ach ja, een fjord met dit frisse weer, dan kun je ook wel beetje rekenen op overenthousiast gedrag
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

chopard schreef:hallo![]()
ik heb het ook met mijn dressuur paard maar die heeft het op rechts maar al wil ik dan overgangen wil rijgen word ze enorm sterk en vast wat moet ik dan doen?
kan iemand mij ook helpen
Loslaten en zitten das alles
eerst reactie is altijd trekumopderem
terwijl de juiste reactie is hand naar voren, been eraan en zitten

Vjellko schreef:hahaha precies.
hoe vaak ik niet in die 2strijd zit
niet eraan zitten suus
jamaar hij gaat te hard
neee been eraan
jamaar das toch niet logisch
jawel , nou nee niet logisch maar zo werkt het wel
zucht... weet ik weet ik
*oeps* trok ik toch bijna weer
NIET DOEN!
Ik kan zoo goed in discussie met mezelf![]()
![]()

joepiedepoepie

clauw schreef:zo klein mogelijke volte !!! zo klein als je kan.......dan zal ze wel het harde galoperen verminderen.
Groetjes Clauw

)
)

Nannes schreef:Nu heeft iedereen het hier over teugels los en been eraan. het werkt wel, maar zodra je gewoon weer contact hebt met de teugels, gaat ze weer in 'gevecht'(hangen in de teugels, tong der uit). Maar hoe krijg je het dan weer zo dat je wel weer gewoon met teugels op maat kan rijden (galoperen)? Ik heb nl het idee dat ik alleen nog maar 'normaal' kan galoperen met losse teugels.
In draf gaat dit al steeds beter. We weten ook dat ze niet helemaal recht is, maar dat gaat al steeds beter en daar zijn we ook al mee aan het oefenen (met tips van Bets hier op bokt).