Dressurzadel...welke kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kath_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:00

Neem eens een kijkje op www.heuvelhoeve.nl

Ze zijn gister langs geweest en ik ben er echt zeer tevreden over!!
En zij was al de vierde 'zadelmaker/passer' die langskwam

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:10

Kath_ schreef:

de site ziet er goed uit
lijken me wel vakmensen die weten wat ze doen
eentje om te onthouden

Lusitano

Re: Dressurzadel...welke kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:16

de heuvelhoeve is dus ook de enige zadelmaker in NL die Harry Dabbs zadels verkoopt. Ik ben ook een tevreden klant.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:05

Hulsebos!! Ik heb zelf ook rugklachten en heb een hulsebos laten aanmeten. Al met proefrijden merkte ik meteen verschil en ze zitten echt super!!

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:13

Kath_ schreef:

hier heb ik mijn nieuwe zadel ook van gekocht. Dit echt een zadelmakerij met verstand. Super gewoon. Echt niks negatiefs over te zeggen. Ik heb zelf een vhz zadel (de jaguar XJK) en het zit nog lekkerder dan onze bank en sam is er ook erg blij mee!!

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:51

Ik heb een hulsebos WB 3 deze heeft een diepe zit en je zit echt in t zadel. Dat vond ik in t begin wel fijn omdat ik niet zo goed kon zitten.
Voor mn paard heb nu een dynamic dressage ( ook Hulsebos) bij deze zit je veel meer in het paard zeg maar..je hulpen komen nog fijner door. Echt een aanrader. Gelukkig heb ik geen last van rugpijn dus ik weet niet hoe dat voelt bij deze zadels.

Succes ermee

Mirjam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:33

Ik heb precies dezelfde zadels gehad!
Omdat ik moeilijk zat heb ik eerst de WB 3 gehad, maar daarop kon ik uiteindelijk niet goed meekomen in de middendraf met doorzitten. Nu heb ik de dynamic dressage en dat is echt een superfijn zadel!
Zowel mijn paard als ik hadden vaak last van de rug en met een Hulsebos zadel is dat verleden tijd.

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 00:51

Heb zelf ook niet lang geleden een nieuw zadel moeten kopen. Na veel zadels te hebben geprobeerd bleven passier en euroriding over, waarna ik voor de euroriding heb gekozen. de prijs/kwaliteit verhouding is prima. de passier zat natuurlijk super, maar de euroriding zat ook prima en het paard beviel beiden. De prijs heeft mij overgehaald en nu ben ik superblij met mijn euroriding.

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:10

Mirjam schreef:
Ik heb precies dezelfde zadels gehad!
Omdat ik moeilijk zat heb ik eerst de WB 3 gehad, maar daarop kon ik uiteindelijk niet goed meekomen in de middendraf met doorzitten. Nu heb ik de dynamic dressage en dat is echt een superfijn zadel!
Zowel mijn paard als ik hadden vaak last van de rug en met een Hulsebos zadel is dat verleden tijd.

Hah toevallig ik heb de WB 3 nog voor mn pony's. Dynamic dressage voor mn paard maar vind die veel fijner

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:29

ik vind de ainsley helemaal geweldig! voor zadelmakerij kun je ook naar van rijss uit zevenhuizen!

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:19

Een KN is ook een echte aanrader!

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:59

Ik zweer ook bij een Kn

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:26

klomp schreef:
ik vind de ainsley helemaal geweldig! voor zadelmakerij kun je ook naar van rijss uit zevenhuizen!

maar bij van rijs zal je geen ainsley kunnen kopen
hooguit 2e hands, maar Jan is echt geen fan van ainsley...

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:34

ik zou zelf voor hulsebos gaan,
ik heb zelf een wb3 en je zit wordt er veel beter van, 1 nadeel heb je een trapkoe dan is het niet de juiste keuze ivm de beperkte vrijheid in het zadel...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:23

Grappig dat zoveel mensen de Wb3 verkiezen boven de Wb4, die vond ik ook niet fijn zitten

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:03

Voor iedereen met een WB3: vraag bij de volgende vulactie om een proefritje met de dynamic dressage. Dat zadel geeft je steun, zonder je te beperken. Wel even doorsparen

KN zadels zitten ook fijn, maar volgens mij hebben die geen flexibele bomen (of inmiddels al wel?).

