Ik weet me geen raad meer.. verkopen of toch niet?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eusebio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:04

vera schreef:
onley schreef:
en met en met ben ik weer met hem gaan doen tot het punt weer kwam hij me ging *testen*
toen heb ik hem gebroken

,

Van dit soort adviezen ga ik spontaan

Ja hier nog iemand....................
En trouwens dit paard is heel goed te verkopen voor de juiste ruiter.
Laatst bijgewerkt door Eusebio op 27-10-05 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:13

zoals ik het hoor nu van Eusebio.. dan heb ik zoiets van verkopen want als het tussen jou en je paard niet klikt, dan zal het nooit echt goed gaan denk ik,... al had het wel echt zegmaar ware liefde geweest om het zo maar te zeggen, dan had ik haar niet verkocht.. wel DA en fysio bijgehaald om te kijken wat er nou is en een oplossing.. maar klikt het niet tussen paard en ruiter.. zal je ook nooit echt heel ver kunnen komen met je paard... vind ik.. (persoonlijke mening) en als je zegt dat ze allebij nog groen zijn.. is het voor gucci_girl natuurlijk ook niet echt perfect als je paard dan ook nog groen is.. Eusebio ik denk dat jullie de goede beslissing hebben gemaakt!!

Eusebio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:18

De beslissing is nog niet helemaal definitief, maar kreeg net weer een sms van Gucci_girl dat het haar echt allemaal teveel aan het worden is.
In ieder geval zal ik haar helpen en steunen met de juiste beslissing.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:23

als ze het niet meer ziet zitten moet ze het paard gewoon verkopen. Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om dit gedrag te achterhalen. Het komt mij ook heel onvoorspelbaar over.

Saar4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:28

Heeft ze alleen last van die explosieve buien onder het zadel of ook op andere momenten?

Hoe is ze in de omgang qua gedrag? Ook onbetrouwbaar?

Birta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:35

Ik maak uit het bericht van Eusebio op, dat het heel lang heel goed is gegaan. En dat het paard ook bij haar 'flipt'.
Dan denk ik dat het niet ligt aan het ontbreken van een 'klik' (want het ging toch heel lang heel lekker?).

Het gedrag zoals beschreven lijkt mij absoluut niet typisch voor 'puberen' of 'uittesten'.
Er zijn al een aantal mogelijke oorzaken genoemd (extreme hengstigheid, baarmoeder/eierstokken, ruggewervels, zenuwknelling), lijkt me wel de moeite waard om dat eens goed na te laten kijken.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:39

Hej,

Klinkt wel zweverig en ik weet ook niet zekers of ik er in moet geloven, maar misschien kan je iemand laten "praten" met het paard (als je inderdaad haar goed hebt laten nakijken). Kost niet heel de wereld en wellicht komt er wat uit. Ik geloof dat ene Annika hier op bokt het ook doet, ik heb er al wel frappante verhalen van gelezen in ieder geval.

Verder denk ik dat het wel een slimme zet is om te verkopen, als je zo bang wordt van je paard is het niet leuk meer, ook al kan het dier er niks aan doen. Ik denk niet dat je ten koste van alles moet proberen om het toch te laten werken. Koop een braaf paard waar je weer vertrouwen in krijgt zou ik zeggen, het geeft niks, misschien is iemand anders er helemaal wijs mee!

Naomi_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:41

hay ,,
ik ken jou en het paardje natuurlijk niet,, je moet doen wat je hart zegt te doen en niet wat andere je inwrijven. als de een zegt dat je paard het geld niet waard is moet je daar niet naar luisteren elk paard is zo zijn geld waard! ( vind ik dan hea ) Ik zou zo niet kunnen zeggen wat het is,, maar laat toch iemand naar haar rug kijken of misschien heeft ze ergens anders last van ... probeer het niet te snel op tegeven,, maar het moet natuurlijk wel klikken tussen jullie anders heeft het ook niet zo veel zin,, en misschien is er dan iemand die wel met haar klikt.. als je haar verkoopt zou ik wel een gepast baasje zoeken maar ik denk ook wel dat jij dat doet nou heel veel suc6 er mee ik hou het hier allemaal wel in de gaten wat je er mee doet

Naomi_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:49

mhmh ik heb alles nog eens goed gelezen en nu heb ik beetje spijt van het vorige mailtje misschien is het toch idd beter om naar een paardje te zoeken die wel de klik met jou heeft! je moet zelf weten wat je doet maar hetzou denk ik wel het beste zijn! suc6 ermee en ik hoor graag wat er verder gebeurd!!

