Steigeren bij aanspringen in galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:06

Een paard moet aan het been naar voren gaan en niet omgoog. Dit paard is gewoon echt slecht aan het been. Niet meer erop. maar gaan longeren en naar voren is naar voren, desnoods mep je hem maar een keer flink met de longeerzweep. Hij heeft duidelijk geen respect voor je en dat moet je toch een beetje gaan afdwingen.
Anders toch een keer met zweep rijden en zodra meneer omhoog komt neem je de teugels in je hand en sla je met je andere hand zo haard dat ie voor je gevoel wel 100 meter vooruit springt. Alles beter dan er straks een keer onder te komen liggen!

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:22

Mocht hij omhoog gaan, gewoon been geven en voorwaarts houden.
Dat is denk ik toch echt de beste oplossing.
Of gewoon van te voren al, als je aanspringt en je voelt dat hij gaat.
Been geven en doorrijden.

Hollyleaves

Re: Steigeren bij aanspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:40

Citaat:
Een paard moet aan het been naar voren gaan en niet omgoog. Dit paard is gewoon echt slecht aan het been. Niet meer erop. maar gaan longeren en naar voren is naar voren, desnoods mep je hem maar een keer flink met de longeerzweep. Hij heeft duidelijk geen respect voor je en dat moet je toch een beetje gaan afdwingen.

Jah, ben bang dat dat t idd is... medisch is er gewoon niks met m, en na verloop van tijd merk je ook gewoon dat meneer er zat van is en geen 100% inzet meer toont, maar gaan we springen, dan heeft ie er geen probleem mee om de hindernissen vanuit galop te nemen en in galop verder te gaan, omdat ie springen weer leuk vindt. (Kreng )
Dus hij neemt me gewoon in de maling als ik t zo bekijk.
Denk dat ik de vl keer idd de longeerlijn (en desnoods idd een tikje erbij geef) er maar s bij haal, sta ik toch wat veiliger denk ik
Maar bedankt voor je tips!

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:49

Heeft hij dit probleem zowel links- als rechtsom?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:54

Citaat:
Heeft hij dit probleem zowel links- als rechtsom?

Jep, aan beide kanten, in stap en draf is ie aan zowel de linkerkant als de rechterkant soepel.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:57

Heb je toevallig foto's van het rijden of longeren?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 19:16

Nope, heb zelf (nog) geen digi, en de digi van mijn vriend waar wel foto's en filmpjes op staan ligt bij hem thuis. Nogal een end hier vandaan
Anders had ik er idd foto's bij gedaan, geeft toch een duidelijker beeld

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:46

Kris25 schreef:
Anders toch een keer met zweep rijden en zodra meneer omhoog komt neem je de teugels in je hand en sla je met je andere hand zo haard dat ie voor je gevoel wel 100 meter vooruit springt. Alles beter dan er straks een keer onder te komen liggen!

Zo zou ik het ook doen !
Aanpakken, laat niet weten dat je bang bent, of zet er eens een ander op, die hem wel aan durft te pakken.
Als hij op been al omhoog komt............oei, mag hij blij zijn dat hij niet van mij is.
Als al het medische uitgesloten is uiteraard.

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:33

hoi

als ik zo lees lijkt t me n slim paardje. De eerste tijd was hij nog lief en nu probeert hij je uit.

Je kan proberen om op een `andere manier´ aan te galopperen, bv door eerst te wijken en dan direct na t wijken aan te gelopperen. Of door vanuit stap aan te galopperen. Misschien dat de eigenaar een keertje tijd heeft om je te helpen.

succes ermee

groetjes Daantje

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 15:22

Citaat:
Kris25 schreef:

Zo zou ik het ook doen !
Aanpakken, laat niet weten dat je bang bent, of zet er eens een ander op, die hem wel aan durft te pakken.
Als hij op been al omhoog komt............oei, mag hij blij zijn dat hij niet van mij is.
Als al het medische uitgesloten is uiteraard.

Denk dat ik t idd maar even op deze manier probeer, en mocht t echt niet willen, nou, dan zit er niks anders op dan er maar mee te stoppen, wil niet dat er ongelukken van komen
En kan dan altijd kijken of t andere paard van de eigenaar wat geschikter is. (die is zowiezo wat makkelijker in omgang )
Maar bedankt voor alle goede adviezen!