Moeilijke fjord... Tips??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiaMora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:46

Ik berijd al 15 jaar lang een Myrstein merrie van 1.52.
Ze is erg sterk, dus met hangen aan de teugels red je het echt nooit.
Korte duidelijke ophoudingen en goede dressuurtraining werkt vele malen beter.
Mijn merrie kan ik nu gewoon rijden met een dikke enkelgebroken trens, en dat was in het verre grijze verleden zonder instructie wel even anders

o0marije0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:23

ik verzorg een 4,5 jarige fjord die ook met mij rennnen gaat en het wel een leuk spelletje vind..maar ik heb een probleem..de bak heeft geen omheining van een hek..het zijn bomen/struiken..en een deel niets...egt een dressuurpiste
voor het deel waar niets is..de ingang..zetten wer stoelen neer..maar afgelopen keer is het flink mis gegaan...meneer besloot te rennen en zo hoppa door de bomen/bosjes heen te rennen..
nu hij weet dat dit kan wil hij dit wel vaker doen..en het was hem nog een paar keer bijna gelukt..

zodra ik voel dat hij spannen gaat is het al te laat en rent hij al..er zit geen seconde tijd tussen..ik kan hoog en laag springen heb al mn kracht gebruikt om m te stoppen maar niets helpt...ik moet hem door iemand die in de bak staat hem vast laten grijpen om hem stil te laten staan..

het liefst heb ik ook zoeist van ej wilt rennen je gaat rennen en dan netzolang tot ie dat noooit meer doet..maar in mijn geval kan die niet het is erg gevaarlijk hij rent gewoon het terrein op en is NIET te stoppen..het begon al bij het eerste rondje dat ik door de bak reed...

wat moet je nou met een fjord die weet dat zn spelletje werkt?

Lies_Beuker

Re: Moeilijke fjord... Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:23

Gewoon niet mee verder gaan, een ander verzorgpaardje zoeken met een omheinde rijbaan! Zo vraag je om ongelukken, wees voorzichtig.

Jimbo

Re: Moeilijke fjord... Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:43

geen enkel paard is te houden als die het in zn kop krijgt te lopen...
zou gehoorzaamheid proberen te verbeteren, aan de longe en wandelend stap, draf en ho!
onder het zadel veel overgangen rijden. lijkt me de enige oplossing