnieuw (doe ik ook zo afentoe eens tussendoor, hoeven we geen problemen voor te hebben, gewoon even frisse wind en geheugensteuntje)
Laat haar weer volgen als je wandeld, loop met haar door de bak, zorg dat ze op jou let, dat ze stopt als jij stopt, wandelt als jij wandelt en draaft als jij rent, ze moet jou gewoon accepteren als leider, als ze dat doet worden zoveel dingen zoveel makkelijker, want ook zij wordt dan minder onzeker.
Ze moet even leren dat jij de leider bent, te vertrouwen bent, en als jij zegt die kant gaan we op en al staat er een vrachtwagen vol schreeuwende speenvarkens, jij zegt dat het goed is en dan moet het ook goed zijn.
Maar daarvoor moet je elkaar wel leren kennen, zelfverzekerd zijn, angst (hoe goed ook verdoezelt) merken ze meteen, en een leider die weet dat iets goed is kent geen angst...dus paard raakt in de war.
Natuurlijk is ze ook aan het uitproberen, maar met dat uitproberen bekijkt ze dus ook meteen wie van jullie twee zelfverzekerd genoeg is om leider te zijn, jij twijfelt, bent wat onzeker, dus zij neemt het heft in handen.
Daarom misschien handiger om eens een weekje op de grond bezig te zijn, zorgen dat je daar compleet de baas bent en dan weer lekker gaan rijden.
maike schreef:@Vonnie84:
Heel leuk, die lezing! Een aantal dingen kwamen me bekend voor maar ook wel een aantal dingen waarvan ik zoiets had van...![]()
Ik ga er in elk geval wel mee aan de slag en nu maar hopen dat het ook werkt.
Bedankt voor de moeite!