springt over dressuur hekje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:01

Kelloriejj schreef:
Maak er een springpaard van

droog hahaha !!

marmooniej

Re: springt over dressuur hekje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 21:02

haha..ja ik vind springen zelf ook leuker.
maar we doen voorlopig gewoon nog allebei..!!

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:04

Is eigenlijk wel de oplossing....
Helaas, mag ik dat zelf niet meer, wat ik reuze jammer vind, want diep in mijn hartje en ook bij mijn paard, genieten we meer bij het springen....
Alleen kan ik het door mijn voetjes niet meer....en moet ik toch echt dressuur rijden....

Maar weer on-toppic....gewoon veel oefenen....en keer vragen aan je instructrice wat er nu mis gaat....

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:19

marmooniej schreef:
ik heb um ook goed onder controle..maar hij is gewoon vliegerig..

Hahaha, dit klinkt een beetje krom. Ik denk dat je pony een loopje met je neemt meiske, herken dit van een van de paarden die ik ooit reed (nu was dit ook en echte springer, waarom ik er uberhaupt mee gedressuurd heb......komt door dat "dressuur is de basis-gezwets" ). Probeer het thuis eens te oefenen en heb je het idee dat je pony weer richting zo'n hek gaat maak dan een goede ophouding (niet het bit gaan meppen in je pony's mond, maar gewoon een goede, geleidelijke ophouding). Laat hem maar weten dat dit echt niet mag!

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:30

marmooniej schreef:
jullie weten helemaal niet hoe ik rij..
hij loopt helemaal niet scheef..
en ik heb zat kennis ik rij al jaaaaren wedstrijden..
het is een jonge pony vol streken..en hij is heel kijkerig..

en wat kan mij het schelen wat de anderen van mij denken. ik rij toch voor mezelf een niet voor hun..en dr is maar 1ring..

sorry hoor..maar die vooroordelen slaan echt nergens op..duz

je vraagt toch zelf om advies. moet je niet aanvallend doen tegen adviezen die mensen geven. Mensen weten toch ook niet goed hoe je pony loopt, beetje moeilijk te zien als je achter de computer zit. Ik zal zeggen. Leg dan de mannier van hoe je pony rijd beter uit als je een topic opend, zo krijg je adviezen die beter bij je rijstijl passen .

uruguay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:39

Hoi,

De verliespuntenregeling staat voorin het proevenboekje of op de website van de knhs. Als je in de B rijdt kan je in ieder geval geen verliespunten rijden.

Maar een tip:
Probeer je buitenteugel en je buitenbeen goed aangesloten te houden en hem voor te zijn. Het zal heus niet aan jou liggen hoor! Ik zou me niks aan trekken van al die stomme reacties van mensen die het zelf helemaal niet weten.

Succes!!!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:02

uruguay schreef:
Het zal heus niet aan jou liggen hoor! Ik zou me niks aan trekken van al die stomme reacties van mensen die het zelf helemaal niet weten.

Succes!!!!

Het zal waarschijnlijk ook echt niet aan haar liggen dat haar pony graag over dat hekje wil springen maar ik denk dat het wel degelijk aan haar ligt dat hij dat uiteindelijk ook doet (zij zit erop, zij is de baas!). Dat is verder niet erg, maar wel iets waar je aan moet werken!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:32

marmooniej schreef:
ik heb een 4 1/2 jarige pony..heb nu voor de 4e keer met hem megedaan met wedstrijden...
maar mijn pony is best vervelend..
maar ik moest dus galoperen in de proef..en toen sprong hij ineens over het hekje..en hij heeft al vaker een paar hekjes platgelopen..wat kan ik hier aan doen????

hoe rekenen ze het eigenlijk als je pony dr overheen springt?? of buiten de ring komt??

groetjes mariej

simpel gewoon rechtstellen en tussen je benen houden!!

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:37

marmooniej schreef:
ik heb um ook goed onder controle..maar hij is gewoon vliegerig..

sorry als jij je pony onder controle hebt loopt die niet onder je weg. ik rij veel jonge paarden, en maak dezelfde dingen wel eens mee, en dat is simpel, dat ligt aan mij waarom? omdat ik hem dan niet goed begeleid met mijn benen.

als je pony nagevelijk loopt jou hand goed volgt en jij hem goed tussne je benen hebt en zelf rustig bent, kan die nooit onder je uit vliegen, tenzei die echt schrik heeft, of als die niet wil.

het gaat hier om trainen trainen en nog eens trainen gewoon oefenen dus en doorgaan waar je mee bezig bent en zorgen dat je hem goed rond kan sturen, rechtstellen, tussen jebenen houden, laat hem je hand volgen, met losrijden binnen en buiten stalling aan nemen. goede been lichtrijden exc.

marmooniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 12:06

hij neemt ook vaak een sprint..maar int begin toen ik daar nog helemaal geen controle over had ging het ook heel vaak fout..
nu heb ik um zo weer terug..maar hier had ik ook niet op gerekend..

maar ik wil ook wel advies..maar als je mij meteen alles op de kop geven..vind ik geen advies

marmooniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 12:07

maar zal ut iniedergeval tegen me instructeur zegge..
en dan weet hij wel wat we dr aan moeten doen..

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:22

Ik snao niet zo goed waarom je instructeur dit probleem in eerste instantie niet kan oplossen.
Het is een kwestie van begrenzen aan de buitenkant en met je binnenhand een halve ophouding maken.

