Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik denk dat het komt..door het weer..in de winter is ze namelijk altijd wat frisser..ze heeft het namelijk redelijk snel koud..en daar woordt ze dan wat frisser van..misschien moet je eerst met zweetdeken over ofoz..ff stappen en drave ? maximee schreef:Praten en op zijn gemak stellen. Veel overgangen rijden dus bijvoorbeeld als je aandraaft en hij gaat heel hard moet je hem weer trug pakken en zo een paar keer blijven doen tot dat die gewoon normaal aandraaft. Dat kun je ook zo met de galop oefenen.
ik zou ook veel voltes rijden, en andere figuren, en inderdaad ook de voltes kleiner maken als hij te snel gaat. Loopt je paard dan goed, kijk of je de volte groter kan maken. als hij dan weer te snel gaat, weer kleiner enz enz:PHollybolly schreef:dat noemt men frisheid, gewoon drie uur stevig doorrijden, dan zwakt t wel afbij de mijne tenminste. gewoon geen brokken meer geven, de mijne werd er alleen maar nog heter van. staat die van jou dag en nacht binnen?
Franciska15 schreef:Hollybolly schreef:dat noemt men frisheid, gewoon drie uur stevig doorrijden, dan zwakt t wel afbij de mijne tenminste. gewoon geen brokken meer geven, de mijne werd er alleen maar nog heter van. staat die van jou dag en nacht binnen?
je moet wel brok blijven voeren hoor! anders wordt ze te mager..maar wel gewoon onderhoudsbrok..
edit: en drie uur lang zou ik ook niet doen
Citaat:de mijne werd echt niet te mager, die kreeg volop hooi en kuilgras tot haar beschikking, en wat die drie uur betreft, misschien krijgt iemand hier t gevoel dat het afbeulen is, maar dat paard beult mij af.. echt waar, die heeft een uithoudingsvermogen van hier tot gunter... echt niet normaal.. ik heb haar toen drie uur moeten rijden, wilde ik haar een beetje rustiger krijgen... ze kon gewoon niet 1 rondje stappen, wat ik ook deed.... als ik na 1 uur rijden weer terugkeerde, brak ze dr stal af... zij wilde gewoon lopen... ik ben na die drie uur gewoon kapot om t zomaar te zeggen... maar ieder zijn eigen manier, niemand kent het paard van een ander, dus is t zowiezo moeilijk zeggen wat je moet doen bij een paard van een ander
duss.. en aangezien ramona nooit dik zal worden en al redelijk dun is..(erg dun :p)