Silvester loopt niet aan een longe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:38

Pebblientje,

fijne genuanceerde reactie. Een aantal mensen hier heeft geprobeerd om op een vriendelijke manier uit te leggen dat i-love-sil niet echt verstandig bezig is, kom jij er even lomp overheen. Op die manier zul je iig weinig bereiken.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:39

carola"]
[quote="i_love_sil schreef:
mag ik heel even iets kwijt???

G O D V E R D O M M E
WAT ZEURT IEDEREEN NOU,
MET NOU HIJ MOET OP HET LAND EN DIT EN DAT.
IEDEREEN MOET HET VOOR ZICH ZELF WETEN EN IK BEN HET WEL EENS MET GERMIE.
IK VROEG ALLEEN MAAR HOE IK HEM VOORWAARTS KAN HOUDEN,
EN JAH IEDEREEN BEGINT GELIJK WEER, NOU JE MEOT HEM OP HET LAND ZETTEN.UIT OP TEPOETSEN TOEN HIJ 3 WAS KWAM HIJ ER UIT EN WAS ONHANDELBAAR.
DAT HEB IK 2X GEHAD.
ENE PONY TERUG KUDDE IN EN ANDERE GESLACHT OMDAT HET GEWOON EEN GEVAARLIJK BEEST WAS.
IK ZET DUS NIET WEER MIJN PONY IN EEN KUDDE.
HEEL TOEVALLIG HEB IK EEN PONY IN DE KUDDE GEZET, ELKE WEEK ER
EN IEDEREEN MOET DAT VOOR ZICH ZELF WETEN.
zo

ja maar dat slaat eigenlijk nergen sop ik bedoel dat het niet altijd zo hoeft te gaan. Mijn pony heeft 5 en een half jaar in het wild gestaan nooit iemadn bij geweest nou toen we haar in gingen rijden heeft ze nooit gebokt is er nooit vandoor gegaan noit gesteigert was nooit vervelend echt nooit. Maar zij heeft toch ook in het wild gestaan en hoeft ook niet verkocht te worden omdat ie vervelend is want dat is ze helemaal neit ik denk dat als jij eerst je pony zelf mag laten bepalen wat ie doet dat ie heel verwend word bij mij pony waren we vanaf het begin lief maar wel streng en consequent. en jij kan denk beter een pony van oudere leeftijd kopen want je kan niet wachten volgens mij als ik jou andere topics ook lees neem dan eentje van 10 ofzo kan je gelijk hoofdstel in doen longeren springen zadel opdoen en dergelijk. Want als je zo doorgaat verpest je hem dus wel.
en mijn pony is dus nu nog steeds heel braaf en is nooit gelongeerd ozo maar ze kan wel al heel goed lopen en springen na bijna een jaar. je moet gewoon mee rgeduld hebben

-x-x-Lotte

pebblientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:44

tjah,misschien was het een beetje lomp,maar als da meisje nou maar eindelijk d'r ogen zijn geopend,is het toch goed???
beter dan met fluwelen handschoentjes aan pakken,terwijl zij nog niet weet waar ze aan toe is,heb ik gelijk,of niet??
ik vind het gewoon zonde om jong dier nu al te gaan beleren...

sorry voor mijn botheid,maar sommigen moeten dat eventjes te horen krijgen,om te snappen wat nou wel,en wat nou niet goed is voor zoon jong beesje.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:48

Pebblientje,

denk je nu werkelijk dat je met jouw reactie bereikt dat haar ogen geopend zijn? Op zo'n (niet zoon!) manier jaag je mensen juist tegen je in het harnas en houden ze alleen maar sterker vast aan hun eigen opvattingen. Bovendien was er op jouw reactie inhoudelijk ook nog wel een en ander op te merkenn. Jij hebt kennelijk ook nog een en ander te leren over communiceren en menselijke verstandhoudingen. Geeft niet, heeft ook met de leeftijd te maken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:48

Goed, dan gaan we nu niemand meer afkraken, maar laten we iedereen in z'n waarde. Met ruzie wordt het ook niet beter, als Sil thuis op een paardenpension staat, dan zal het echt wel goedkomen. Daar is dan wel toezicht.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:49

En nog een detail dat mij opviel: Longeer jij met een halstertouw?????

