zijn jullie paarden ook zo fris

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

love_winsor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:32

ik rijd nu even niet ivm gebroken been.. maar ik kom nog wel bij mn leasepaard af en toe en die eigenaar zegt ook dat ze heel erg fris zijn!! dus jaa ook verscheinselen!!;)

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:17

Die van mij was gister verschrikkelijk. Wilde even het weidepad af stappen, toen ik halverwege was vond ik het toch wel wat glad, dus besloot om te draaien en terug te gaan. Ik was nog niet omgedraait of mevrouw naaide er met het bit tussen dr kiezen tussenuit... Ik had het echt niet meer!
Heeft ze nog nooit gedaan....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:40

Gewoon cool blijven lachen en volhouden dat het een rollback is Stef...

Tien

Re: zijn jullie paarden ook zo fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:47

Haha, ik herken t allemaal, in de zomer is de mijne zo mak als een lammetje en nu... Pff had vorige week springles, ik heb 2 dagen spierpijn gehad.

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:55

Hoi,

Hier nog 1 met een fris paard, zie soms alle hoeken van de bak dribbellen, bokken en dingen zien en horen die er niet zijn. Schrikken van iets naast de bak wat er al jaren staat. ach kan wel boos worden beestje heeft gewoon schik, ik ook ze loopt als een teirrelier nu.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:42

Die van mij is nu ook lekker druk ja.
Dan denk ik ga even lekker in de buitenbak rijden; zit ik net nee begint meneer te rennen en helemaal druk doen. (dan loopt ie wel onwijs mooi ).. Maar het is geen doen , hij word dan ook echt NIET rustig.
Maar gaat we weer over

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:47

Ik ken er ook zo een.
Hij is wel fris, maar eigenlijk meer drammerig en dat kan soms erg irriteren.
Iedere keer als hij weer te hard gaat en niet reageert op mij dan staan we weer stil.
Hij moet gewoon die energie kwijt en het eerste deel van het uur is ie vrésélijk.

Maar ik merk dat hij dit voornamelijk in de winter heeft, en dan ook in de binnenbak.

Dus ik kan niet wachten op de zomer.

piedrolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:35

Zelfs de benen van mijn altijd zo rustige shetlander vliegen weer in het rond! Voor het eerst sinds hij gecastreerd is (2 jaar geleden) stijgert hij weer..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:47

hey
je bent niet alleen. Mijn 12 jarige ruin die in de zomer te lui is om iets te doen, is ontzettend fris nu. Ik ben vanmorgen op wedstrijd geweest, het was niet te doen.
Ik heb maar 15min gekregen om los te rijden (er waren er veel van tussen uit) en het was een ramp in de ring. Hij was niet te rijden. 100kg in mijn handen en niet te stoppen.
Na de proef heb ik nog een dik half uur gedraafd en gegaloppeerd, met veel oefeningen en figuren. Hij zweette wel erg, maar toen ik hem wou uitdraven met halsstrekken, ging hij er weer vandoor in een uitgestrekte draf
Ik denk dat ik morgen maar eerst ga longeren voor ik erop ga. Hopelijk hagelt het dan niet meer...
xxx

paardjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:35

Kristien stond op wei paar weken om aan te komen (veulen gekregen en te lang bij de moeder gebleven) En toen is er iemand op gekomen (geen commentaar) en nu is ze helemaal gek.. kan ook van het weer komen verder..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:32

de mijne is ook erg fris momenteel
een paar weken geleden viel ik er zelfs af in het bos
omdat ze een paar mega hoge bokken gaf
ze is bijna 4½ jaar en dat is een moeilijke leeftijd

nu ga ik alleen naar het bos als ik eerst een half uurtje in de bak heb gereden
dan is ze een stuk rustiger en ben ik zelf toch wat meer ontspannen

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:22

Jep, mijne is ook nog eens geschoren dus die is dubbel-hyper

(gister op wedstrijd stuiterden we door de inrij-bak )

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:54

Die van mij kan alleen nog maar rennen en bokken

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:19

Misschien kan het helpen om voor dat je naar buiten gaat, even flink in te rijden in de bak. Maak wat overgangen, doe wat figuren en rij een rondje galop. Zo is hij in iedergeval even zijn energie kwijt. Als je gaat rijden in het bos, neem dan iemand mee. Omdat je paard achter een ander paard aan rende lijkt het of hij niet graag alleen is.
Veel Succes Marissa

