hoe iets ronder krijgen in hals? (foto)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:43

Astragirl schreef:
Ik kan ze echt super laten lopen met een lange teugel, helemaal zoals het hoort. Daar ben ik zeker van.

Maar weet je dan ook zeker dat ze haar achterhand gebruikt zoals het zou moeten? Misschien kun je ook een foto plaatsen van hoe je haar laag rijdt? Dan kunnen we zien of dat echt zo is.
Aan haar bespiering te zien denk ik toch echt dat ze nog niet voldoende over de rug gereden wordt. Het lijkt er een beetje op alsof ze alleen het laatste gedeelte van haar hals knikt. Ik zou dus nu ook zeker nog niet aan oprichting gaan werken maar vooral aan laag en rond en vooral met je benen rijden en niet met je handen.
Nog even een opmerking: ik vind dat je je voeten erg ver in de beugels hebt (laatste foto), kan een moment opname zijn natuurlijk maar toch...
Ik vind het beeld op die foto trouwens wel prettiger dan de foto waarmee je dit topic opende. Jij zegt dat dat je hem meestal zo rijdt maar ik vind dat nog niet echt laag en over de rug...

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:47

Hoe lang rij je haar eigenlijk al?

Astragirl

Re: hoe iets ronder krijgen in hals? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 11:40

Ik rij ze nu 4 jaar ongeveer, van volledig groen en uitzicht als een wandelend skelet met verkeerde spieren van de draftraining, naar dit. Nu de laatste 2 jaar heeft mijn vriend er intensief les meegevolgd en op wedstrijd mee geweest, ik heb nu geen tijd met school. Van mijn voeten heb je gelijk, mijn laarzen zijn iets te groot en ik heb weinig grip op de beugels vaak. Maar daar ben ik op aant werken.

deze misschien?

Afbeelding

betere fotos heb ik niet.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:12

ik ben het eens met de anderen, het zit hem denk ik ook in het laag rijden. op de foto's die je hebt laten zien vind ik het paard onvoldoende laag en rond.
hier een foto van mijn eigen paard, ik denk dat je meer hier naartoe moet met de hals van jouw paard.
Afbeelding

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 12:23

Ok, ik zal proberen ergens een fotograaf te vinden

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 12:30

Een draver buigt minder af van nature dan jullie dressuurpaardjes of friezen, ik nodig iedereen eens uit...
Het is echt niet simpel hoor en ik wil er tenminste iets aan doen.
Wordt je depressief van...;

finley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:33

GOEDE instructie brengt je al een heel eind op weg!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 12:35

Dat is juist het probleem fynley, ik volg geen les van (je weet wel wie) omdat ik het niet eens ben met haar rijwijze. En het is zijn paard, dus ik kan niet kiezen

ReBeL_Valibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:36

cap?

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 12:36

Voor de foto niet, anders wel
Nuttig commentaar aub

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:43

kun je wel met je paard rijden naar het halsstrekken? dus steeds een beetje meer uitschuiven, opvangen en weer uitschuiven, enz..?
misschien kun je vandaaruit meer rond vragen?

edit; een fries kropt van nature lekker op dus is ook niet zo makkelijk om lengte te krijgen in de hals...wilde het even kwijt op je reactie

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 12:45

Ja, dat doet ze echt goed!
Dan kan ik ze idd goed rond rijden, maar vanaf ik ze iets wil opnemen dan komt ze eruit.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:48

Astragirl schreef:
Ja, dat doet ze echt goed!
Dan kan ik ze idd goed rond rijden, maar valt ze gemakkelijk op de voorhand omdat ze van nature al zo gebouwd is.

loopt ze dan (bijvoorbeeld) in draf onder je vandaan of blijft ze netjes in jouw tempo lopen? misschien kun je als ze goed reageert op je zit meer tempocontroles doen zodat je het paard meer op de achterhand krijgt? misschien kunje doormiddel van schouderbinnen of schoudervoor dat ze meer onder de massa moet komen?

