bedankt voor de nutiige tips. Een fysio heeft er al naar gekeken en die zei dat het met goede beweging en inderdaad volte's openen en sluiten en andere oefeningen goed moet komen. We houden er inderdaad veel rekening mee met de spierpijn. Zo longeren we haar niet extreem veel als ze de dag ervoor goed haar best heeft gedaan. Even de spieren een beetje rust geven. We doen dit meer omdat ze al 15 jaar is en het langzaam op willen bouwen. Wat cranberry zegt herken ik wel een aantal punten in. Kantelen, bokken, scheef achterwaarts gaan en verkeerd aanspringen in galop doet ze ook. We zijn in ieder geval al op de goede weg. Want zoals in een eerde post heeft ze woensdag perfect gelopen. Er is nog wel veel oefening nodig dat zeker maar het gaat de goede kant op. Ze houd al niet zo zeer meer de rechterteugel vast en loopt al nagevelijk en ontspannen met haar hoofdje naar beneden. We vragen haar nog niet aan de teugel naar beneden maar wel lekker ontspannen naar beneden zodat ze wel op haar eigen voeten moet lopen op rechts. Elk stukje die ik krijg die ze wel aan de teugel loopt is maar mooi mee genomen. Maar ik vraag niet veel van haar. Recht richten en ontspannen vindt ik op dit moment het belangrijkste. We hadden ook een tip gekregen van de instructriese met het longeren. Inplaats van de bijzet er aan, maar eens de longe door de bit ring en naar de longeersingel toe. Zo vraag je wel rechterstelling maar zonder dat er iemand op zit dus dat ze eerst wel leert rechts te stellen. Misschien dat dat makkelijker ging zei ze. Ik moet dit nog wel proberen heb er nog geen tijd voor gehad om die eens uit te zoeken. Mensen ik willen jullie allemaal heel erg bedanken voor de nuttige tips. En zodra er verbetering in komt zal ik het melden