Hmm ben ik niet helemaal met je eens Themi. Mijn paard laat ik eens in de zoveel tijd checken door een holischitsche dierenarts. En ook ga ik regelmatig naar de acupunctuur met hem. Mijn probleem lag bij een verkeerd zadel en aan mezelf!
En ik ga er altijd vanuit dat een paard de ruiter spiegelt. En ik weet gewoon dat mijn paard soms echt bang kan zijn. Maar dat ik nog veel vaker verstijf. Gewoon door alles wat er al gebeurd is.
Kijk anders een op deze site: http://www.hippocampus-nl.com/
Zeer interessante site.
Maar om nog even op mijn verstijving terug te komen. Ik ben de leider van het paard, ook al zit ik op zijn rug. Maar omdat ik verkramp en geen leidende taak meer op me neem, neemt mijn paard het over en vertrouwt hij niet meer op mij, maar op zichzelf en op de signalen die ik hem geef (bevestiging dat het echt eng is). En dat is bij mij de oorzaak (en mijn zadel dan, maar dat komt deze week helemaal goed).
Ook herken ik veel uit het verhaal van erleyne. Toen ik mijn paard kreeg, kwam ik eigelijk net van de manege af. En iedereen weet wel wat voor hulpen je dan geeft. En mijn paard deed toen de gekste truucjes, behalve gewoon rechtdoor lopen. Dus idd, ook veel tegenstrijdige hulpen gegeven. Toen ben ik er ook veel afgevallen. En daardoor ook verkrampter gaan rijden, omdat je bang wordt om te vallen.
Kelz_Lagune schreef:@ Vonnie84: Ja, morgenmiddag word mijn zadel weer nagelopen. Ik heb het zadel nu 1,5 maand ongeveer en 3 weken geleden is het gecontroleerd door een andere zadelmaker, maargoed dat was 'even snel, tussendoor' dus voor de zekerheid laat ik morgen nog eventjes kijken.
Is daar eigelijk nog iets uitgekomen?