Help!het klikt niet tussen mij en mijn paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 21:59

Reactie op aktie, veel likken aan zoutblok = dorst, dus veel drinken = veel plassen. Is waarschijnlijk niet iets om je zorgen over te maken.

OemmiejO

Re: Help!het klikt niet tussen mij en mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:01

ja, ik snap het.. natuurlijk is het vervelend om te zien als "anderen al verder zijn" .. maar vergeet niet, als je eenmaal door deze "moeilijke" periode heenbent, je wel weer stukken beter hebt leren rijden!!

leuk dat het zo goed ging vandaag!!
ik hoop iig dat je paardje niks heeft.. :|

Zen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 22:02

nee het was daarvoor al dat hij al veel plaste en dronk ik weet het ook niet,kijk het nog een weekje aan

Zen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 22:08

@kriss25 oja het paard staat trouwens bij breda in de buurt

Kim82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:07

Ik denk ook dat je even terug moet naar de basis. Probeer eerst op de grond een goede duidelijke verstandhouding met je paard op te bouwen. Misschien eens wat vrijheidsdressuur?
Hij ziet jou duidelijk niet als leider. Ga werken aan vertrouwen en respect.

De een vindt 3 maanden lang maar ik vind het nog wel meevallen. Ik zou niet zo snel opgeven. Probeer het als een uitdaging te zien. Helemaal omdat je weet dat hij het wel kan.
Aan de andere kant kan ik me ook heel goed voorstellen dat je gefrustreerd raakt. Helemaal als je graag verder wil in de dressuur.

Dit is mijn mening. Als jij het niet op kunt brengen of er niet achter staat denk ik dat het voor het paard en voor jou beter is om een nieuwe eigenaar te zoeken.

Animae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:42

Ik heb/had gewoon precíes hetzelfde met mijn paard.
Ze is (al) 14 jaar, en heeft vroeger M dressuur gelopen.
Maar van die Mdressuur ervaring voel je echter niet veel, en daarbij heeft ze ook nog een dominant karakter ook!
Toen ik haar (3 maanden) geleden kreeg, kon ik niet eens fatsoenlijk met haar aan de hand lopen! Ze liet me gewoon letterlijk alle hoeken van de stal zien!
Dus meteen elke dag begonnen met grondwerk, buiten wandelen en respect "afdwingen". En na een paar dagen zag je warempel verbetering.
Nogsteeds niet optimaal, maar er wás verbetering.
Zij heeft ook een betonnen mond, en erg snel de neiging om te gaan hangen, nou de eerste weken had ik gewoon de blaren op mn vingers staan!

Ik heb toen óók een tijdje gehad, dat ik echt niet wist wat ik er mee aanmoest.. Ze bleef maar met mij aan de haal gaan, en ze had gewoon géén respect voor mij.

Gelukkig heb ik een erg goed instructice waarvan ik de eerste paar weken meteen 2 tot 3 lessen per week van had, en toen zag ik gewoon meteen dat ze het wél kon en dat het gewoon aan mezelf lag!
Als mijn instructrice erop zat liep ze ook de sterren van de hemel, en zodra ik erop kwam was alles weer weg
Zo kwam ik er dus toch achter dat ik wat fout deed, en toen maar gaan oefenen en oefenen. Nu heb ik eindelijk het gevoel dat ik het rijden een beetje onder de knie heb..

Het gaat nu gewoon zo goed, en ik heb haar nog maar 4 maanden..
Ik merk gewoon toch al dat ik een beetje een "band" met haar aan het opbouwen ben, waar ik uiteraard best wel trots op ben, aangezien ze niet het makkelijkste paard is.

Ik vind zelf ook longeren met bijzet/pessoa/dubbele longe een zéér goede oefening, want hierdoor geef je je paard de kans om lekker te ontspannen en laag te lopen, zonder dat je zelf in zn mond zit te trekken en te doen!

Het belangrijkste is nog dat je paard (uiteraard) respect voor jou heeft, maar heb dan ook respect voor je paard!
Want zo kom je uiteindelijk het verst van allemaal!

Dus geef (nog) niet op, en ik wens je verder veel succes!

monsera

Re: Help!het klikt niet tussen mij en mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:22

Zen schreef:
had me van te voren bedacht dat ik strenger tegen hem zou zijn als hij me bijv. overhoop loopt,en wat denk je hij was poeslief deed geen stap verkeert volgens mij kan hij gedachten lezen ofzo

Heb besloten dat ik de uitdaging met hem aanga en dat ik er waarschijnlijk veel van kan leren

Doordat jij al van te voren dit had bedacht neem je een andere houding aan en weet je paard precies wat hij aan je heeft.

Punt 2 goed van je het komt echt wel goed gewoon je ding blijven doen en dan komt het allemaal wel goed.Blijf rustig en wil niets overhaasten.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:28

lief, ik denk dat je gewoonweg een TE goed paard hebt gekocht. Het enige wat jij moet doen is doorzetten, leren van het paard, goed lessen blijven volgen......... je instructeur heeft gelijk. Goed erbij rijden van achteren los laten aan de voorkant en dat is moeilijk, heel, heel moeilijk......... zeker als ze je willen verleiden tot vastpakken..

je komt er wel, zeker als je goede begeleiding hebt.

eventinggirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:27

volgens mij is je paard ontzettend dominant, dit was mijn vierjarige hengst vroeger ook..je kan het er in principe uit krijgen, alleen is het niet echt diervriendelijk..
xxx