Marije1984 schreef:Wat ik en merrie leuk vinden in de bak is hand werk. vergelijk baar met klikker training. Dit is een hele leuke training waarbij je paard meer gericht op jouw wordt. Wat heel handig op wedstrijden kan zijn als ze bij het opzadelen afgeleid worden
idd dat doe ik ook al sinds ik met m begonnen ben (3,5 jaar oud nu 6)
beetje freestyle achtige dingen ter afwisseling, zo nu en dan lekker t bos in.. verder sprong ik toen om de week (najah huppelde, en ben dat vanaf 5 gaan uitbouwen.. we zijn nu b klaar) en ik longeer zeer regelmatig, de ene keer met bijzet, de andere keer zonder, dan gaat t me vooral om het naar voren gaan, en gaan ontspannen. en zelf nu ben ik in mn training nog steeds heel veel bezig met vwnw, stelling en buigen (met resultaat een heerlijk los paard in zn hals en rug) en verder zijn we steeds meer oefeningen aan t uitbouwen.
ik zelf doe ook gewoon rustig aan, toen hij 4 was ben ik begonnen met zijgangen enz. toen was hij een half jaar/jaar onder het zadel.. en in die tijd reed ik ook veel vaker buiten, maar omdat ik met de trailer naar t bos moet, komt dat er niet zo heel vaak meer van (ene kant wel jammer... maar ach)