steigeren (en dan ook wel heeel hoog)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Re: steigeren (en dan ook wel heeel hoog)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:42

Mieky schreef:
Marcella_e schreef:
Ik heb laatst een paardje ingereden die ook erg steigerde. De eerste keer meteen al aan de longeerlijn toen is ze ook achterover gevallen en daarna onder het zadel ook steeds. Compleet uit het niets. Ik kon er rustig op gaan zitten en weg rijden tot dat ze de kolder in haar kop kreeg en op haar achterbenen ging staat. Eerste keer heb ik het netjes met haar proberen op te lossen toen ze het nog eens deed dat ik er op zat heb ik d'r vol tussen d'r oren geslagen. Het klinkt misschien heel hard maar steigeren is gewoon gevaarlijk. Ik heb de eerste keer dat ze het deed ook me duim gekneusd doordat ik naar voren dook en zij omhoog kwam toen hadden we een botsing. Nu is je duim kneusen niet het ergste maar het kan ook flink verkeerd aflopen zoals sommige hier al verteld hebben. Wanneer het steigeeren echt kwade wil je paard is ben ik toch voor afstraffen. Succes er mee en pas goed op jezelf!

Ik neem aan dat het heeft geholpen?

Daar schrok ze wel van en ze heeft het daarna niet meer gedaan. Ik heb eerst geprobeerd om haar een tik op d'r buik te geven maar daar reageerde ze helemaal niet op. Het is niet dat ik een voorstander ben van slaan, maar soms moet je wel in bepaalde situatie.

Groetjes Marcella

marcelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:02

Wat ik me nu afvraag is of dit het enige probleem is of dat er ook in de omgang op de grond en tijdens het rijden in de bak het 1en ander aan schort.Daarmee bedoel ik of ze goed aan de hulpen staat zich netjes gedraagt en niet door je heen loopt etc etc etc. Lijkt me dat al de "leuke" tips een enkeltje eerste hulp of erger kunnen veroorzaken. Als je achter over slaat kunnen er meer dan alleen benen breken, het is puur een geluks kwestie of je er redelijk onder vandaan komt. Na te hebben uitgesloten dat het iets lichamelijks is( en dat betekend meer dan alleen even tijdens de enting laten kijken) zou ik eens eerlijk naar de relatie kijken. grote kans dat er weinig vertrouwen en / of respect is. En vertrouwen en respect los je echt niet op door even flink te meppen en te schoppen. en mensen: wat is er nu in hemelsnaam mis met profesionele hulp inschakelen voor dit type probleem. Beter nog voordat dit soort problemen zo gevaarlijk zijn. We geven de meest belachelijke bedragen uit aan stupide baby blauwe dekjes (die veelal niet nodig zijn aangezien er nog vele in de kast liggen in de vorige mode kleuren) maar we willen geen geld uitgeven aan hulp die kan voorkomen dat je misschien wel zeer ernsig gewond kunt raken.

nielson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 07:43

hoi
eng zeg ik heb het ook mee gemaakt, ben goed gevallen en er met een hersenschudding van af gekomen (lang leven de cap!!)
paard van mij had een angst als ie je niet meer zag maar zo uit jou verhaal te horen heeft de jouwe dat niet
ik zou het paard eens na laten kijken ivm mischien rug, tanden
succes ermee en pas op he
groetjes