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:51

Ik heb van de zomer twee tinkers ingereden die erbij liepen alsof ze een bezemsteel hadden ingeslikt, ze hadden precies zo'n halsje als jouw draver en zijn daarbij nog een stukkie lomper qua lichaamsbouw. Na twee weken hard oefenen liepen ook zij netjes rond en laag. Het is dat je zo'n eind uit de buurt zit, anders had ik het hartstikke leuk gevonden om het eens op jouw draver te proberen. Je hebt natuulijk wel gelijk, vanachter een computer lijkt het altijd makkelijker, toch ben ik ervan overtuigd dat het best moet lukken.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 12:54

Dan loopt ze goed in mijn tempo, ze loopt juist sneller als ik de teugels opneem merk ik. Zoals je zegt op mijn zit en veel overgangen maken lukken wel.
Patos, die 2 tinkers zullen ook wel een uitdaging geweest zijn dan

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:55

Zeker weten, toch heb ik dezelfde stappen gevolgd als bij mijn eigen paard, want die was toen ze net van het land kwam ook niet om aan te zien wat betreft bespiering.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 12:58

Dat laag en rond heeft ze goed door, zal er zeker eens volgende keer fotos van maken.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:59

Ik ben benieuwd, want de foto's die je tot nu toe liet zien vind ik niet overtuigend. Ik vraag me af hoe de bespiering verkeerd kan zijn als je een paard correct rijdt, dat duidt toch op spanning ergens.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:02

Astragirl schreef:
Dan loopt ze goed in mijn tempo, ze loopt juist sneller als ik de teugels opneem merk ik. Zoals je zegt op mijn zit en veel overgangen maken lukken wel.
Patos, die 2 tinkers zullen ook wel een uitdaging geweest zijn dan

dan loopt je paard toch niet helemaal over de rug. als jij je teugels korter neemt en dus meer naar de oprichting wilt, drukt ze haar rug dus weer weg en gaat sneller lopen (lees uit balans)

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 13:07

Ze heeft geen verkeerde bespiering, weinig bespiering echter. Dat verander je niet in een jaartje. Ze heeft geen onderhals of dergelijke (wat ze in het begin wel had)
Mijn vriend rijdt ze 10 keer meer dan ik, dus zijn rijstijl doet er ook wat toe denk ik.

Klomp, ze valt juist uit balans omdat ze zich er dan uit wil drukken. Als ik terug wat lager vraag, dan loopt ze weer goed over de rug.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:10

Als er bespiering mist op bepaalde plekken, is de hals dus verkeerd bespierd. Dat is opzich geen probleem, maar wel als je verder wilt met bijv. de oprichting. Ik heb het idee dat je toch niet te overtuigen bent, je zegt dat je paard correct laag en rond kan lopen én de juiste bespiering heeft. Wat is dan het probleem vraag ik me af? Ik ga me hier niet meer mee bemoeien, het heeft weinig zin als iemand niet kritisch genoeg naar zijn rijstijl en paard kan kijken.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:12

ik denk ook dat de achterhand onvoldoende actief is...naar wat ik van de foto's kan aflezen, de motor zal eerst sneller moeten worden en dan zal het denk ik ook makkelijker zijn om het paard ronder in te stellen. de achterhand moet natuurlijk wel voldoende onder de massa komen om de rug (bovenlijn) aan te spannen. die moet als het ware opbollen.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:13

Heb je ook gelijk in.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 13:15

Het probleem is juist dat ze nog wat problemen heeft om hoger ingesteld te worden vanuit dat lage en ronde wat ze wel correct doet. En ik vraag gewoon tips. Ik ben juist wel kritisch. Ik wil juist eens andere dingen horen en bouw daarop verder. Ik ben geen bokker die alleen de super fotos filtert en die online plaats zoals velen. Dus ik ben zeker kritisch, sorry. Als je ver niets meer wilt zeggen vind ik dat ok hoor.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 13:18

De achterhand is zeker wel actief, te soms, dat ze alleen wil vooruit spurten, niets anders. Ze reageert ook super op mijn been. Als jullie het niet geloven, dan maar niet...