Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

horse_girl schreef:Het is duidelijk dat ze hulp wilde over het elastiek, niet dat ze hem eraf moet halen. Een elastiek kan nuttig zijn, mits je hem goed gebruikt en hem er optijd weer vanaf haalt.
juudje86 schreef:als jou pony aan de teugel loopt hoort het elastiek slap te hangen, hij hoort dan alleen maar in te werken wanneer hij niet aan de teugel loopt.
zoals ik het bij jou zie, werkt de elastiek de hele tijd in, zelfs wanneer hij braaf is en aan de teugel loopt. dat is niet eerlijk.
het elastiek zoals ik zeg dwingt de pony alleen maar om zijn hoofd in de goede houding te houden. maar heeft geen enkel effect op de achterhand en rug.
als ik jou was zou ik het elastiek losser maken, zodat hij wat meer bewegingsvrijheid heeft. en het als een beloning ziet als hij aan de teugel loopt. daarnaast moet jij ervoor zorgen dat je zijn achterhand eronder rijd, ontspanning in je hand hebt en ontspannen zit.
heb je al deze factoren onder de knie, dan kun je een stap verder om als je wilt het elastiek eraf te halen.
succes!
florislover schreef:nu mensen..
ik zet weer een foto hierbij maar dan van hoe hij nu opgeveer loopt..
ik hoop dat jullie verbetering zien.. en mij een beetje heel laten kwa commentaar..
bedankt alvast.
juudje86 schreef:maaiikii, volgens mij bedoelen we het zelfde, je moet zelf de achterhand eronder rijden met een elastiek.