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 18:41

he *** zat ik een lang verhaal te typen was het ineens weg nou even opnieuw...

Birta schreef:
Ik maak uit het bericht van Eusebio op, dat het heel lang heel goed is gegaan. En dat het paard ook bij haar 'flipt'.
Dan denk ik dat het niet ligt aan het ontbreken van een 'klik' (want het ging toch heel lang heel lekker?).

Het gedrag zoals beschreven lijkt mij absoluut niet typisch voor 'puberen' of 'uittesten'.
Er zijn al een aantal mogelijke oorzaken genoemd (extreme hengstigheid, baarmoeder/eierstokken, ruggewervels, zenuwknelling), lijkt me wel de moeite waard om dat eens goed na te laten kijken.

Het is ook heel lang goed gegaan. Ik heb haar nu een jaar en bijna 3 maanden en het is nu ongeveer 2 maanden aan de gang. Buiten hetgeen dat ze bij mij zo kan flippen doet ze het bij Eusebio ook en zij heeft wel ervaring dus ik concludeer eruit dat ervaring niet oplossing nummer 1 is. Het is een probleem vanuit mijn kant maar ook vanuit de kant van me paard. Er kan lichamelijk of geestelijk iets aan de hand zijn of omdat ze gewoon zo jong is. (ze is trouwens net 5 geworden en pas echt bereden vanaf haar 4e) Ik rij nu 11 jaar paard maar heb in die tijd niet eerder een eigen paard gehad of jonge paarden gereden. Misschien mankeert ze wat of niet. Dat is zo niet te beslissen. Maar wat Eusebio al zegt.. misschien is het toch beter om een ander paard te gaan zoeken. Ik ben niet zo'n held met paarden om ze verkeersmak te maken of aan verschillende terreinen te laten wennen o.i.d. Hoe wil ik dan ooit wedstrijden gaan rijden wat ik zo graag wil? Dan kan ik haar wel laten trainen door iemand maar daar gaat gemiddeld 850 euro per maand inzitten wat we al berekend hebben. En dan heb je de duurste nog niet eens uitgekozen! En dan is het nog te betwijfelen of het probleem niet terugkomt. Dan is het ook weggegooid geld. Ik heb alles voor der over maar ik ben nog een student en moet het grotendeels hebben vanuit de portemonnee van me ouders en daar groeit het geld ook niet op de rug. Ondanks ik de positieve en negatieve punten op een rijtje heb kan ik nog geen beslissing maken. Vindt het zo moeilijk Maar dat komt nog wel.. en niet over 2 maanden maar binnenkort...

gucci_girl

Re: Ik weet me geen raad meer.. verkopen of toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 18:46

voor degene die nog niet in me profiel hebben gekeken.. hier 2 recente foto's van me paard die ik gisteren heb gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:03

Komt je paard veel op de wei?
En is er veel verschil kwa stal met waar je vroeger stond?

