Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
welshfreak schreef:Die heeft bij mijn weten haast het zelfde effect dna een Engelse (hoge) alleen een anderen manier van vastmaken
Ellende schreef:Huertecilla: Als je geen antwoord geeft op de vraag van de TS heeft het weinig zin om in een topic te reageren. On topic dus aub.
Idra schreef:
oosterhoff: Dit is idd een andere discussie; maar ik ben het eens met jou, ik heb het gewoon kort uitgedrukt.
Een GP ruiter moet ip alles kunnen op een trensje, ook de oprichting en verzameling, maar een S&T draagt toch bij aan het fijner inwerken van de hulpen voor de oprichting...
Mulan schreef:Dit gaat over eventueel overbodige attributen omdat ze hun oorspronkelijke functie verloren hebben.
Zelfs Martin Gauss is daar (na bijna 20 jaar 'dialoog') al járen van afgestapt.
Huertecilla schreef:
Terug on topic: 'het doel' is verder wat je wil, je kan in combinatie met een bit alle neusriemem gewoon weglaten of ze gebruiken.
Ik bedoel: wat is het doel van Swarovski glitters op een frontriem of van bandages in kleur om een paard dat loopt?! Frontriem en bandages op zich zijn op zich niet nodig en heden ten dagen gaat het feitelijk alléén nog maar om die glitters erop en de kleur ervan bij het dekje onder het zadel.
Het páárd is een beetje zoek in het plaatje en dat is bij het rijden zelf niet anders.
MirandaFuego schreef:Whuhaha, ja je hebt écht gelijk hoor!![]()
Ik denk dat wij wel redelijk op één lijn zitten!
En dan moet ik wel zeggen dat de bling-bling bij de paardjes vaak uit liefde voor het paard is, dat hij er mooi uit ziet! (haha, als je erover nadenkt is het natuurlijk belachelijk, maar goed....)
Het 'schaapjes-effect' is hier duidelijk van invloed!
Als je wedstrijden leuk vindt is ook duidelijk dat er niet van wordt gehouden dat je 'iets' op een andere manier doet, mijn paardje liep super op zijn dubbel-gebroken bitje, maar van de jury moest er tóch echt een sperriempje om, dan denk ik ook, beter zou zijn álle sperriemjes juist af te laten?!
Ach, er zijn gewoon een hoop mensen die niet doorhebben dat een paard iets levends is, dat krijg je ook als ze worden grootgebracht met Furby's en Tamagotchi's![]()
Gelukkig heb ik de kans om mijn dochter met katten, honden, geiten en paarden op te laten groeien!
oosterhoff schreef:[Ik ben er natuurlijk niet bij geweest maar als je een hoofdstel hebt waar een lusje aan de neusriem zit dan moet je dus inderdaat een sperriempje er doorheen doen. Ander is dat hoofdstel niet compleet!!!!
Als jij dus zonder sperriem wilt rijden dan moet je een neusriem aanschaffen waar geen lusje aan zit. Een engelse neusriem dus. Grote kans dat je dan niets meer van de jury hoord. Ik heb het lusje er gewoon afgehaald. Gezeur meteen over!!
[/quote]
) Huertecilla schreef:Terug on topic: 'het doel' is verder wat je wil, je kan in combinatie met een bit alle neusriemem gewoon weglaten of ze gebruiken.
Ik bedoel: wat is het doel van Swarovski glitters op een frontriem of van bandages in kleur om een paard dat loopt?! Frontriem en bandages op zich zijn op zich niet nodig en heden ten dagen gaat het feitelijk alléén nog maar om die glitters erop en de kleur ervan bij het dekje onder het zadel.
Het páárd is een beetje zoek in het plaatje en dat is bij het rijden zelf niet anders.
), voor zijn welzijn. Voor mijn plezier vind ik het dan leuk om mijn paard dan meteen ook in het chique te steken.
).
. MirandaFuego schreef:Ja, dat was zo, dat het lusje er nog aanzat! Maar ik had als jury liever gezien dat het paard een prima mondje had, dan dat er een lusje aan de neusriem zit, snappie?!![]()
Maar ik moet nu een nieuw hoofdstel kopen en ga dan idd eens effetjes kijken naar wat anders! (en anders de schaar erin, wat denk je dat het spul allemaal kost tegenwoordig!)
welshfreak schreef:waarom moet je bij S&T altijd een Engelse neusriem?![]()

, alleen is er weer eens een andere discussie ontstaan
. missmuts schreef:MirandaFuego schreef:Ja, dat was zo, dat het lusje er nog aanzat! Maar ik had als jury liever gezien dat het paard een prima mondje had, dan dat er een lusje aan de neusriem zit, snappie?!![]()
Maar ik moet nu een nieuw hoofdstel kopen en ga dan idd eens effetjes kijken naar wat anders! (en anders de schaar erin, wat denk je dat het spul allemaal kost tegenwoordig!)
Als jury volg je de reglementen. Als je dat niet doet dan hoef je er net zo goed niet te gaan zitten. Als jij je niet aan de reglementen wilt houden, dan moet je geen wedstrijden rijden.
Huertecilla schreef:Mulan schreef:Dit gaat over eventueel overbodige attributen omdat ze hun oorspronkelijke functie verloren hebben.
En dát is inderdaad de kern van het natte apen-effect![]()
Huertecilla schreef:Verder bevestig je exáct wat Podhajski stelt en ik ervaar: de hoeveelheid ijzer en leer is omgekeerd evenredig met de vaardigheid van de ruiter.
Mulan schreef:
Volgens mij niet. Het apengekrijs was niet overbodig. Ze waarschuwden, maar wisten niet waartegen.
óók uit de cavalerie-cultuur }>
Huertecilla schreef:Enneh.... wat is nu mooier dan een paardensnoet zonder wat ook