ik verzorg een 4,5 jarige fjord die ook met mij rennnen gaat en het wel een leuk spelletje vind..maar ik heb een probleem..de bak heeft geen omheining van een hek..het zijn bomen/struiken..en een deel niets...egt een dressuurpiste
voor het deel waar niets is..de ingang..zetten wer stoelen neer..maar afgelopen keer is het flink mis gegaan...meneer besloot te rennen en zo hoppa door de bomen/bosjes heen te rennen..
nu hij weet dat dit kan wil hij dit wel vaker doen..en het was hem nog een paar keer bijna gelukt..
zodra ik voel dat hij spannen gaat is het al te laat en rent hij al..er zit geen seconde tijd tussen..ik kan hoog en laag springen heb al mn kracht gebruikt om m te stoppen maar niets helpt...ik moet hem door iemand die in de bak staat hem vast laten grijpen om hem stil te laten staan..
het liefst heb ik ook zoeist van ej wilt rennen je gaat rennen en dan netzolang tot ie dat noooit meer doet..maar in mijn geval kan die niet het is erg gevaarlijk hij rent gewoon het terrein op en is NIET te stoppen..het begon al bij het eerste rondje dat ik door de bak reed...
wat moet je nou met een fjord die weet dat zn spelletje werkt?