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 01:07

IsSsatjuh schreef:
Misschien kan het helpen om voor dat je naar buiten gaat, even flink in te rijden in de bak. Maak wat overgangen, doe wat figuren en rij een rondje galop. Zo is hij in iedergeval even zijn energie kwijt. Als je gaat rijden in het bos, neem dan iemand mee. Omdat je paard achter een ander paard aan rende lijkt het of hij niet graag alleen is.
Veel Succes Marissa

nou mijn paard gaat graag alleen het bos in,,maar omdat ik achter een paard met wagen reed werd die gewoon gek van blijheid..door het weer

RockyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 01:09

Die van mij is ook super fris, zeker nu hij al een maand alleen mag wandelen schrikt hij zelfs van vrachtwagens (waar hij al in 11 jaar niet meer van is geschrokken )

_Vanisha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:26

Hier nog 1 ik word er niet goed van!
Gister zo kijkerig en wegspringen, dus dacht laat ik vandaag maar longeren in de buitenbak.
Er komt een auto voorbij rijden (heeft ze nog nooit gezien ahum) geeft een serie bokken crosst heel de bak door ik wordt helemaal meegesleurd.
Gaat ze nog 2 keer bijna tegen de grond beetje te hard en scherp door de bocht en dat bleef maar doorgaan.
Ik had zoiets nou zal je doorgaan ook dus toen ze na een gegeven moment wat moe begon te raken heb ik er even flink door laten galopperen zal je leren stomme knol
Ik was allang blij dat ik er NIET opzat pfff gewoon waardeloos als ze zich zo gedragen

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:36

hahaha... alle paarden zijn nu natuurlijk frisser als normaal..
Die van mij is ook fris moet in het begin echt heel erg oppassen maar hij loopt zo lekker dan !!! Echt heerlijk, lekker veel impuls daar profiteer ik lekker van

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:51

die van mij is het als ik een tijdje niet gereden of gelongeerd heb. Dan is ze veel schrikkeriger, normaal is ze nooit echt bezig met de omgeving maar als ik er weer voor t eerst (na 2weken) weer op ga is het net een bommetje. Soms is ze niet echt schrikkerig maar merk ik wel aan d'r dat ze wil lopen. Ze reageert veel feller op m'n hulpen en dribbelt af en toe een beetje als we aan het stappen zijn. Meestal vind ik het niet erg, ze draafd dan goed door en hoef er weinig voor te doen.
Alleen op de hulpen voor de galop reageert ze een beetje overdreven (paar sprongen omhoog)

M'n pony was vroeger echt erg in de winter. Ze schrok echt van alles, en de eerste paar rondjes ging ze meestal bokkend door de bak

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:28

knightloekie schreef:
hahaha... alle paarden zijn nu natuurlijk frisser als normaal..

nee hoor ik heb er 1 die heel nuchter blijft. Hij is alleen wat strammer met dit weer. Verder maakt het voor hem geen fluit uit
Hij zal nu iets frisser zijn, omdat hij al een poosje stilstaat, maar dan nog kun je er vaak zo weer opstappen en weg rijden. Niet te lang aan hem zeuren in de stap, maar lekker even laten draven. Ik zweer bij mijn nuchtere sjaak

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:49

Marrepar schreef:

Wat heeft dat scheren ermee te maken?

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:46

kwadraatje schreef:
Marrepar schreef:

Wat heeft dat scheren ermee te maken?

Dan hebben de paarden een deken om, wat je er met rijden natuurlijk afhaalt. Dan krijgen ze het koud en gaan ze nog harder

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:35

Clip heeft het ook zo erg, in de buitenbak niet vooruit te branden maar zodra je een bosrit maakt met dit weer lijkt het wel een renpaard. Ga je in de zomer dan kan je dr inprecipe een klein kind op zetten want dan zal meneer zichzelf niet moe maken hoor

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:37

OemmiejO schreef:
Dan hebben de paarden een deken om, wat je er met rijden natuurlijk afhaalt. Dan krijgen ze het koud en gaan ze nog harder

Ah, vandaar dat het me al opviel dat hij in de winter veel harder ging dan in de zomer

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:12

Ik vind het altijd wat appart om te lezen maar hier heb ik dus totaal geeen last van.Bij beide pony's niet de mijne is altijd heel nuchter maar de merrie van mijn vriend is wel een hittepetit maar ik kan zo opstappen en ze zal niet gaan bokken of gek doen.Ze zijn gewoon ergh braaf.Krijgen wel elke dag de gelegenheid om de voetjes te strekken doordat we ze ook elke dag los gooien maar soms doen ze gek en een andere keer staan ze maar wat.