verschill tussen een martingaal en een thiedeman teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Palma_Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:11

Ik hoor vaak dat je beter een slof kan gebruiken want die zit niet vast en een thiederman wel klopt dit????

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:52

een thiedemann is beter, mits goed bevestigd, omdat de meeste mensen een slof verkeerd gebruiken, als een thiedemann goed is ingesteld, dan werkt ie noit te sterk in, een slof kan tijdens het rijden teveel worden aangetrokken

Dagmar_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:43

Een thiedeman teugel is eigenlijk hetzelfde als een slofteugel

Ik rijd zelf met een slof soms,op wandeling kan hij soms nogal roemoerig zijn en heel de tijd willen rengalop doen.
Maar als je met slof rijd moet je weten hoe anders schaf je het bebst niet aan!!

Wat altijd het best is is om je paard er gewoon op te trainen en uittezoeken waarom hij dit altijd doet.
De mijne doet het bv wel eens vaak omdat hij op wei staat tussen een kudde met paarden..
En als ik in de paddock rij merk ik dat als hij zich met zijn hoofd naar de wei toe draait hij hinikt en met zijn hoofd nogal hoog begint te lopen als hij wegkijkt ervan heb ik dat probleem meestal al minder ..

Maar je mag dan ook nooit met een thiedemanteugel springen ..
Want een pony/paard moet genoeg ruimte hebben in zijn sprong..
;)

Dagmar_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:47

Palma_Dees schreef:
Ik hoor vaak dat je beter een slof kan gebruiken want die zit niet vast en een thiederman wel klopt dit????

Ik heb zelf een slof maar gebruik deze niet vaak..
Een thiederman kan nooit veel kwaad doen als je hem juist insteld
En een slof word bij de meeste mensen die ik ermee zie rijden helemaal verkeerd gebruikt :s
op een slof mag bijna geen druk zitten als je paard in de juiste houding zit dan moet hij een beetje losjes hangen als hij omhoog komt voelt hij de druk terug en vind hij het aangenamer om terug naar onder te gaan :)