Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Moniek schreef:sorry ik bedoelde foto 4 haha ja ik kan niet tellen erg he? haha
Kafue schreef:Bij een foto kun je wel degelijk je een beeld vormen. Maar lijntje kun je niet trekken je moet naar het geheel kijken. En een aantal fotos neigen naar op de voorhand.
karijn schreef:Wat een lap tekst zeg, overgeschreven uit een boek?
Het lastige van de foto's is inderdaad dat het een momentopname is. Wil je een oordeel van je mede boktschrijvers? Dan zou je een video op bokt moeten plaatsen van tenminste 10 minuten. Dat zal dus niet werken.

Kafue schreef:Daar kun je lang en kort over discussieren. Die tijd kun je ook gebruiken om je paard te zadelen en weer van achter naar voren met zit, been naar de hand toe te drijven.

Kafue schreef:Dragen is belangrijk dat komt niet vanzelf daar moet je actief voor rijden.
Natuurlijk komt het wel maar na jouw actieve inbreng en niet vanzelf er zijn maar weinig paarden met een goede eigenhouding. Het geheel is idd ontspannen gereden en ziet er goed uit, maar je moet nu gewoon meer gaan vragen.
Overleg maar met je instructeur beide paarden lijken er aan toe te zijn. Natuurlijk is het ook een kwestie van ervaring, maar die krijg je alleen door veel verschillende paarden te rijden, te voelen en les te hebben van een goede instructeur of instructrice.
Moniek schreef:jou paard loopt goed techt gericht dat kan je heel goed zien op de foto's heel goed zelfs want je ziet dat de achterhoef in of over de afdruk van de voorhoef treed.
jou paard loopt dus zeker niet uitelkaar.
Moniek schreef:ik vind foto 3 een prachtig plaatje.
hij heeft een mooi orenspel.
de hals vind ik mooi op lengte en goed gevuld in de bovenlijn hij is dus bol aan de bovenkant tussen schoft en nek.
hij draagt zijn staart ook lekker los en soepel zover ik dat kan zien
hij mag alleen iets meer naar boven komen zodat zijn oortjes het hoogste punt worden

Moniek schreef:je kan niet verwachten dat een jong paard al veel front heeft dat krijg je alleen door training.
Moniek schreef:nog wat ja ik ben vervelend
over het teveel op de voorhand lopen is heel makkelijk om te zien
je paard loopt veel te diep met zijn hoofd naar beneden.
je ziet dat hij veel gewicht op de voorhand drukt hij hangt dus op de teugels
ik zeg altijd hij wil net als een struisvogel met zijn hoofd het zand in.
Wat je eraan kan doen is longeren dat werkt als een trein en jij hebt ook veel meer zicht naar je paard je ziet alles dat is anders dan dat je erop zit.
maar gebruik geen bijzetteugels waar hij makkelijk op kan hangen en zet hem nooit te hoog in.
met de touwtjes werkt het prima.

Okkie1 schreef:Moniek, dan zal ik het verkeerd opgevat hebben, zo kwam het iig op mij over in jou stukjes
Front is gewoon de voorkant van het paard, de schouder, hals. Front is dan ook de engelse benaming voor voorkant
Kafue schreef:Bij ons lopen driejarigen die net een maad of drie vier onder het zadel zijn al naar de relatieve bij hun trainingsniveau passende oprichting toe.
Deze paarden staan wereldwijd bekend als paarden met veel front, veel oprichting, en veel rugklachten. Daarbij hebben die paarden die op de duitse manier getraind zijn vaak problemen met het vertrouwen in de ruiter 
Moniek schreef:haha is gewoon moeilijk vind ik om de juiste woorden te vinden sorry daarvoor.
maar je hebt ook gelijk allebij denk ik zeggen het alleen anders.
maar heb ook ff in je profiel gespiekt ziet er mooi uit hoor
Wel leuk om zo elkaars kennis overtedragen

Kafue schreef:@Okkie1 omschrijf de defenitie "Duits gereden paard" Ik ken namelijk geen duitse manier van rijden.
Ik ken wel een klassieke manier van rijden.

Kafue schreef:Het paard van achter naar voren rijden naar de elastisch vriendelijk vragende hand toe.
Kafue schreef:Rugproblemen zouden kunnen ontstaan als het paard zijn rug stijf houd of als de ruiter het paard in een gedwongen houding trekt. Die twee passen niet bij onze manier van rijden.
Kafue schreef:Wij rijden volgens de zes begrippen die een leidraad vormen in onze manier van rijden. De manier is gebasseerd op het rijden met gevoel, verstand en vriendelijkheid. Wij vinden de takt, aanleuning, ontspanning, schwung, recht richten en verzameling namelijk erg belangrijk.
Kafue schreef:Daarin leren we het paard om de ruiterhand op te zoeken niet andersom wij zoeken de mond niet op, begrenzen wel maar met een zuivere hand geen blokkerende hand, dus wij laten de paarden de mogelijkheid om hun passen af te maken daar anders de TAKT verloren gaat.
Kafue schreef:Ik ken wel paarden die het vertrouwen in de ruiter kwijt zijn, maar die zijn niet gereden op de manier zoals wij de klassieke dressuur geleerd hebben, die zijn gereden door ruiters die vergeten zijn dat het paard een levens wezen is waar je respect voor moet hebben.
Kafue schreef:Ik denk dat Jij en ik een andere mening hebben over oprichting. Waarneer namelijk de takt, de aanleuning, de ontspanning en de schwung bij het hjonge paard bevestigd zijn is het tijd voor de volgende stap in het leerproces het ontwikkelen van meer evenwicht op de achterhand, eerste belangrijke punt is het rechtrichten. Beide dingen zijn bereikt en die bereik je vrij snel.

Kafue schreef:Je moet daar ook niet zo moeilijk over doen, reite dein pferd vorwarts und richte es gerade.
Ik kijk ook naar het totaalplaatjes en de blik van het paard. Die twee zijn er aan toe. Dus gewoon doen actief voorwaarts naar de vragende hand toe.
) dus geen flauw idee wat dat betekend 
(o.a om bovengenoemde reden.)
.
georgia schreef:Verder wat betreft de foto's tsja daar laat ik mij niet over uit. zoals gezegd het is een moment opname alhoewel ik er wel vanuit ga dat de beste foto's geplaatst zijn en wat je je ziet dus ook het max kunnen van deze ruiter met dit paard is. Wel vind ik het raar dat er eerst om commentaar gevraagd word en vervolgens gezegd word dat je dit niet kan zien aan een foto.