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 19:26

ja verschil is er wel.. op me vorige stal stond ze de hele dag op de wei buiten het rijden om en 's nachts stond ze op stal.. hier staat ze nu binnen ivm. het slechte weer en de wei die slecht is.. anders mogen ze maar 2 uur per dag op de wei maargoed.. daar zal het probleem echt niet door ontstaan hoor

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:36

Ik heb hetzelfde bij mijn eigen paard meegemaakt, dus het kan daar wel degelijk door ontstaan.
De eerste 3 maanden was er niets aan de hand, maar toen veranderde ze ineens van een schat van een paard dat geen vlieg kwaad deed en niet eens wist wat bokken was, in een monster waar ik gemiddeld 3 keer per dag af vloog... Weer van stal veranderd naar een stal waar ze heel de dag buiten stond, en daar was ze bijna meteen weer het lieve, vriendelijke dier dat ze was toen ik haar kocht.
Paarden die het gewoon zijn om altijd buiten te staan, kunnen HEEL heftig van karakter veranderen als ze ineens hele dagen op stal gezet worden. Ik zeg niet dat dit bij jouw paard zo is, maar ik vind het toch iets om aan te denken...

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:41

Ik kende ook een merrie die van die buien had. Meisje ook vliegles van gehad en durfde er niet meer op. Ze hebben haar na laten kijken door een homeopatische DA (ofzowiets). Bleek dat ze een ontsteking had in haar baarmoeder. Medicijnen gehad en er was niets meer aan de hand. Paar dagen erna is ze alsnog overleden aan een brand op stal

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 19:48

Nannes schreef:
Ik kende ook een merrie die van die buien had. Meisje ook vliegles van gehad en durfde er niet meer op. Ze hebben haar na laten kijken door een homeopatische DA (ofzowiets). Bleek dat ze een ontsteking had in haar baarmoeder. Medicijnen gehad en er was niets meer aan de hand. Paar dagen erna is ze alsnog overleden aan een brand op stal

jeetje he! wat verschrikkelijk

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:11

Je geeft met de foto's aan dat je nog gek bent op haar, haal er tenminste 1x een fysio bij! Je kunt haar toch niet wegdoen met het gevoel dat je niet álles hebt geprobeerd? Je koopt een paard immers voor het leven, en niet dat als het even niet klikt (sorry, in jouw geval ietsje anders, maar het principe is hetzelfde) om haar weer weg te doen?

Ik weet dat het moeilijk is, heb zelf ook zo'n paard gehad, maar je kunt haar niet laten gaan voordat je er álles aan hebt gedaan!

En inderdaad, zij heeft waarschijnlijk meer vrijheid nodig, het op stal staan zal haar niet veel goeddoen en eens in de zoveel tijd zal ze als een bommetje ontploffen, dat zou ook nog kunnen.

Ik weet dat het makkelijk oordelen is, maar probeer tenminste nog íets voordat je daadwerkelijk besluit om haar weg te doen.

Succes !

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:21

Ik ben het met SpLaSh_ eens. Als je er inderdaad iemand bijhaalt (een fysiotherapeut, een DA of desnoods iemand die met je paard kan 'praten' door middel van een foto?) Als het allemaal niet helpt zal het natuurlijk wel zonde zijn van al het geld en moeite, maar dan weet je dat je alles gedaan hebt wat je kon doen. Je kunt nu nog niet zeggen of het helpt of niet, dit weet je uiteraard nog niet.

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:32

Daan,
Wat je ook doet zorg dat je er 200% achter staat..wat idereen ook zegt het is jou paardje en het is jou keuze.. xx keet

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 20:55

SpLaSh_ schreef:
Je geeft met de foto's aan dat je nog gek bent op haar, haal er tenminste 1x een fysio bij! Je kunt haar toch niet wegdoen met het gevoel dat je niet álles hebt geprobeerd? Je koopt een paard immers voor het leven, en niet dat als het even niet klikt (sorry, in jouw geval ietsje anders, maar het principe is hetzelfde) om haar weer weg te doen?

Ik weet dat het moeilijk is, heb zelf ook zo'n paard gehad, maar je kunt haar niet laten gaan voordat je er álles aan hebt gedaan!

En inderdaad, zij heeft waarschijnlijk meer vrijheid nodig, het op stal staan zal haar niet veel goeddoen en eens in de zoveel tijd zal ze als een bommetje ontploffen, dat zou ook nog kunnen.

Ik weet dat het makkelijk oordelen is, maar probeer tenminste nog íets voordat je daadwerkelijk besluit om haar weg te doen.

