alleen maar galop??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:30

jorindebento schreef:
gewoon een ruk geven want hij heeft te luisteren !!!

Nou fijne ruiter ben jij zeg!!!Misschien moet je het topic nog eens goed doorlezen staan voor jou ook zeer goede tips bij hoe je op een prettige manier je paard kan leren sterker te worden en meer balans te krijgen zodat hij niet meer zo snel galopeert.

hardi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:20

Als ik het zo lees ga je al aardig de goede richting uit en galoppeerd je paard al minder aan als voorheen. Toppie

Je geeft aan dat je paard nu minder aan je been is. Dit is dus ook een kwestie van heel conseguent blijven rijden. Actie is reactie. Veel blijven schakelen, overgangen en schijnovergangen blijven rijden. Echt, als je hier heel consequent in bent en blijft zal je merken dat je paard al vrij snel weer flitsend aan je been is.

secricible

Re: alleen maar galop??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:48

Wel lastig.. Ik heb altijd geleerd dan door te rijden.
Bijvoorbeeld een paard dat galop aanspringt in middendraf is heel slim bezig. Galop is makkelijker als middendraf. Dan kun ej dus het beste middengalop rijden, dan ist nog steeds net zo moeilijk. Daarna terugnemen en weer middendraf doen. Dat heeft bij mij goed geholpen.

MaraZonnetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:30

Zazoo schreef:
laten galopperen totdat zij het zat is, dan nog even verder doorgaan en dan gewoon beginnen met rijden. is ze vast snel genezen.

maar is het gezeur of begrijpt ze je niet goed. mss leg je je been te ver naar achteren?

Galoperen totdat ze het zat is lijkt me GEEN oplossing, dan geef je haar juist haar zin en wil ze het volgende keer weer.
Wat je wel kan doen is gewoon je buitenteugel goed strak houden en haar daarmee een beetje inhouden.
Het is niet erg als je haar dan een beetje tegen de muur stuurt, ze weet dan dat ze moet ophouden.

Veel Succes!

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 20:26

heel erg bedankt voor de reaties de eigenaar zij al wel (gister) dat ze al veel minder in de galop wou maar nou had ik nog een vraagjeover m'n vzp; als ik met haa rana wil galoperen op de rechterhand dan gaat ze in de linkerstelling en snijd ze doe heok af .. als ik haar probeer in de rechterstelling te doen dan komt ze helemaal van de hoefslag af ** terwijl ik toch goed m'n binnenbeen eraan hou** en als ik dan haar de hoek door wil sturen gaat ze als ngo van de hoefslag af : ( ik ben het helemaal zat dat ik telkens een "oorlog" met haar mee moet maken.. : (
weet iemand wat te doen ?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:30

ja, je moet haar gewoon de hoek doordrukken (met linkerteugel) (dan maar even niet in de rechterstelling) en flink met je binnenbeen haar naar buiten drukken en dat in doorzitten en dan proberen aan te galoperen, als ze niet reageert, een tik met de zweep.. als dat na een tijdje goed gaat en makkelijk aanspringt dan kun je proberen om weer in de rechterstelling te gaan aan galoperen, evt. in een volte proberen?
(p.s ik heb natuurlijk makkelijk praten maar als je erop zit is het idd wel lastig met haar )

monsera

Re: alleen maar galop??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:34

Waarschijnlijk gooit het paard jou naar buiten toe.Probeer goed op de binnenkant te zitten dus je binnenzitbeenknobbel belasten.Met je binnenbeen kun je wel helpen.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:33

Eerst goed de hoek inrijden en dan pas daadwerkelijk de overgang naar galop inzetten. Snijd je paard, zonder dat je wilt aangalopperen de hoek ook al af?

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 21:42

ja zodra ik ga doorzitten denk ze * ik meot in de galop!! *
maar nou zit ik de laatste tijd heel veel doo rdan ga ik even licht rijden en dna weer stukje doorzitten en dan pas spring ik aan.. mja.. met doorzitten snijd ze de heoken al af en krijg ik haar er neit door ( ik leer nou niet goed aan te springen )

jorindebento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:22

geen harde ruk maar wel zo van dat hij weet van owh ik moet rutisg galopperen