Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
NathalieW schreef:Ja maar de andere kant: Zodra je merkt dat je paard erg fris is en duidelijk teveel energie heeft, laat je hem dan los? Om vervolgens een half uur lang door de bak te sjeesen als het aan je paard ligt?

Lottew schreef:Zou je kunnen uitleggen wat slecht en goed opstappen inhoudt?
Je paard denkt niet eens aan gek doen, iig niet als jij het niet wil of als je met hem/haar bezig bent. Ik vind een paard dat in Spanje is ingereden in ieder geval een stuk fijner dan een in Nederland ingereden paard, uitzonderingen daar gelaten...
Lusitana schreef:Voel me gediscrimineerd
Imitador schreef:En weinig die je erbij kunnen helpen...
Huertecilla schreef:Lottew schreef:Zou je kunnen uitleggen wat slecht en goed opstappen inhoudt?
Dat zou met het waarom erbij uitgelegd een aardig foldertje worden en het gaat me te ver om een praktische 'kursus' schriftelijk voor niets op een openbaar forum te plaatsten, sorry.
shadow0 schreef:Het maakt mij niet uit of je dergelijke dingen wel of niet doet, maar ik word altijd een beetje kriebelig als mensen wel kritiek hebben, maar hun alternatieven niet zomaar willen geven. Zeg dan gewoon niks.
Iberië
shadow0 schreef:En verder heb je natuurlijk geen idee hoe ik het opstappen krijg aangeleerd, lijkt me heel knap als je dat vanuit Portugal kunt beoordelen.
Citaat:Als je statements maakt, moet je ze ook kunnen verantwoorden. Anders kun je dat soort opmerkingen maar beter overslaan.