charlieb0y schreef:Je pony brengt zijn achterhand naar binnen om 't werken te kunnen voorkomen. Je moet dus ervoor zorgen dat hij zijn achterhand niet naar binnen KAN plaatsen..! Dit kun je doen door hem in eerste instantie schouder voor in te stellen. Dat wil zeggen, zijn voorhand ''ietsjes'' naar binnen plaatsen, maar nog geen schouder binnenwaarst. Doe dit door je handen iets naar binnen te brengen, en je binnenhand ''van de hals af te halen!''. Ga die hand niet naar je buik toebrengen en terug zitten werken, want dat is erg onduidelijk!.. Breng die hand daarentegen richting je knie, maar zet hem niet vast. Leg je buitenbeen duidelijk naar achteren, maar leg je been niet op 't dekje... Ik sluit m'n been nooit helemaal aan, want dan komt mijn pony ook met z'n achterhand naar binnen. Dus, steek je been naar achteren, maar sluit hem niet ''volledig'' aan. Probeer dan aan te springen in de schouder-voor stand...Door dit steeds meer te oefenen, gaat 't steeds makkelijker. Brengt je pony tijdens de rest van 't rijden op die hand ook voortdurend z'n achterhand naar binnen?, leer jezelf dan aan je pony altijd een héél klein beetje schouder voor in te stellen...Je hoeft 't bijna niet te zien, maar zo houd hij z'n achterhand tenminste wel ten alle tijden op de hoefslag. Veel succes, en ik hoop dat 't lukt!! Groetjes, Esmée Franken
Ja bedankt voor de tips! We zijn nu ook bezig met schoudervoor en schouderbinnenwaarts en als dat goed gaat in de stap en draf van daaruit aangaloperen.