Pony, niet aan de teugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

issaschar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 14:38

iedereen denkt dat ik hem in de mond zit te trekken en niet van achter naar voor rij en dat ik helemaal geen oefeningen rij.. dat is dut NIET zo, ik trek helemaal niet.. ik wil ook het liefste ontspannen rijden en het hoeft voor mij helemaal niet, aan de teugel rijden, maar als het moet.. Maar ik trek helemaal NIET als ik een beetje vraag gaat hij juit trekken, zover als hij het maar kan..

Sily

Re: Pony, niet aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:16

Ik zeg niet dat je trekt, maar als het goed van achteren naar voren gereden wordt hoef je practisch neit te vragen.

Als hij uitrekt als je vraagt zou een tandarts misschien ook handig zijn, misschien heeft hij haken en doet elk dingetje wat jij doet in zijn mond wel gewoon pijn.

issaschar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:24

a zo.
Nee daar kan het niet aan liggen, de tandarts is pas geleden nog bij hem geweest en heeft zelfs een paar tanden uit getrokken..

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:54

Sily schreef:
Ik zeg niet dat je trekt, maar als het goed van achteren naar voren gereden wordt hoef je practisch neit te vragen

Precies..

En als ie trekt, niet vasthouden of terug ''trekken'' als je loslaat hebben ze niks om te trekken

wel heel vervelend , misschien stijfheid.. ik weet het ook niet, als je veel oefeningen rijd en van achter naar voren rijd zit je wel goed. Hoe lang is dit al zo?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:09

Als jij inderdaad zoals jij zelft zegt niet trekt, waarom trekt jouw paard dan terug? En waarom heb jij dan pijn in je armen na het rijden? Dat zijn dingen die je jezelf dan eens moet afvragen Ik ben in ieder geval erg benieuwd..

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:30

Ik heb het ook een tijd gehad .. paard liep te sjokken en wou dus niet aan de teugel . Ik had zoiets van echt vriendelijk wezen ... boog in de teugel etc etc . Dit is dus fout . Je gaat druk op de teugels zetten . Op bijde kanten even veel . Druk betekent niet de snok snok methode maar net genoegt dat je paard je hand opzoekt . Dan zorgt je dat je paard goed aan het been is . Loopt het dier niet door na een keer aansporen een tik erbij ... overgangen ,voltes,tempowisselingen oefenen. dit zodat je paard soepel word ... is het dier soepel genoegt dan zal die vanzelf je hand volgen ..... maar vergeet niet ... het is een manege paard

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 11:11

Citaat:
En als ie trekt, niet vasthouden of terug ''trekken'' als je loslaat hebben ze niks om te trekken

Omdat ik dat moet van mijn instrucrice.. Ik moet de teugels korter nemen en knepen geven, en dan gaat hij trekken, en dan doet het pijn..

issaschar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 11:11

WildWings schreef:
Als jij inderdaad zoals jij zelft zegt niet trekt, waarom trekt jouw paard dan terug? En waarom heb jij dan pijn in je armen na het rijden? Dat zijn dingen die je jezelf dan eens moet afvragen Ik ben in ieder geval erg benieuwd..

zie vorig antwoord.. ik word er steeds op gewezen dat ik dat moet doen, ik moet de pony ''er door heen rijden''

issaschar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 11:13

shadowflower schreef:
Loopt het dier niet door na een keer aansporen een tik erbij ...

Dat kan ik niet doen, bij deze pony mag je geen sporen en geen zweep gebruiken, dan vliegt hij

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:25

kleine sping zweep en een tik op de schouder ... je snapt toch mag ik hopen wel wat aansporen is het want als je zegt dat je geen sporen aan mag dan neem ik aan dat je denkt dat aansporen met sporen moet gebeuren .... dat kan gewoon met je hiel/kuit gebeuren

LilPetat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:41

Ik denk eigenlijk dat je misschien niet echt trekt, maar wel je handen te veel 'vast houdt', daar komt ook die pijn in je arm van. Probeer vanuit je polsen die ophoudingen te maken maar blijf ondertussen goed ontspannen met je arm! Als je zelf te gespannen erop zit kan je paardje ook niet ontspannen. Met ontspannen bedoel ik natuurlijk niet dat je je teugels los moet gooien oid, je moet wel een beetje druk op de teugel houden en je kunt eventueel ook ophouding maken zolang je er maar voor zorgt dat je hem niet te veel vast houdt, en natuurlijk altijd met je been eraan blijft rijden!

