he *** zat ik een lang verhaal te typen was het ineens weg
nou even opnieuw...
Birta schreef:Ik maak uit het bericht van Eusebio op, dat het heel lang heel goed is gegaan. En dat het paard ook bij haar 'flipt'.
Dan denk ik dat het niet ligt aan het ontbreken van een 'klik' (want het ging toch heel lang heel lekker?).
Het gedrag zoals beschreven lijkt mij absoluut niet typisch voor 'puberen' of 'uittesten'.
Er zijn al een aantal mogelijke oorzaken genoemd (extreme hengstigheid, baarmoeder/eierstokken, ruggewervels, zenuwknelling), lijkt me wel de moeite waard om dat eens goed na te laten kijken.
Het is ook heel lang goed gegaan. Ik heb haar nu een jaar en bijna 3 maanden en het is nu ongeveer 2 maanden aan de gang. Buiten hetgeen dat ze bij mij zo kan flippen doet ze het bij Eusebio ook en zij heeft wel ervaring dus ik concludeer eruit dat ervaring niet oplossing nummer 1 is. Het is een probleem vanuit mijn kant maar ook vanuit de kant van me paard. Er kan lichamelijk of geestelijk iets aan de hand zijn of omdat ze gewoon zo jong is. (ze is trouwens net 5 geworden en pas echt bereden vanaf haar 4e) Ik rij nu 11 jaar paard maar heb in die tijd niet eerder een eigen paard gehad of jonge paarden gereden. Misschien mankeert ze wat of niet. Dat is zo niet te beslissen. Maar wat Eusebio al zegt.. misschien is het toch beter om een ander paard te gaan zoeken. Ik ben niet zo'n held met paarden om ze verkeersmak te maken of aan verschillende terreinen te laten wennen o.i.d. Hoe wil ik dan ooit wedstrijden gaan rijden wat ik zo graag wil? Dan kan ik haar wel laten trainen door iemand maar daar gaat gemiddeld 850 euro per maand inzitten wat we al berekend hebben. En dan heb je de duurste nog niet eens uitgekozen! En dan is het nog te betwijfelen of het probleem niet terugkomt. Dan is het ook weggegooid geld. Ik heb alles voor der over maar ik ben nog een student en moet het grotendeels hebben vanuit de portemonnee van me ouders en daar groeit het geld ook niet op de rug. Ondanks ik de positieve en negatieve punten op een rijtje heb kan ik nog geen beslissing maken. Vindt het zo moeilijk
Maar dat komt nog wel.. en niet over 2 maanden maar binnenkort...