Bokken met aanspringenn in galop.. hoe verhelpen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Re: Bokken met aanspringenn in galop.. hoe verhelpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:54

Ik zou je paard even goed laten nakijken, ook tijdens de draf lijkt hij al wat stijvig, iig is zijn achterbeen gebruik niet optimaal.

Ook lijk je op het filmpje tegen te werken aan de voorkant, je handen lijken vast te staan, hij is erg onrustig met zijn hoofd, in draf en galop, dus het advies van even zijn gebit laten nakijken is denk sowieso verstandig.
In het begin van de film zie je ook dat hij niet echt voorwaarts doordraaft maar een beetje hakkelt.

Ik zou aan je instructrice of instructeur vragen of hij je wat meer kan helpen met voorwaarts rijden en lekker los rijden want op 1 of andere manier komt het een beetje over dat hij wat aan de stijve kant is.

kan natuurlijk ook gewoon de winter en de kou zijn.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 08:39

Ik ben het helemaal eens met Sily

sammy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 08:55

ik ben het ook met silly eens heeft het mischien geen last van ze rug ..?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:04

Citaat:
bella24 schreef:
Je kunt onder het zadel lange stukken rechtuit galopperen om hem sterker te laten worden.

Citaat:
HC schreef:
en dát is zoals Steinbrecht mooi uitlegd kip en ei....
Galopperen is goed voor opbouw van de rugbespiering en het soepel maken doch correct galopperen kan een paard pas als het sterk en soepel genoeg is.

Dé oplossing is rechte meters maken zonder ruiter Dat gaat echter niet in een bak en in NL is dat buiten niet makkelijk. Wellicht als handpaard.

Dit snap ik niet... Als ik mijn paard buiten rechtuit laat galopperen dan corrigeer ik hem niet. Hij loopt dus scheef met zijn achterhand, zoals ieder paard van nature doet. Als hij zonder ruiter galoppeert dan loopt hij net zo scheef en dus galoppeert hij ook niet correct. Ik zie dus niet waarom de oplossing is om hem rechte meters te laten maken zonder ruiter.

Correct galopperen doet een paard volgens mij alleen met ruiter die hem netjes recht weet te richten. Dit is echter iets wat je alleen van een paard vraagt als hij verder in de africhting is. Hij moet eerst in draf volledig rechtgericht kunnen zijn en voldoende spieren in achterhand en rug hebben ontwikkeld.

Als een paard sterk en soepel is dan gaat hij wel minder scheef galopperen maar volgens mij galoppeert bijvoorbeeld Salinero zonder Anky dus ook gewoon enigzins scheef in de wei...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:26

Ik kon het filmpje helaas niet zien, maar ik ken paarden die bokken als je ze te strak houdt van voren zich opgesloten gaan voelen en dan met een bok aanspringen....

Elsjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:40

IK ga dit forum zeker volgen want ik heb juust hetzelfde probleem met mijn paard=> Heel irritant!

Y0ra_L0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:19

Het paardje van me vriendin heb het ook.
maar wat zij doet is een tik na geven.
en het helpt prima