Hoe omgaan met heetheid in de ring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: Hoe omgaan met heetheid in de ring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 19:59

ok, zal ik doen.
Morgen heb ik terug wedstrijd, dus kan het meteen uitproberen
xxx

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:44

ik heb het ook maar het ligt ook deels aan mij ik ga er gespannen opzitten en dat merkt ze. mijn pony is met losrijden heel heet en springt ook steeds weg bij de andere paarden (ik zit hier erg mee iemand tips) en in de ring is en blijft ze ook heet hoelang ik ook losrijd. het is gewoon een heethoofd (en ik ook) ik denk ook gewoon dat rustig blijven het beste is maarja makkelijker gezegd dan gedaan..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 00:47

hey
die spanning zet idd snel over op je paard of pony.

Ik had gisteren trouwens mijn wedstrijd. Het was op een manege waar mijn paard nog niet eerder was geweest, dus heel eng
De eerste proef heb ik puur gereden om hem te laten wennen aan de piste, en geprobeerd hem ontspannen te krijgen. Ik heb gewoon wel mijn figuren en overgangen gereden maar totaal niet juist op de letter ofzo. Wou dit even als training doen. (had 51,25% )
Hij was dus op bepaalde stukken weer heel gespannen, maar heb elke keer hem weer ontspannen kunnen maken. Was dus wel tevreden.

Voor de tweede proef heb ik hem buiten eerst gelongeerd, zodat hij even zijn frisheid kwijt kon Dat was wel goed. Daarna kon ik hem heel fijn rijden. Hij liep over de rug, nageeflijk en was tegelijk goed aan het been maar kwam ook terug op mijn zit. Super fijn dus!
Nadat ik gezien had wie er allemaal meedeed, was ik al bijna van plan op voorhand op te geven, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Hij liep nl super fijn in de ring! Nog maar een paar korte momenten met spanning, de rest ging echt goed. De hele tijd was hij ontspannen, liet mij zitten (ook belangrijk) en probeerde niet weg te rennen.
Heb maar drie "fouten" gemaakt, nl achterwaarts was scheef, eenvoudige wissel over 2 passen draf en in galop viel hij er een keer uit. Dat was vlak aan de jury die was heel eng en hij wou er vandoor, en ik hield hem in en toen viel hij terug.
Maar ik heb hem nog nooit zo fijn gereden, zeker niet op wedstrijd. Hoewel de punten tegenvielen (57% tov vorige wedstr 60%) ben ik toch heel tevreden.
Wat ik nu verschillend gedaan heb, is waarschijnlijk meer been eraan gehouden en meer blijven rijden.
Ik hoop dat het zo verder blijft goed gaan.
iedereen bedankt voor alle tips!
xxx

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 01:03

Ja, dit ken ik:) zo'n paard heb ik ook gehad *en heb ik nog maar niet meer op wedstrijden* met losrijden begon hij heet, daarna rustig. en zodra hij dan de ring binnekwam dan vond hij ALLES interressant. luisterde niet meer, werd zwaar enz enz. Ik was blij als ik rondkwam! op eens ging ik de ring in met de gedachte.. t boeit me allemaal niet meer! Ik zie wel... die wedstrijd moest ik 2 proeven rijden.. De eerste proef reed ik zo ongeconcentreerd dat ik 3 keer verkeerd reed woeps!! Naja, 2e proef.. ik denk.. hmm zal ik nu maar eens goed rijden? Ja doe maar.. 161 pt!!!!

Wat ik hier mee probeer te zeggen: Het kan echt wel aan het paard liggen hoor!! Lag het bij mij ook!! Maar stiekem ook wel aan mezelf. Probeer zelf zo rustig mogelijk te zijn. Zorg dat er een evt. instructeur/trice bij is die je kan vertellen wat je fout doet? *en goed natuurlijk *

heel veel succes ermee!