Ach, ik blijf erbij... het zielige dier... Zo komen al die paarden bij de slacht. Lief meisje, waar woon je? Ik wil je heel graag een keer helpen. Niet in het belang van het jou, maar in het belang van het paard. Ik wil je helpen om het dominantieprobleem dat jullie hebben, uit de weg te ruimen. Want dit gaat van kwaad tot erger, en longeren maakt het alleen nóg maar erger.....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:53

Wie longeert er met een halstertouw?? Dat is toch veel te kort!!!!!!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:54

Dat las ik in één van de vorige berichtejs van 'I-love-sil'. Ik hoop ook inderdaad dat dat niet waar is....

pebblientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:57

ze wandelt aan een halstertouw.en longeert met een longe touw...
ps:mag ik zelf uitmaken hoe ik schrijf???kep ook nederlands hoor!!!
zolang alles duidelijk is...geen probleem toch?
enne,ik ben het met carola eens,iig dat ze wil helpen,en dat al dat soort paardjes bij de slacht komen...
tis zooo zonde!!!neem alsjeblieft alle GOEDE hulp aan!!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:58

Lijkt mij stug Carola, zo'n touw is veel te kort, ik kan me niet voorstelle ndat iemand in z'n hoofd komt om een halstertouw daarvoor te gebruiken.

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:01

i_love_sil schreef:
ik wil even zeggen dat ik op spelenderwijs hem leer longeren.
1x in de 2 of 3 weken een paar (5 of 6) rondjes lopen.
ik doe altijd eerst praten dan schreeuwen beetje aan het halstertouw trekken en meestal stopt hij dan wel.

Hier staat het dus letterlijk!![/b]

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:02

germie schreef:
Lijkt mij stug Carola, zo'n touw is veel te kort, ik kan me niet voorstelle ndat iemand in z'n hoofd komt om een halstertouw daarvoor te gebruiken.

nee, ik kan het me ook niet voorstellen dat iemand dat in z'n hoofd haalt. Maar als ik de afgelopen berichtjes en topics van haar lees, dan zou het me niet eens meer verbazen.....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:03

Nou, Carola, ik ben niet iemand die direct iets slechts van iemand denkt, dus dan ga ik ervan uit dat men niet met een halstertouw wil gan longeren, o.i.d. doms.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:08

pebblientje"]
ps:mag ik zelf uitmaken hoe ik schrijf???kep ook nederlands hoor!!! zolang alles duidelijk is...geen probleem toch?
[/quote]

Nee, geen MSN taal maar ABN op Bokt. Zie de bokt regels op het Algemeen forum (dus kep voor ik heb mag ook niet).

[quote="pebblientje schreef:
enne,ik ben het met carola eens,iig dat ze wil helpen,en dat al dat soort paardjes bij de slacht komen...
tis zooo zonde!!!neem alsjeblieft alle GOEDE hulp aan!!!

en daar sluit ik me helemaal bij aan.

Wat dat longeren aan het halstertouw betreft, dat staat er niet, en ik ga er vanuit dat ze dat ook niet doet.
zie ook
Citaat:
Je doet hem de longeerlijn vast en hij blijft staan.

in het eerste berichtje van dit topic

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:13

i_love_sil schreef:
ik wil even zeggen dat ik op spelenderwijs hem leer longeren.
1x in de 2 of 3 weken een paar (5 of 6) rondjes lopen.
zelf tempo bepalen
ik sla hem dus absoluut niet daarmee.
ik sla trouwens bijna nooit silvester.
ik bene r tegen om vaak temppen.
ik doe altijd eerst praten dan schreeuwen beetje aan het halstertouw trekken en meestal stopt hij dan wel.
komt dus bijna nooit voor dat ik hem sla.
sil snapt dat als ik tegen hem schreeuw dat hij stout is.

En dit dan...? Tuurlijk weet ik niet of het echt zo is, dus daarom vraag ik het ook maar even na. Ik hoop in ieder geval dat dit slechts een 'schrijffout' was.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:17

tja, ik las het eigenlijk eerder alsof ze met de pony liep en dan als straf een rukje.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:26

ze heeft het in dat stukje toch duidelijk over longeren... (zie de eerste regels).
Maar I-Love-Sil: lees alstjeblieft alle adviezen bij al jou topics nog eens goed na als je wat gekalmeerd bent. Wees eerlijk tegenover jezelf en je paardje, en probeer te leren. Alleen degenen die proberen te leren, kunnen misschien ooit écht leren paardrijden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:42

Quote: "Goed, dan gaan we nu niemand meer afkraken, maar laten we iedereen in z'n waarde. Met ruzie wordt het ook niet beter, als Sil thuis op een paardenpension staat, dan zal het echt wel goedkomen. Daar is dan wel toezicht."

