Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Bekend probleem!! Mijn paard is zóó erg, dat als ie achteruit gaat richting sloot en je probeert te sturen of te drijven, gaat alleen maar dichter naar de sloot toe... Hij maakt heel netjes een keertwening in de berm en blijft daar lekker lopen. Als ik probeer te sturen of te drijven gaat ie er alleen maar dichter naartoe. Wat een schatje hè? Het verschil tussen jouw- en mijn paard, is dat de mijne 19 is en de jouwe 4. Ik weet dat als ik mijn paard een mep met de zweep geef eruit gaat en weer rustig verder loopt. Als jij dat met je 4-jarige zou doen, zou hij óf niet meer verder willen, óf het z'n leven lang eng vinden.
) Maargoed, daardoor ben ik niet bang voor de sloot. Als je iets "engs" aanziet komen, doe alsof je niéts ziet, gewoon lucht. Als jij je teugels op gaat pakken of harder aan gaat sporen, voelt het paard diréct de spanning. Als het "enge" langskomt misschien beetje meer drijven, niet te veel, gewoon zovan: toemaar, das brááááf, zie je?? dat is niet eng. goédzo!! bráááf..
Ik hang altijd hele verhalen op als ik de situatie niet vertrouw, dan hou ik mezelf bezig en mijn paard is teveel bezig met luisteren dan dat ie het eng vind.
.
en rij dan weer verder
...JoanneArnhem schreef:Als je als ruiter bijv niet over een viaduct durft ben ik er zeker niet voor om af te stappen, pony merkt de angst en zal gaan staken, dan helpt zingen,fluiten of praten wat al eerder iemand aangaf perfect!!
JoanneArnhem schreef:Ik denk niet dat de TS bedoelt dat ze zich ongemakkelijk voelt op haar paard, of bang is.
Geloof dat ze wil weten wat ze moet doen en wat wij (andere bokkers) doen of juist niet doen in dit soort situties.
Normaal ga ik nooit van een paard af, maar toen ik ooit eens dacht op een verkeermakke pony te zitten en langs een 80 km weg ging en pony bleek niet verkeersmak te zijn, heb ik er ook voor gekozen om eraf te gaan.
Waarom; ik hoef nog niet zo nodig dood, als zij onder een auto wilde dan oke,maar zonder mij.
Was niet bang, maar gewoon zelfbescherming,ws als ik erop had gezeten had ik onder een vrachtwagen gelegen.
Toen het verkeer rustiger werd er weer opgeklommen en dat volgehouden tot ze me voor bijna alles er vandoor vloog.
Even goed gepraat met haar, nog een minuut of 10 goed gereden en daarna gewisseld van pony, ik kon gewoon niet meer...zat te...
Als er een gevaarlijke situatie voordoet, dus bijna in de sloot vallen, ben ik er voor om eraf te gaan om geen ongelukken te krijgen.
Als je als ruiter bijv niet over een viaduct durft ben ik er zeker niet voor om af te stappen, pony merkt de angst en zal gaan staken, dan helpt zingen,fluiten of praten wat al eerder iemand aangaf perfect!!