Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

*
, bij mij lijkt het ook gewoon alsof hij gewoon geen zin heeft in het rijden, en zodra ik met een zweep rij doet hij het niet, ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik nou moet doen dus ik zou graag ook wel wat willen weten!!
Sily schreef:Ik zou even haar mond na laten kijken en als dat in orde of gebeurd is toch de zweep er bij houden.
Zolang jij die zweep niet misbruikt is het gewoon een hulpmiddel tot zij doorheeft dat er geen enkele reden is om omhoog te komen, waarom zou je hem dan opzij leggen?
Achteraf heb je er weinig aan, maar misschien voor de volgende keer, op het moment dat je paard dat voor de eerste keer doet kan je hem al beter zo op zijn flikker geven dat hij het wel uit zijn hoofd houdt om het ooit nog eens te doen, er zijn andere manieren om je te uiten *met op zijn flikker geven kan ook gewoon een gigantisch grote mond opzetten helpen, voordat Bokt over mij heen gaat steigeren*
En zoek een vast iemand die je helpt, niet iedere keer een ander met wat ervaring, maar iemand die ervaring heeft met jonge dieren en je dus ook echt kan helpen, voordat het paard niet meer rijdbaar is.
Zoals Kiwiko o.a.