Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_SteR_ schreef:Nou, mijn instructrice kon aan zijn hele bouw en koppiej zien dat hij een "draver" is geweest.. Ik heb hier verder ook geen verstand van hoor!
Het maakt verder eigenlijk ook geen verschil hoe en wat hij vroeger allemaal gedaan heeft, ik zat gewoon even met het probleem van dat draven..
Maarja, ik ben gewoon blij met hem, wat voor ras het dan ook maar is. Misschien heeft zij het gewoon iets verkeerd gezegd..![]()
Zou best eens kunnen...
Nog bedankt voor je tip, dit zou misschien ook best wel eens goed zijn.
. Heb je hem gekocht als engels volbloed dan? Bovendien is het inderdaad het belangrijkste dat je blij met je paard ben.
. wkoekoek schreef:_SteR_ schreef:[Zijn ras is Engels volbloed, en we denken dat hij vroeger voor de sulky heeft gelopen...![]()
Verder bedankt hoor...
[/quote]
Volbloeds lopen niet voor de sulky, dat zijn alleen de dravers.
wreckh schreef:
Sorry, maar mijn draver heeft ook volle engelse volbloed papieren. Dus dat kan wel degelijk. Draver is wel een ras, maar je hebt ook dravers van een ander ras!
Kris25 schreef:Wel eens geprobeerd om teugels los te laten en kuit bij te drijven?
ultima schreef:Hoi,
mijn eerste paard was een draver, ze is nu 24 jr en met pensioen.
Ik heb haar het eerste jaar met tiedeman gereden omdat dit ten eerste een paard vriendelijke hulpteugel is en er op wedstrijden door pony ruiters mee los gereden mag worden(dit zegt al genoeg)
Maar ten tweede omdat dravers en volbloeden altijd snelheid maken door hun hoofd in een bepaalde hoge houding te houden.
wanneer het paard dus in een lage ontspannen houding loopt ontspant het zo dat het ook vertraagd.
Let alleen wel op paarden die op de baan hebben gelopen hebben moeite om aan de teugel te lopen en worden daar benauwd door omdat de longen niet gewend zijn op die manier te buigen en ze altijd op een bepaalde manier hebben getraind.
Bouw dit dus langzaam op.
Sily schreef:Misschien een idee om als ze weer wat drukker wodt te gaan stappen, 1 rondje met lange teugel ontspannen en dan weer oppakken.
Even de rust erin zeg maar.