Wijken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:47

Kyra schreef:
@amondi, ik lees van jou alleen maar reacties over het been. Ben nu toch wel heel benieuwd waarom je niks zegt over het begrenzen.
Ze geeft aan dat hij goed voor het been is, als ik daar van uit ga, denk ik nog steeds dat er meer begrenst moet worden. Zodat er niet over de buitenschouder weggelopen kan worden

Ik ben door ervaring zo wijs geworden dat ik teugels cq begrenzen niet vertrouw bij half ontwikkelde ruiters. Zo vreselijk vaak zie ik dat een ruiter met het bit werkt( in de bek trekt) en dit dan nagevelijkheid noemt. Het gevoel dat je ontwikkelt om je paard te laten drukken op het bit en NIET de ruiter te laten begrenzen of vasthouden is er dan meestal nog lang niet.

Geef je dan de opmerking begrenzen dan wordt er te snel weer met de teugels gestuurd en zodoende noemen ze een paard wel aan het been( als ik been geef gaat hij toch harder???) maar snapt zo'n beest helemaal de bedoeling nog niet.

Natuurlijk moet je begrenzen maar eerst onvoorwaardelijk aan je been en loshouden in de mond.

Kyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:44

@amondi,
Bedankt, nu begrijp ik jouw opmerkingen ook beter. Ik begrijp jouw insteek

Mulan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:37

Dressuurgek schreef:
Je kan de achterhand nooit achter de voorhand plaatsen wel de voorhand achter de achterhand.

Dan wijken we in z'n achteruit. Lijkt me wel een oefening voor de ver gevorderden, maar voorlopig even niet voor TS.

Bedoel je wat ik al eerder schreef, namelijk dat je bij het scheefgaan de voorhand moet corrigeren i.p.v de achterhand proberen zó ver over te laten stappen dat hij weer achter de voorhand komt?