Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Majella001 schreef:Citaat:hoi
ik rij sinds 4 maanden pas weer in de bak.
hij heeft een peesverdikking gehad .
ik heb 4 maanden geleden alleen maar buiten gereden voor zijn benen .op een andere stal .nu sta ik dichter bij huis.
dus ben nu 4 maanden in de bak aan het rijden .sins de eerste dag springt ie verkeert aan .
als ik in de rechter galop wil aan springen dan geeft ie een bok, en galopeert die heel hard door de bak.
weet iemand wat ik er aan moet doen ??? groetjes patricia
Kennelijk heeft jouw paardje nog erge last ervan en probeert het been niet te belasten.
Wat je moet doen is naar jouw paard luisteren en dus gewoon even voorlopig niet galoperen met hem/haar.
Bij de stap en de draf word het gewicht v.h paard goed verdeelt. Bij de galop wordt het voorbeen met welke het paard als eerste de galopsprong begint veel meer belast door het gewicht.
Wacht even een week en probeer het nogmaals. Tussentijds wel lekker rustig draven en stappen zolang dit niet belastend is.
Ik moet wel zeggen dat de tips en adviezen van sommige andere boktgebruikers wel heel erg erg onbegripvol zijn naar het paard toe. Ik wil niemand beledigen maar wat sommige zeggen zoals hoofd omgaan en juist voorwaarts rijden etc, dat kan echt niet!![]()
Dat zou mishandeling zijn!
Het paard heeft kennelijk pijn dus geef daar aan toe, doe er juist rustig aan mee en galopeer niet met het been waaraan hij/zij last heeft.
Een dierenarts laten kijken is wel een prima advies maar is niet urgent!
Groetjes Majella.
vanny19 schreef:hoi
ik ree daar voor altijd buiten .
ging ook altijd galoperen . als je buiten rij maak niet uit welke galop je paard aan spring. dus hij moest gewoon effe wenenn en ik moest goed rechtop zitten en hem tussen me handen en benen houden .
ik rij 1 x in de week les en het gaat supper nu .
heel erg bedank voor jullie reacties
groetjes patricia