Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sily schreef:Ik zeg niet dat je trekt, maar als het goed van achteren naar voren gereden wordt hoef je practisch neit te vragen
Ik ben in ieder geval erg benieuwd.. Citaat:En als ie trekt, niet vasthouden of terug ''trekken'' als je loslaat hebben ze niks om te trekken![]()
WildWings schreef:Als jij inderdaad zoals jij zelft zegt niet trekt, waarom trekt jouw paard dan terug? En waarom heb jij dan pijn in je armen na het rijden? Dat zijn dingen die je jezelf dan eens moet afvragenIk ben in ieder geval erg benieuwd..
shadowflower schreef:Loopt het dier niet door na een keer aansporen een tik erbij ...
janinetjjj schreef:Zit er niet te veel mee dat het niet lukt en train eerst iets meer op onspanning..
issaschar schreef:WildWings schreef:Als jij inderdaad zoals jij zelft zegt niet trekt, waarom trekt jouw paard dan terug? En waarom heb jij dan pijn in je armen na het rijden? Dat zijn dingen die je jezelf dan eens moet afvragenIk ben in ieder geval erg benieuwd..
zie vorig antwoord.. ik word er steeds op gewezen dat ik dat moet doen, ik moet de pony ''er door heen rijden''
Xxits_miixX schreef:ik krijg macho ook gewoon aan de teugel, ik rij hem iedere week, soms wat moeilijker als andere keren. Maar het lukt wel.
Xxits_miixX schreef:ik weet niet zeker of we dezelfde instructrice hebben, maar bij mij zegt ze meestal niet veel, alleen op het begin dat ik hem wat meer aan de teugel moet rijden, maar na mate de les loopt hij aan de teugel.. Op het begin laat ik hem meestal gewoon even wat lopen. Daarna pak ik hem op..
Sily schreef:Xxits_miixX schreef:ik weet niet zeker of we dezelfde instructrice hebben, maar bij mij zegt ze meestal niet veel, alleen op het begin dat ik hem wat meer aan de teugel moet rijden, maar na mate de les loopt hij aan de teugel.. Op het begin laat ik hem meestal gewoon even wat lopen. Daarna pak ik hem op..
Dan zal er bij jou ws minder gedramd worden op het vasthouden en jij meer naar de ontspanning toe rijden, lijkt mij.
TS misschien kan je in haar les mee rijden?
Zoals het nu klinkt gaat het echt niet lukken.
shadowflower schreef:kleine sping zweep en een tik op de schouder ... je snapt toch mag ik hopen wel wat aansporen is het want als je zegt dat je geen sporen aan mag dan neem ik aan dat je denkt dat aansporen met sporen moet gebeuren .... dat kan gewoon met je hiel/kuit gebeuren
Xxits_miixX schreef:ik weet niet zeker of we dezelfde instructrice hebben, maar bij mij zegt ze meestal niet veel, alleen op het begin dat ik hem wat meer aan de teugel moet rijden, maar na mate de les loopt hij aan de teugel.. Op het begin laat ik hem meestal gewoon even wat lopen. Daarna pak ik hem op..