steigeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

t0scA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:09

En misschien heeft ze wel mondproblemen en dat je daar na gaat kijken.

Wendy_N

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:08

ik ken de merrie.. het is namelijk ook mijn verzorgpaard
nee ze wordt niet geslagen met de zweep.. soms een enkele tik.. maar het probleem is gewoon als je geen zweep erbij hebt is het echt drama.. bij mn vriendin dan.. die hoeft er maar 3 m op te zitten en het begint al.. bij mij gaat ze harder maar echt steigeren doet ze niet.. maar je merkt gewoon dat ze het expres doet want zodra de zweep erbij is is het inééns over.. oke ze gaat dan wel wat harder maar dat gaat er wel weer uit..dan heeft ze toch geen problemen? dan zou ze het met zweep toch ook moeten doen en aan de longeerlijn? als ze echt pijn heeft dan zou ze het met zweep toch ook steigeren?

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:14

Wij hebben op stal een 3-jarige staan...inrijden enzo ging allemaal super tot 2 a 3 weken terug ze begon gewoon gigantisch te steigeren. Afgelopen maandag na de tanden laten kijken en idd we hebben er van de week weer op gezeten en het was helemaal over...!!!

dreambitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 15:08

er heeft zaterdag iemand voor mij erop gereden die wel vaker paarden heeft ingereden enzo. die gene zecht ook dat ze op het ene moment onwijs gevoelig rijdt en op het andere moment weer totaal niet. als ze uitwijkt en je drukt je kuit aan komt ze omhoog spoor je er daarna aan gaat ze naar achteren en wordt het alleen maar erger. op het moment dat hij haar naar voren wist te krijgen ging ze uit protest harder lopen op het moment dat er aan haar gevraagt werd rustiger te gaan lopen begon ze weer.

Sily

Re: steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:32

Ik zou even haar mond na laten kijken en als dat in orde of gebeurd is toch de zweep er bij houden.
Zolang jij die zweep niet misbruikt is het gewoon een hulpmiddel tot zij doorheeft dat er geen enkele reden is om omhoog te komen, waarom zou je hem dan opzij leggen?

Achteraf heb je er weinig aan, maar misschien voor de volgende keer, op het moment dat je paard dat voor de eerste keer doet kan je hem al beter zo op zijn flikker geven dat hij het wel uit zijn hoofd houdt om het ooit nog eens te doen, er zijn andere manieren om je te uiten *met op zijn flikker geven kan ook gewoon een gigantisch grote mond opzetten helpen, voordat Bokt over mij heen gaat steigeren *

En zoek een vast iemand die je helpt, niet iedere keer een ander met wat ervaring, maar iemand die ervaring heeft met jonge dieren en je dus ook echt kan helpen, voordat het paard niet meer rijdbaar is.
Zoals Kiwiko o.a.

daviano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:34

ik heb ook hetzelfde probleem met mijn verzorgpaardje , bij mij lijkt het ook gewoon alsof hij gewoon geen zin heeft in het rijden, en zodra ik met een zweep rij doet hij het niet, ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik nou moet doen dus ik zou graag ook wel wat willen weten!!

dreambitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 18:04

Sily schreef:
Ik zou even haar mond na laten kijken en als dat in orde of gebeurd is toch de zweep er bij houden.
Zolang jij die zweep niet misbruikt is het gewoon een hulpmiddel tot zij doorheeft dat er geen enkele reden is om omhoog te komen, waarom zou je hem dan opzij leggen?

Achteraf heb je er weinig aan, maar misschien voor de volgende keer, op het moment dat je paard dat voor de eerste keer doet kan je hem al beter zo op zijn flikker geven dat hij het wel uit zijn hoofd houdt om het ooit nog eens te doen, er zijn andere manieren om je te uiten *met op zijn flikker geven kan ook gewoon een gigantisch grote mond opzetten helpen, voordat Bokt over mij heen gaat steigeren *

En zoek een vast iemand die je helpt, niet iedere keer een ander met wat ervaring, maar iemand die ervaring heeft met jonge dieren en je dus ook echt kan helpen, voordat het paard niet meer rijdbaar is.
Zoals Kiwiko o.a.

we hebben ook een vast iemand die helpt en die onwijs veel ervaring heeft met jonge paarden het gaat nu ook al wat beter en als we met zweep rijden slaan we er niet mee want dan doet ze het niet meer het enige wat er dan gebeurt is dat ze rennen gaat;.

dreambitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 18:05

er is laatst naar haar tanden gekeken en niks mis mee;)

saleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:28

Bij ons op de manege houd niemand van steigerende paarden. Ik ben juist gek van steigerende paarden!

Afbeelding