Verder adviseer ik je wel om normaal op bokkers te reageren en niet zo vijandig uit de hoek te komen. mensen willen je hier alleen maar helpn.

marmooniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 12:29

ik reageer wel normaal..maar als iedereen meteen mij op de kop geeft.. ze wten niet eens heo mijn pony t doet..
dus..sorry hoor.maar zo reageer ik dan..

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:44

Citaat:
ja ik vraag..hoe ik dat eraf krijg ..
en die domme vooroordelen hou je maar voor je

Dit is geen normale reactie. Je zal op bokt altijd mensen tegen komen die het niet of minder met je eens zijn. daar zul je mee moeten leren omgaan.

marmooniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 12:46

oke sorry hoor..maar was ook niet echt leuk hoe hun reageerden..
maar zal normaal antwoorden

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:51

Dank u en nog veel plezier op bokt en natuurlijk met je paardje

marmooniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 12:53

haha..dankje

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:30

hoi hoi,

mijn paard heeft ook nog niet zoveel wedstrijden gelopen en heeft dat laatst ook een keer gedaan. ik heb toen net gedaan alsof er niets aan de hand was en ben gelijk verder gaan rijden. als je namelijk stopt dan heeft hij zoiets van o dat moet ik doen om niks te hoeven doen. dus vooral doorrijden alsof er niets aan de hand is. ook niet straffen of zoiets, het beestje heeft namelijk waarschijnlijk niet eens door dat het binnen de hekjes moet blijven en is zelf misschien nog wel harder geschrokken dan jij. het is niet erg dat dat gebeurd je moet de ervaring voor je paard leuk houden en hem vertrouwen geven. bij mij ging het overigens in de 2e proef gewoon goed en had ik een winstpunt met 4e prijs dus het heeft bij mij geholpen. je zou eventueel ook nog ergens kunnen oefenen met witte hekjes?! officieel ben je wel gedisqualificeerd (of hoe je het schrijft) voor die ene proef.

MayoHippeia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:17

Tja, wat grappig! Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar mijn paard raakte vaak wel in de war als ik bijvoorbeeld op de C aanstuurde en daarna naar links moest. hij wist dan niet zo goed waar ik hem heen zou gaan sturen en dus ging hij slingeren. een tip van mijn (geweldige) oude instructrice: kijk waar je naartoe wil voordat je gaat sturen! als je gefocust bent om die hoek mooi door te rijden, kijk je er je er op stuk. je paard is een gevoelig dier en voelt iedere verandering in je houding. mijn paard had op een gegeven moment al precies door waar we heen gingen als ik alleen maar mijn hoofd ernaartoe draaide (hij voelt de verandering in gewicht en houding, toch een paar kilo) en hoefde alleen nog maar te wachten op de hulpen die hij daarvoor kreeg. misschien helpt het..!! het is misschien een beetje gek, ik weet het, maar het heeft mij erg geholpen! succes!

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:29

Het is toch wel duidelijk een kwestie van controle. Jij hebt je pony niet goed opgesloten met je handen en benen. En dus kan hij nog wegspringen.

Je zegt dat ie ervandoor gaat, maar dat jij 'm al heel snel weer terug hebt. Heel goed van je, maar niet goed genoeg. Je moet namelijk voorkomen dat ie uberhaupt wegspringt.

Je pony heeft nog te veel vrijheid, en op wedstrijd, als jij ook een beetje zenuwachtig bent, maakt hij daar mooi misbruik van.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:04

als het paard helemaal uit de ring komt, ben je gediskwalificeerd. Komt het paard maar met een voetje buiten de ring, heb je -2, 2 benen= -4, 3 benen = -6, 4 benen is uitgesloten.
In totaal mag je 3x uit een ring komen met 1 voetje.

Maar ik zou zeggen, hou je pony goed aan 2 teugels, en allebei je benen eraan houden, en heel goed opletten, dan kan het je bijna niet meer gebeuren.

Succes.

marmooniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 09:58

ik kreeg er 2 strafpunten voor..had nog 152 punten.

marmooniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 10:00

maarja..het springen ging wel heel goed..k had jammergenoeg wel een balkje op hindernis 8 maar voor de rest ging het super..
tis gewoon een springer;):P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:04

Sha_ schreef:
als het paard helemaal uit de ring komt, ben je gediskwalificeerd. Komt het paard maar met een voetje buiten de ring, heb je -2, 2 benen= -4, 3 benen = -6, 4 benen is uitgesloten.
In totaal mag je 3x uit een ring komen met 1 voetje.

Maar ik zou zeggen, hou je pony goed aan 2 teugels, en allebei je benen eraan houden, en heel goed opletten, dan kan het je bijna niet meer gebeuren.

Succes.

ik weet niet waar je dit op baseert, maar dit staat niet in de KNHS reglementen.

Samengevat:
- met 4 benen uit een afgesloten ring = uitsluiting
- achter een bordje langs rijden in een niet afgesloten ring telt als een vergissing (1e vergissing is -2, 2e is -4, 3e is uitsluiting)

Dat verhaal van 1, 2 of 3 benen erbuiten klopt dus niet.

Marmooniej, en wat doe je dan als hij in het parcours zomaar de verkeerde hindernis springt omdat die toevallig eerder kwam? het staat of valt met controle en als jouw pony of eigen initiatief de ring uitspringt is die dus onvoldoende. Heel veel werken thuis aan tempocontrole en schakelen. Verder zijn er al veel tips gegeven, en is jouw toon ook wat gekalmeerd; als je hier om advies vraagt, is het niet de bedoeling om op tips beledigd te reageren.