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:53

Zit er niet te veel mee dat het niet lukt en train eerst iets meer op onspanning..

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:26

janinetjjj schreef:
Zit er niet te veel mee dat het niet lukt en train eerst iets meer op onspanning..

Zo te lezen krijgt ze daar de tijd niet voor van haar instructrice. Belachelijk dat jij je paard met kneepjes en de teugels strakker en met wat trekken je paard aan de teugel MOET rijden.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:27

Trekken is nooit de oplossing !
Is er geen andere instruc. op de manege ??
Of prive-lesjes nemen ?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:29

Ik zou lekker andere instructie zoeken, want het is natuurlijk bagger dat je je paard moet vasthouden totdat hij na gaat geven. Zo gaat hij natuurlijk nooit ontspannen en dat is nu juist wat je wilt...

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:17

zoals ze zegt staat er duidelijk dat ze op een manege rijd ..... en daar kun je je lesgever niet kiezen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:18

issaschar schreef:
WildWings schreef:

zie vorig antwoord.. ik word er steeds op gewezen dat ik dat moet doen, ik moet de pony ''er door heen rijden''

Dan rest er dus maar één oplossing, en dat is dat je écht een andere instructrice moet zoeken. Of in jouw geval een andere les, een andere manege desnoods.

Als je je paard op deze manier in de krul wilt trekken, moet je dat doen- maar persoonlijk zou ik toch écht voor een andere manege gaan, als dit hun manier van doen is!

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:23

ik krijg macho ook gewoon aan de teugel, ik rij hem iedere week, soms wat moeilijker als andere keren. Maar het lukt wel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:25

Xxits_miixX schreef:
ik krijg macho ook gewoon aan de teugel, ik rij hem iedere week, soms wat moeilijker als andere keren. Maar het lukt wel.

Ook door de manier van deze instructrice?

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:26

ik weet niet zeker of we dezelfde instructrice hebben, maar bij mij zegt ze meestal niet veel, alleen op het begin dat ik hem wat meer aan de teugel moet rijden, maar na mate de les loopt hij aan de teugel.. Op het begin laat ik hem meestal gewoon even wat lopen. Daarna pak ik hem op..

Sily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:40

Xxits_miixX schreef:
ik weet niet zeker of we dezelfde instructrice hebben, maar bij mij zegt ze meestal niet veel, alleen op het begin dat ik hem wat meer aan de teugel moet rijden, maar na mate de les loopt hij aan de teugel.. Op het begin laat ik hem meestal gewoon even wat lopen. Daarna pak ik hem op..

Dan zal er bij jou ws minder gedramd worden op het vasthouden en jij meer naar de ontspanning toe rijden, lijkt mij.

TS misschien kan je in haar les mee rijden?
Zoals het nu klinkt gaat het echt niet lukken.

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:23

Sily schreef:
Xxits_miixX schreef:

Dan zal er bij jou ws minder gedramd worden op het vasthouden en jij meer naar de ontspanning toe rijden, lijkt mij.

TS misschien kan je in haar les mee rijden?
Zoals het nu klinkt gaat het echt niet lukken.

ik denk dat zij dezelfde instructrice heeft, als ik het zo lees. Dus daar zal het niet aan liggen.. Ik geloof dat zij opde vrijdag rijd, als ik goed gelezen heb en dan heeft ze dezelfde..

issaschar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 23:16

shadowflower schreef:
kleine sping zweep en een tik op de schouder ... je snapt toch mag ik hopen wel wat aansporen is het want als je zegt dat je geen sporen aan mag dan neem ik aan dat je denkt dat aansporen met sporen moet gebeuren .... dat kan gewoon met je hiel/kuit gebeuren

nee dat denk ik niet, maar als ik dan ga zeggen dat ik geen zweep mag/kan gebruiken om metteen de reactie te voorkomen van dan rij je met sporen zet ik dat er metteen bij

issaschar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 23:18

Xxits_miixX schreef:

wie heb jij? Y of R??

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:18

Ik heb Y. Die heb ik altijd gehad van het begin dat ik daar reed!