Succes !

ik snap je reactie wel hoor en als dat het enige is met me paard dan zou ik haar natuurlijk nog laten onderzoeken maar wat ik al geschreven heb en aan jou reactie merk ik dat je het niet gelezen hebt is dat ik zei dat ze verder ook niet helemaal bij me past maar dat ga ik niet nog eens vertellen dat kan je wel ergens teruglezen

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:31

gucci_girl schreef:
SpLaSh_ schreef:

Succes !

ik snap je reactie wel hoor en als dat het enige is met me paard dan zou ik haar natuurlijk nog laten onderzoeken maar wat ik al geschreven heb en aan jou reactie merk ik dat je het niet gelezen hebt is dat ik zei dat ze verder ook niet helemaal bij me past maar dat ga ik niet nog eens vertellen dat kan je wel ergens teruglezen

Ik heb het hele verhaal vanaf het begin gevolgd. Het is jouw keuze, maar als ze niet bij je past verkoop je haar eerder lijkt mij
Dit is mijn inzicht in het verhaal, ik wens je verder veel succes met je keuze!

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 21:35

nou na deze voorgevallen zet je alles zo op een rijtje en dan kom je pas tot die conclusie want als alles goed gaat met rijden enzo en ik zou andere dingen willen gaan doen kan ik ook vragen om iemand anders er eerst op te laten rijden.. en een keuze om je paard te verkopen is bij mij in ieder geval niet snel gemaakt...

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 23:45

Hmm.. Ik twijfel eigenlijk heel erg bij het wei-verhaal. Je zegt dat je paard hiervoor heel veel op het land kwam, nu komt ze nog maar 2 uur per dag buiten en moet ze ook rijden met jou. M.i. kunnen dit echt uitbarstingen van energie/verveling/kwaadheid zijn.

Ik zou in ieder geval beginnen met je paard in ieder geval een halve dag op het land te laten.. Ze is nog jong en heeft dit echt wel nodig lijkt me..

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 23:52

Kort door de bocht: wanneer de ruiter het vertrouwen in z'n paard kwijt is, heeft het geen zin om een combinatie te blijven.

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:54

...ik meld me ook ff!...herkenbaar verhaal!!!...ten eerste wil ik zeggen, als je plezier wil hebben in het paardrijden en het je ziet het zelf niet meer zitten..verkoop haar dan gewoon, daar hoef je je niet voor te schamen!..je moet er wel plezier in houden!!..dat breng je ook over op je paard..als jij het niet meer ziet zitten, weet je paardje dat en dan gaan jullie met zn tweetjes steeds meer in de put zitten!..en dat zijn jullie beide niet waard!

MAAAR....het verhaaltje weiland is wel degelijk van belang, paarden die gewent zijn om buiten te staan, kan je niet binnen zetten, je maakt echt complete bommen van ze, zeker als ze al heftig in de bol zijn!...ik heb er hier namelijk ook 2 staan, die ene is 21 jaar en als die maar een halve dag buiten staan, gaat ie door het lint onder het zadel..en dan is het nog een ouwe rot!
dan heb ik nog een ander paardje staan en die is precies zoals jou...nu staat ie nog wel ff stil door blessures..maar die donderde ook iedereen eraf...en opeens he!...ene moment dacht je"wat een sukkeltje"..totdat meneer los ging en dan ging die echt los!!...daar zat ook iets in de rug niet lekker en met NHS, kom je een heel eind!!!...want vaak zijn de paardjes die uit het "wild"komen nog zoveel echt paard, die begrijpen ons niet...we spreken een andere taal.....verdiep je er eens in!..kwaad kan het nooit!...dit klinkt allemaal wel heel HELLALUJA..maar is dat is niet zo..ipv dat je een paard mensentaal leert, leer jij paardentaal....het is echt het overwegen waard!!!..en het kosten je maar een paar dagen om te weten of het bij jullie past!!!...succes met je beslissing en wat je ook doet, het is altijd het juiste!!!