Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
Nou ehhh ik blijf er redelijk op zitten en dat vind ik voldoende
, ik streef er naar zo goed te worden als ik zou willen zijn en heb plezier en voldoening van alles wat ik beter doe... SylviaG schreef:Ik zou graag mijn houding verder verbeteren.
Ik vind het erg moeilijk om mijn benen volledig stil te houden. Ook moet ik mijn schouders en rug wat rechter houden (dat vind ik op een stoel al moeilijk vol te houden?!).
Maarrr....iemand tips om je benen stiller te houden...????
Kleefwax misschien??

Miriano schreef:Ik vind dat ik niet perfect rijd. Ik heb ook minpunten wat mijn houding betreft.
Ik blijf wel op bokkende/ racende paarden zitten
Ik val soms voorover. Maar dan meteen: owja, achterover!!
Mijn knieen aangesloten houden. Maar daar heb ik ook al een trucje voor
En als mijn paard vervelend wordt, ben ik soms te hard. Heel snel heb ik dan zoiets van: Niet doen!!
Dan stap ik even af, en als ik dan weer rustig ben, ga ik er weer op
En heb moeite met mijn handen op de juiste hoogte te houden. Iemand tips hiervoor?

In de manegelessen reed ik altijd met een spiegel en kon ik mezelf wat makkelijker corrigeren, maar sinds ik die niet meer rijd mis ik de spiegel. Op mijn VZfjord rij ik meestal in de bak zonder spiegel omdat die andere dus meestal bezet is met lessen. Op mijn stage is het gewoon een buitenbak.
mini_bienie schreef:Nee, ik vind van mezelf dat ik absoluut niet goed kan rijden. Ik heb altijd redelijk goed gereden, was M2 met mijn paardje, maar ja, paardje ging dood, Mini_bienie stopte met rijden. Nu, 3 jaar later, ben ik weer begonnen met rijden, maar het gaat niet, het wil me gewoon niet meer lukken. Tuurlijk, rustig aan beginnen, maar ik kan het niet, ik wil NU weer kunnen wat ik toen kon, en dat lukt me niet meer. Soms denk ik er zelfs over om maar gewoon niet meer te gaan dressuuren
Quote schreef:Haha.
Nou kijk; als ik ja zeg ben ik arrogant, als ik nee zeg, heb ik geen zelfvertrouwen of zoek ik naar aandacht en complimentjes.
Ik heb zo mijn minpuntjes en pluspuntjes zeg maar.
De ene keer gaat het hartstikke goed, de andere keer niet.
Boutje schreef:Dat ken ik ergens van.Een jaar of vijf geleden vond ik mezelf goed rijden.
Ondertussen weet ik wat ik allemaal nog beter zou kunnen doen. Hoe meer je weet hoe veeleisender je wordt???

is en wat al goed gaat
...