Toezicht? En die zien dat ze een jaarling longeert en laat springen en die zeggen dan niets? Ik heb mijn twijfels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:45

Graag nuttige, genuanceerde antwoorden (van alle partijen!), geen geschreeuw met caps lock en antwoorden in ABN graag.

of ik plaats een slotje

moderator RT

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 16:53

Waar is I-love-Sil gebleven ?
Nou in ieder geval: Ik hoop dat je serieus neemt wat de mensen hier schrijven. Ze hebben allemaal het beste met jou en je paard voor.
Voor vragen en opmerkingen kun je hier alles kwijt, en nu heb je een vraag gesteld, en het zou erg zijn, als je na al deze reacties niet inziet dat je fout bezig bent. Iedereen geeft je goede raad, nog op een vriendelijke manier, en je slaat het in de wind. Wees verstandig en denk er eens over na. Ik denk dat je overhaast bezig bent, je wilt dat de tijd vliegt en het moment daar is dat je mag gaan rijden, Maar word wakker, dat duurt nog een hele poos. Gun je paardje zijn groei en laat hem nog even jong.
Wat zijn nou drie jaar op bv 23 jaar ? of ga je voor de 1 jaar op 10 jaar ?

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 18:46

Iedereen heeft nu denk wel dat het slecht is om nu al te longeren.
Maar toch zeg ik het ook nog even. Waarom ga je niet gewoon met hem rondjes lopen in de bak? Zonder dat je hem longeert dan?
Dan kan je er gewoon naast blijven lopen en hij hoeft dan niet op een kleine cirkel getrokken te worden.

En je hoeft helemaal niet te longeren omdat hij druk is hoor. Je kan hem ook gewoon losgooien in de bak ofzo, dan rennen ze vanzelf wel. Of nog beter, zet hem op het land....daar rennen ze pas hard. Daar is longeren niks bij.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 22:30

i_love_sil schreef:
.
sil snapt dat als ik tegen hem schreeuw dat hij stout is.

Nee, dat ziet er lekker uit. Een jaarling aan de longe met een schreewende eigenaress er naast.

Holadieee, hoe vern**k ik mn paard zo snel mogelijk!!!

Geef dat beestje lekker de tijd om jong te wezen.
Je zet een kleuter toch ook niet meteen op de HAVO?? Frusty Frusty

** Diepe zucht....**

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 10:58

Dit is zooooo ontzettend frustrerend!!

Dat arme dier.
Dit is nou dieren mishandeling...
Als ik wist waar je woonde had ik allang de dierenbescherming gebeld!!
Dit i toch niet normaal..
En prima dat je niet wilt luisteren maar zo gaat er dus weeeeer een paardje van je naard e slacht!!
En dan heb je het helemaal ZELF gedaan!!
Dan kan je niet meer de schuld afschuiven op het in de wei staan!!
En das nou jammer, heb je voor de rest van je leven een schuldgevoel en zal je altijd denken.... Had ik nou maar geluisterd naar die mensen op bokt....
Tja de tijd zal het leren we horen het wel wanneer hij naar de slacht gaat!!

Veel succes nog...

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 16:14

Germie, ik denk dat in dit topic, en in de andere topics van dit meisje (ík vraag wel niks meer') duidelijk naar voren is gekomen dat dit meisje gewoon niet ervaren genoeg is om een paard te gaan beleren of een jaarling te houden. Dan kunnen wij genoeg tips geven om het iets beter te maken, maar ze wil het toch niet aannemen. Laat haar maar, en laten we met zijn allen maar hopen dat ze op een gegeven moment inziet dat ze hulp nodig heeft met haar paardje.

xxx Pneekz Extreme duivel

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 16:21

Sorry, ik had de anderen nog niet allemaal gelezen, die in medisch in ieder geval niet. En ik had ook niet direct de link gelegd dat het om dezelfde persoon ging.