Stijfheid,en geen lengtebuiging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SarahJ

Re: Stijfheid,en geen lengtebuiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:47

Hey Nikita10,

ik heb hetzelfde voor met het paard dat ik nu rijd. Hij neemt heel moeilijk die linkerbuiging aan. Ik voel dan heel duidelijk dat hij tegen mijn linkerbeen aanloopt, en het is heel moeilijk om hem daar weer weg te krijgen.

Vorige week is er een osteopaat gekomen, en die vertelde me dat hij een serieuze blokkage heeft in zijn halswervels. Hij heeft het paard behandeld, maar er zullen nog meerdere behandelingen moeten volgen. Dit verklaart natuurlijk een deel van mijn probleem!

Verder is het ook een kwestie van naar dat linkerbeen te luisteren. Ik merk dat als ik met een spoortje rijd, en hem even prik als hij niet naar mn been luistert, het al wat vlotter gaat. Maar uiteindelijk ben ik nog steeds een half uur à drie kwartier bezig om hem los te krijgen, en dan nog blijft links een hele moeilijke kant.

Wat ik voornamelijk doe tijdens het rijden, is afwisselen in buiging. Zowel links als rechts linker- en rechterbuiging aannemen. Ik rijd ook veel voltes, slangenvoltes en andere bogen in binnen- en buitenstelling. Verder is volte verkleinen en vergroten (door hem met je binnenbeen opzij te duwen) ook een fijne oefening, al is dit niet altijd even evident als je paard niet buigt .
Door hem vanachter acktiever te maken - (schijn)overgangen - krijg ik hem beter aan mn been.

En uiteraard hoop ik dat de osteopaat verlichting kan brengen .
Alleszins veel succes, en houd de moed erin!

Nikita10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 17:19

Bedankt allemaal voor de reacties...Ik had al gezegd dat ik er zoieoz een osteopaat bij laat komen..ik ga volgende week bellen omdat ik me geld dan binnen heb..tot die tijd houden we haar wel wat aan het werk aan de longe..

Recht richten kost idd tijd..maar we zijn er al een paar jaar mee bezig..wel wat verbeteringen maar niet zoals het moet zijn..

het probleem is echt niet dat ze niet mee wilt werken..Ze is goed aan het been..en wil ook echt voor je werken..maar ze heeft gewoon echt moeite met de lengtebuiging en het onstpannen in dr rug..Ze houd zich zo strak dat je gewoon merkt dat er iets dwars zit..Ik dacht zelf eerst dat ik haar teveel op de hand reed.Maar had een goede instructrice die mee daar mee hielp maar die kon haar zelf niet rijden ivm ernistige rugproblemen.daarom heb ik ook hulp gezocht..Diegene zei ook ik heb nog nooit zo een vast paard gezien in heel haar lijf..En toen had ik dus gezegd ok..Nu is het genoeg..
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze 2 jaar geleden een bult achter dr oor had..Daarvoor zijn we naar de kliniek geweest..was een onsteking..half jaar rust.De benen zijn ook gelijk op de foto geweest..omdat ze niet helemaal zuiver liep(ingespoten etc) rechtsvoor had ze een 2e en linksvoor een 1e. Maar dat is al weer 2 jaar geleden in Roosendaal.We gingen voor een bult en ze kwamen uit op de benen magoed..Daar ging het niet over..Ik denk dat ze al die tijd misschien ook de nek anders ingespannen heeft of hoe je dat ook zegt..dat ze de spieren anders gebruikt heeft..We hebben heel rustig opgebouwd en die periode ging het ook erg goed..Maar nu zitten we dus ongeveer al een jaar te tobben..Nu heeft ze haar hals ook niet echt mee..

hier een foto:

Afbeelding

ik denk dat dit een foto van 4 jaar geleden is toen had ze nog minder spieren maar minder problemen methet nageven

Afbeelding

Hier ook een ouder foto..maar ik vind hier al dat ze haar hals en nek al heel strak houd...Terwijl ze daar echt niet zwaar is..

Ik laat jullie weten als de osteopaat is geweest!!

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:51

M3isSi3j schreef:
Het klinkt idd als kissing spines.. alleen dit kan een da en fysio er wel uit halen!

Wat bij mijn paardje super werkte was accenpunteur! Deze heeft der achterbeen gebroken waardoor ook der hele rug, kaken ed vast zaten. De DA heeft der afgeschreven en de fysio kon er ook niets meer. Nu met dat Accenpunteur loopt ze goed, is ze weer recht gericht na 3 jaar scheel lopen (binnen 2 maanden) en is ze weer lekker los over de bovenlijn!

Voor meer info kan ik je wel het nr van die accenpunturist geven. Het eerste advies is gratis.. en het is heeel leerzaam..

Succes iig met je paardje!

Wie is deze acupuncturist?