Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
, maar touwtjes met een stukje elastiek ertussen wel, omdat die net ff die 'oplawaai' minderen, zonder dat ze kunnen gaan hangen. 
MISTRAL94 schreef:Maar heb je ook eerst uitgezocht waarom je paard zo bokte?
Riant schreef:Bijvoorbeeld bij een paard dat wil steigeren die krijgt welzeker een oplawaai in de mond, die hem er hopelijk van weerhoud de lucht in te gaan.
Ik vind een slof in veel gevallen ook helemaal niet ideaal maar in sommige situaties wel een effectief hulpmiddel.
Maar niet omdat je paard niet aan de teugel wilt, want door de slof krijg je dus die valse knik waarbij het punt tussen de oren niet meer het hoogste is. judithh schreef:ik zeg alleen maar....lees mijn onderschrift!!!

judithh schreef:ik zeg alleen maar....lees mijn onderschrift!!!
Maar goed ieder zijn eigen mening! MISTRAL94 schreef:judithh schreef:ik zeg alleen maar....lees mijn onderschrift!!!
Dat vind ik ook dikke onzinMaar goed ieder zijn eigen mening!
whisperramse schreef:ok, ik zit dus met enkele vragen, over de slofteugel.
hopelijk kunnen jullie mij helpen!
*wie is er tegen, wie is er voor?
Ik ben er tegen, meestal als je een hulpteugel nodig hebt is er 10 stappen terug al iets niet goed gegaan, zet dan die 10 stappen terug en los dat op.
*wat zijn de voor- en nadelen?
Mensen gebruiken hem om een probleem te verleggen, een voordeel kan ik zo even niet bedenken.
*welk nut heeft het?
Ik zie het als een probleem verleggen, meestal dan
*wie van jullie gebruikt het?
Ik heb het net als andere gerust wel eens geprobeerd, maar zag er echt het nut niet van in, dus liet het bij een enkele keer. Heel soms als ik mijn fjord eens lekker wil rijden gebruik is de 1e 5 minuten een slof, dan loopt hij daarna altijd wel fijn ontspannen. Maar meestal rijd ik hem gewoon zelf nagevelijk.
*kan je hem ook een bijvoorbeeld een paar weken gebruiken en dan eraf halen, of is het een middel waar je altijd moet terug naar grijpen?
Ik denk dat het van de graad van africhting van je paard afhangt, een paard moet namelijk voldoende getraint zijn om goed nagevelijk te kunnen lopen, daar verandert in mijn ogen een slof weinig aan.
*wat is de beste methode, tussen de benen door of aan het zweetblad?
Ik heb hem meestal tussen de benen.
*wat kan het bij slecht gebruik aanrichten?
???
laat me iets weten
lailapri schreef:Verder vind ik dus bijvoorbeeld als je hem gebruikt omdat je paard te bazig is je hem beter op de grond kunt vertellen wie de leiding is en dan rustig weer aan het rijden kan gaan.
MeiaLuna schreef:Lacuna,je zal er voor mij toch een tekeningetje moeten bijmaken want ik snap het niet ...dan gebruik je de slof als teugel?of heb ik het nu mis?

mijns inziens het enige juiste gebruik van zo'n onding. Citaat:judithh schreef:
ik zeg alleen maar....lees mijn onderschrift!!!
en ik heb daar maar 1 antwoord op: bullsh*t
Urielle schreef:lailapri schreef:Verder vind ik dus bijvoorbeeld als je hem gebruikt omdat je paard te bazig is je hem beter op de grond kunt vertellen wie de leiding is en dan rustig weer aan het rijden kan gaan.
Dat vind ik te simpel gedacht. Er zijn ontzettend veel paarden die op stal superbraaf zijn maar onder het zadel draken van paarden. Dan heb je nog de paarden die in de bak ontzettend braaf zijn maar zodra ze buiten komen niks anders doen dan proberen op hun achterbenen om te draaien en weg te stieren. Met die paarden kun je op de grond niks beginnen, want die weten prima dat ze er al vijftig ruiters af hebben gekregen en dat jij de volgende bent, mijn kapotte schouder getuigd, ik wou dat ik op dat moment een slof eraan had gehad.
irish_lady schreef:judithh schreef:ik zeg alleen maar....lees mijn onderschrift!!!
en ik heb daar maar 1 antwoord op: bullsh*t
Maar ik blijf iig ook bij mijn standpunt