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:31

Mirjam schreef:
Voor iedereen met een WB3: vraag bij de volgende vulactie om een proefritje met de dynamic dressage. Dat zadel geeft je steun, zonder je te beperken. Wel even doorsparen

KN zadels zitten ook fijn, maar volgens mij hebben die geen flexibele bomen (of inmiddels al wel?).

hoe duur is die dan?

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:44

ik zelf heb een merovech, al vind ik het niet zo'n fijn zadel. Erg fijne zadels vind ik euroriding en hulsebos. Niet de goedkoopste, maar wel erg fijn!

xxRavernaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 01:10

hoi hoi

Als je de isabell werth lekker vind zitten nou ik heb hem in de leren versie hoor. Heb zelf eerst altijd de wintec versie gereden , maar zat in het leren meer in he midden van mijn zadel hij rijdt echt heel lekker en het is niet zo van dat gladde leer. Ik kan hem aanraden.

Groetjes

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:06

Ik heb een Hulsebos WB euh.. 6 geloof ik.
Een regelrechte stoel, je wil er niet meer vanaf.
Heeft mij erg geholpen omdat ik moeite heb met 'zitten', voor mij niks anders meer.

Zat laatst nog op een Kieffer, voordat ik mijn Hulsebos had vond ik dat fijne zadels.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:58

Ik dacht ook altijd dat ik een zadel moest hebben met een diepe zit omdat ik ook altijd bij het rijden veel rugpijn heb.
Ik heb vanalles geprobeerd. Maar juist door die gedwongen houding in die kom kon in niet lekker zitten en werd ik steeds terug in het zadel gegooid wat extra pijn veroorzaakte (vooral op mijn paard met nogal 'hoge' gangen.

Uiteindelijk heb ik een Daaleman met een vrij vlakke zit en een gelzitting.. Heerlijk.

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:46

ik heb een prestige Venus en ik moet absoluut geen ander meer! ik denk dat ze vrij duur zijn, maar ik vind hem absoluut het geld waard! Hij heeft extra steun aan de benen en heeft een niet zo uitgesproken diepe zit, maar wel met gel in! zit zalig, er is geen enkel zadel dat daaraan kan tippen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:46

Voorlopig geen andere meer als mijn Euroriding Luxor!!!

Ben er bijzonder blij mee, zit echt super

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:18

Ik ben juist ZEER ontevreden over de Heuvelhoeve. Ze zijn langs geweest met diverse zadels. Uiteindelijk een volgens haar perfect passend zadel gekocht (wat nog boven mijn budget zat ook). Na 1 week al begon mijn pony moeilijk te doen met rijden. Iemand laten kijken en dat zadel bleek dus echt voor geen meter te passen. Naar Heuvelhoeve gebeld en kreeg als antwoord : 'ik heb je een passend zadel verkocht, dus kan er niets meer aan doen'. Voor mij nooit meer een zadel daarvandaan.

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:22

Mijn advies:
Laat ze bij je langs komen, met veeel verschillende zadels. Pas ze eerst goed op je paard. Dat is ook erg belangrijk, een zadel moet eerst goed op je paard passen, anders krijgt die een pijnlijke, stijve rug en kan je nooit meer lekker zitten. De zadels die goed op je paard passen, moet je 1 voor 1 zelf uitproberen. Rij er echt even een tijdje mee.
Een zadel is duur genoeg, verkeerde zadels geven erg veel problemen. Een goede zadelpasser/ verkoper zal dat doen. Maar laat je wel even informeren naar zo'n goede zadelpasser in de buurt.
Het merk maakt niet uit, als het maar goed ligt op je paard en lekker zit voor jou!